Hej mødre,
Jeg skal til min bedstevenindes bryllup til august og jeg glæder mig til at fejre hende og hendes skønne mand! Det er en børne - og babyfri fest, så jeg skal have passet min lille pige under seks måneder (jeg ammer stadig, men jeg har malket en masse ud, som hun kan få på flaske).
Min kæreste og jeg har forsøgt os at få hende passet et par timer af familiemedlemmer, som hun kender, blot for at få hende til at vænne sig til det, men efter 1 time (en ad gangene efter 10 min.) har hun skreget, som jeg aldrig har hørt hende før og være utrøstelig i andres arme end mine.
Jeg synes det er megasvært at forholde sig til brylluppet, da jeg ved, at min veninde vil være så ked af det og skuffet, hvis jeg ender med at gå fra festen pga. den lille. Hun har snakket om festen i evigheder og vil så gerne have en fest “til langt ud på morgenen” (hedder det da?
) og omvendt vil jeg ikke kunne være mentalt til festen, hvis jeg vidste min datter var ked og utrøstelig.
Min veninde vil ikke have babyer eller børn med til festen, så jeg kan ikke spørge hende, om den kan bøjes. Der er allerede nogen af hendes andre ammende veninder, der har takket nej til festen, så der ville være tarveligt overfor dem, hvis jeg var en undtagelse.
Hvad vil I gøre, hvis det tænkelige skulle ske, at baby var helt frustreret, utrøstelig og ked under brylluppet, hvis jeres veninde så gerne ønskede I blev?
Anmeld
Citér