Undervægtig datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2020

LSS

norasfamilie skriver:

Vores læge er bekymret fordi kurven er knækket eller hvad man kan sige, altså hun følger ikke sin egen kurve længere

Jamen har hun tabt sig  ? Eller hvad gør at kurven er knækket ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2020

norasfamilie

LSS skriver:

Jamen har hun tabt sig  ? Eller hvad gør at kurven er knækket ? 

Hun har ikke taget på siden september 19, hvor hun skulle vejes ift astmamedicin der skulle øges

Anmeld Citér

17. juli 2020

LSS

norasfamilie skriver:

Hun har ikke taget på siden september 19, hvor hun skulle vejes ift astmamedicin der skulle øges

Har hun ikke taget på eller har hun tabt sig siden sidste vejning? Jeg synes umiddelbart ikke det lyder mega bekymrende

Anmeld Citér

17. juli 2020

norasfamilie

LSS skriver:

Har hun ikke taget på eller har hun tabt sig siden sidste vejning? Jeg synes umiddelbart ikke det lyder mega bekymrende

Hun har ikke taget på siden sidste vejning. er glad for du ikke synes det lyder så bekymrende

Anmeld Citér

17. juli 2020

LSS

norasfamilie skriver:

Hun har ikke taget på siden sidste vejning. er glad for du ikke synes det lyder så bekymrende

Personligt ville jeg være langt mere bekymret såfremt hun havde tabt sig betydeligt 

Anmeld Citér

18. juli 2020

HBV

Får hun nok mælkeprodukter eller kalk, nu hvor hun får astma medicin? 

Anmeld Citér

18. juli 2020

Sprit25

Jeg har, indtil jeg mødte min mand i en alder af 19, været undervægtig. I den grad at jeg også SKULLE drikke sødmælk, have smør på min mad og generelt spise fedt. Hver gang jeg kom til lægen fik jeg afvide: du er tynd, det er derfor du fejler dit og dat  

Jeg har ikke det bedste forhold til mad idag og er endelig tilfreds med min krop. Men nu synes folk jeg skal "passe" på. Bare lov mig at I ikke gør det til en kamp. Det sidder stadig i mig. Jeg stejler når sundhedsplejersken siger: dine børn vejer for lidt. I sådan en grad jeg overvejer at få en seddel fra min datters læge når hun begynder i skole. Så min datter ikke skal igennem det samme som mig!

Hvis kurven er knækket skal I naturligvis gøre noget, men hvis barnet bare ikke tager på ville jeg ikke være urolig. Nogle børn er bare små 

Anmeld Citér

18. juli 2020

Carina:-)

Min den yngste kom til udredning som 5 mdr gammel .

Han går stadig til tjek hvet år hvor de vejer og måler. 

( han er så præmatur så det spiller også ind) 

Men lægerne på sygehuset siger ,at så længe højden er med ,er de "ligeglade" med vægten - 

Min dreng er 4,5 og er 96 cm og vejer 14 kg . 

Som 3 årig vejede han 11 kg og som 2 årig 9 kg osv.

Vægten er aldrig blevet nævnt som et issuse - kun højden da den fortæller om organer vokser som de skal.

Min yngste datter havde samme prob med væksten - og hun blev afsluttet som 5 årig med en vægt på 15 kg og 98 cm . 

Så så længe din datter har en aldersvarende højde,skal du ikke regne med de gør meget andet end evt at I lige runder en diætist . 

Anmeld Citér

18. juli 2020

Abracadabra

Det vigtige hér er kurvens knæk. Hvis børn blot følger deres kurve, kan meget accepteres som værende normalt. En knækket kurve er dog ikke normal og kræver opmærksom fx ift sygdom hos barnet eller lignende. Jeres læge har lagt en fin plan, synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.