Nu har jeg begravet begge mine forældre og kort og godt ville jeg været blevet tosset i hovedet hvis nogen havde et barn med der ikke kunne tie stille og larmede og snakkede og måske græd 
Så jeg tænker det kommer meget an på hvilket barn du har. Kan barnet forholde sig roligt v vil du være villig til at skulle gå fra begravelse hvis barnet bliver meget urolig og græder feks? Personligt mener jeg ikke så små børn hører til ved en begravelse. Min store datter var 8 ved min mors begravelse og hun var med. Den lille var 1 år hun blev passet. Ved min fars var den lille som din 3 år. Og hun var ikke med der heller. Hvad skulle hun dog få ud af det
Det kommer vel mindst lige så meget an på familien der har mistet, som det kommer an på barnet. I min søns levetid har vi begravet tre familiemedlemmer, heriblandt min far. Til alle tre begravelser har børn været meget velkomne, for det var de i den grad altid hos de afdøde. Ved første begravelse var min dreng få måneder gammel og ved den seneste to år.
I min familie er det mest naturligt at børnene deltager. Det gør ikke noget at de af og til giver lidt lyd fra sig, men bliver det for meget, er det også den største selvfølge, at der er en der går med dem. Jeg tror på at døden bliver mindre skræmmende og farlig for mit barn, når han bliver inddraget. Det er helt fair at andre har det anderledes, men sådan ser jeg det.
Nu har alle dem vi har begravet været ramt af enten sygdom eller været oppe i alderen OG det har været nær familie, hvilket jeg også tænker præger min holdning. Var afdøde død i en ulykke eller bare alt for tidligt, ville stemningen naturligt ville være mere trist og følelsesladet, og så havde jeg nok fået sønnen passet - for alles skyld.
Til TS: Det gør mig ondt med din far. Børnene i min familie er som sagt vant til at deltage ved begravelser og der har været flere børn med på 3-4 år. Det har været fint for os alle. Børnene forstår måske ikke en masse af det, så jeg tænker mest af alt du skal mærke efter, hvad du føler er rigtigt i situationen. Er der stærke holdninger i familien om, at børn ikke deltager, kan det selvfølgelig spille ind, men ellers synes jeg du selv skal mærke hvad du har det bedst med. En treårig tager i hvert fald næppe skade af at være med 
Anmeld
Citér