Bedstevenindes bryllup og baby under 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli

Katrines89

Profilbillede for Katrines89
Matsør skriver:

Da min niece var 14 dage gammel, skulle min søster og svoger til deres bedste venners bryllup. Løsningen blev at jeg og min store datter blev indlogeret på samme hotel som brylluppet blev holdt, tæt på min søsters og svogers værelse. Der passede vi så baby, mens de var til fest, og når baby var sulten ringede vi efter min søster. Baby sov i liften, så da min søster kom op efter festen, hentede hun bare hendes sovende baby ind til dem. Det var en god oplevelse for alle, og baby var med men ikke med til fest.

Det lyder også som en rigtig god løsning og tryg løsning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Katrines89 skriver:

Det vil tage mig ca. 45 min. at komme hjem. Så ville nok være væk fra festen 3 timers tid, hvis hun kun manglede mig den ene gang i løbet af aftenen.

Så ville jeg som jeg også skriver, sige tak for i aften og tillykke. Men nu må du hjem til din baby. Og kan hun ikk forstå det. Så er hun altså bare ikke en rigtig veninde i mine øjne. 

Anmeld Citér

20. juli

merethe

Profilbillede for merethe
Katrines89 skriver:

Hej mødre, 

Jeg skal til min bedstevenindes bryllup til august og jeg glæder mig til at fejre hende og hendes skønne mand! Det er en børne - og babyfri fest, så jeg skal have passet min lille pige under seks måneder (jeg ammer stadig, men jeg har malket en masse ud, som hun kan få på flaske). 

Min kæreste og jeg har forsøgt os at få hende passet et par timer af familiemedlemmer, som hun kender, blot for at få hende til at vænne sig til det, men efter 1 time (en ad gangene efter 10 min.) har hun skreget, som jeg aldrig har hørt hende før og være utrøstelig i andres arme end mine.  

Jeg synes det er megasvært at forholde sig til brylluppet, da jeg ved, at min veninde vil være så ked af det og skuffet, hvis jeg ender med at gå fra festen pga. den lille. Hun har snakket om festen i evigheder og vil så gerne have en fest “til langt ud på morgenen” (hedder det da? ) og omvendt vil jeg ikke kunne være mentalt til festen, hvis jeg vidste min datter var ked og utrøstelig. 

Min veninde vil ikke have babyer eller børn med til festen, så jeg kan ikke spørge hende, om den kan bøjes. Der er allerede nogen af hendes andre ammende veninder, der har takket nej til festen, så der ville være tarveligt overfor dem, hvis jeg var en undtagelse. 

Hvad vil I gøre, hvis det tænkelige skulle ske, at baby var helt frustreret, utrøstelig og ked under brylluppet, hvis jeres veninde så gerne ønskede I blev? 

Kan din kæreste ikke passe hende ?

Anmeld Citér

20. juli

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Hvad med at en passer baby i nærheden af dig? Så du ikke har transport 

Anmeld Citér

20. juli

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Katrines89 skriver:

Hej mødre, 

Jeg skal til min bedstevenindes bryllup til august og jeg glæder mig til at fejre hende og hendes skønne mand! Det er en børne - og babyfri fest, så jeg skal have passet min lille pige under seks måneder (jeg ammer stadig, men jeg har malket en masse ud, som hun kan få på flaske). 

Min kæreste og jeg har forsøgt os at få hende passet et par timer af familiemedlemmer, som hun kender, blot for at få hende til at vænne sig til det, men efter 1 time (en ad gangene efter 10 min.) har hun skreget, som jeg aldrig har hørt hende før og være utrøstelig i andres arme end mine.  

Jeg synes det er megasvært at forholde sig til brylluppet, da jeg ved, at min veninde vil være så ked af det og skuffet, hvis jeg ender med at gå fra festen pga. den lille. Hun har snakket om festen i evigheder og vil så gerne have en fest “til langt ud på morgenen” (hedder det da? ) og omvendt vil jeg ikke kunne være mentalt til festen, hvis jeg vidste min datter var ked og utrøstelig. 

