Hjælp til lagkage bunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.347 visninger
35 svar
4 synes godt om
3. august 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har den her lagkage bunde opskrift som svare til 3 lagkage bunde. 

https://www.alt.dk/mad/opskrift/sadan-bager-du-perfekte-lagkagebunde

Hvor meget skal jeg bruge for at lave 1 bund? Det er en rund springform der er 26 cm.  Vil en halvering være for meget og den så bliver for tyk?  Har brug for lidt hjælp kære damer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har den her lagkage bunde opskrift som svare til 3 lagkage bunde. 

https://www.alt.dk/mad/opskrift/sadan-bager-du-perfekte-lagkagebunde

Hvor meget skal jeg bruge for at lave 1 bund? Det er en rund springform der er 26 cm.  Vil en halvering være for meget og den så bliver for tyk?  Har brug for lidt hjælp kære damer

Hvorfor skal du kun bruge 1? 

der går jo 3 bunde til en lagkage. Dvs opskriften passer til en kage som jeg læser det

Anmeld Citér

4. august 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg ville ikke reducere opskriften, da det kan være sværere at piske nok luft i dejen. Lav en portion og så frys evt. de bunde du ikke skal bruge, det kan du sagtens gøre. 

Anmeld Citér

4. august 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er ret svært at svare på når der ikke er mål på hendes springform. Men hvis jeg var dig ville jeg nok lave halv portion - når du kun skal bruge en så tænker jeg at den skal være lidt tykkere end normale lagkage bunde?

Anmeld Citér

4. august 2020

Miti's mama

Jeg ville lave en halv portion. En springform er som regel omkring 20 cm, så der skal lidt mere en en 'normal' portion til at dække en 26cm form. Hvis du synes der er for meget dej, så kasserer du bare resten

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Hvorfor skal du kun bruge 1? 

der går jo 3 bunde til en lagkage. Dvs opskriften passer til en kage som jeg læser det

Jeg skal ikke bare bruge en, det var måske dårligt formuleret af mig 

det bare for at forklare at hver portion skal i sin form. Det vil sige 3 forme så jeg kan lave 3 lagkage bunde. Og vil lave dem i hver sin form pga når jeg laver det hele i en form så skal den flækkes bagefter til 3 bunde, og det har jeg prøvet før. Og det gik ikke ret godt. Kort sagt jeg er dum til at flæk det til lagkage bunde

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
Love Angel skriver:

det bare for at forklare at hver portion skal i sin form. Det vil sige 3 forme så jeg kan lave 3 lagkage bunde. Og vil lave dem i hver sin form pga når jeg laver det hele i en form så skal den flækkes bagefter til 3 bunde, og det har jeg prøvet før. Og det gik ikke ret godt. Kort sagt jeg er dum til at flæk det til lagkage bunde

Men når jeg laver dem i hver sin form. Så bliver de flade og flotte og tynde.

Anmeld Citér

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Arh okay på den måde. Så giver det mere mening 

jeg tror umiddelbart jeg så ville dividerer opskriften i 3 og så bage dem i kortere tid da de jo så er der tyndere

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
Jixy skriver:

Det er ret svært at svare på når der ikke er mål på hendes springform. Men hvis jeg var dig ville jeg nok lave halv portion - når du kun skal bruge en så tænker jeg at den skal være lidt tykkere end normale lagkage bunde?

det bare for at forklare at hver portion skal i sin form. Det vil sige 3 forme så jeg kan lave 3 lagkage bunde. Og vil lave dem i hver sin form pga når jeg laver det hele i en form så skal den flækkes bagefter til 3 bunde, og det har jeg prøvet før. Og det gik ikke ret godt. Kort sagt jeg er dum til at flæk det til lagkage bunde Og jeg har nævnt i starten af tråden at springformen er 26 cm 

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Arh okay på den måde. Så giver det mere mening 

jeg tror umiddelbart jeg så ville dividerer opskriften i 3 og så bage dem i kortere tid da de jo så er der tyndere

Det har jeg prøvet med en 24 cm springform og bagetid kunne jeg godt styre. Men lagkage bunde bliv næsten papir tynde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.