Min veninde vil ikke have babyer eller børn med til festen, så jeg kan ikke spørge hende, om den kan bøjes. Der er allerede nogen af hendes andre ammende veninder, der har takket nej til festen, så der ville være tarveligt overfor dem, hvis jeg var en undtagelse. 

Hvad vil I gøre, hvis det tænkelige skulle ske, at baby var helt frustreret, utrøstelig og ked under brylluppet, hvis jeres veninde så gerne ønskede I blev? 

Kan din kæreste ikke blive hjemme med hende?

Så kan du få lov til at fejre din veninde og jeres datter skal ikke passes��

Anmeld Citér

20. juli

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart
Katrines89 skriver:

Hej mødre, 

Jeg synes at det er fuldkommen fair, at din veninde og hendes mand ikke ønsker børn til deres bryllup. Dem om det og al fred i verden. Men dermed er det naturligvis også fuldstændig givet, at man kan blive nødt til at melde fra eller gå tidligt hjem, hvis er lille spædbarn er afhængig af en. Sådan er det jo, det har de selv valgt - og selvfølgelig skal det ikke gå ud over baby, at mors veninde vil giftes uden børn 

Anmeld Citér

20. juli

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Min kæreste og jeg er også inviteret til bryllup i august, og egentlig tror jeg også helst at parret ville holde brylluppet børnefri (min datter er 20 måneder på det tidspunkt) men .. min datter er aldrig blevet passet før, udover dagplejen og jeg har allerede sagt at hvis hun ikke er velkommen til brylluppet, så tager jeg heller ikke med. 

synes måske også at hun sætter dig i en træls situation ved at sige børnefri fest - det er bare ikke alle små børn der kan undvære deres forældre en hel aften/nat 

Anmeld Citér

20. juli

Hjemmegaaende

Profilbillede for Hjemmegaaende

Nu spørger du selv, hvad jeg ville gøre. Jeg ville aldrig nogensinde tage til bryllup uden så lille et barn. Jeg ville heller aldrig få passet så lille et barn - ikke engang nogle timer. 

Anmeld Citér

21. juli

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg kan godt forstå man ønsker en børnefri fest. Men jeg synes der er en undtagelse med små babyer der stadig ammes. Sådan havde vi det selv, vi havde 2 små babyer under 6 måneder med og vi hørte ikke en lyd fra dem, de sov det meste af tiden. 

Når hun vælger den regel, velvidende at I er nogle stykker der så kommer i klemme, jamen så vælger hun jo nærmest for jer. Det er altså de færreste nyfødte der kan undvære mor/far i SÅ lang tid som et bryllup vare ( vores varede fra 13-04. ) Det er længe at 1. Ikke amme, hvis det er ens primære ernæringskilde, 2. Rigtig længe at være uden ens primære omsorgspersoner i en tidlig alder. Nogle børn kan nok uden problemer, men det er nu helt naturligt at børn protesterer og bliver utrøstelige fordi de ikke kan finde deres mor ( elle far, nogle gange er far ligeså god). Små børn har jo ingen tidsfornemmelse og græder/skriger indtil de ikke kan mere eller har fået deres mor - det er helt som det skal være og den gråd skal man helst ikke ignorerer. 

Var det mig, havde jeg undersøgt muligheden for bare at være med et par timer, evt under vielsen. Og så lade far være hjemme med baby. Og så var jeg altså taget hjem, mega øv når det er ens gode venindes bryllup - men når du ikke må have baby med så vælger hun jo lidt for dig. 

Anmeld Citér

21. juli

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Katrines89 skriver:

Hej mødre, 

Øv et kedeligt dilemma at stå i. Jeg forstår godt du har en knude i maven over at skulle have din lille baby passede i så mange timer. Hvis det havde været mig, så havde jeg været nødt til at blive hjemme fra brylluppet (jeg ammede også min søn og han ville ikke tage flaske), men kan så forstå at din baby hurtigt bliver utrøstelig uden sin mor. Jeg ville spørger min veninde om det på nogen måde er muligt at din baby er med, eller om du må have din mor med fx. til at passe den lille lidt afsides, og så kan du gå lidt fra og til. Ved dog ikke om det bliver stressende? Det er ikke et let dilemma. Men du må hvert fald snakke med din veninde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.