Min datter fyldte 3 år for 2 måneder siden, og jeg var til 3-års undersøgelse med hende i går. Hun er meget for lille. Hun vejer 10,8 kg og er 90 cm, så hun er mere på størrelse som en på 2 år, og endda en lille 2-årig. Hun har altid ligget til den lille side, og jeg ligger selv lige under gennemsnittet, men min kæreste og vores søn er meget gennemsnitlige både i højde og drøjde. Hun har astma og dårligt immunforsvar, så det kunne jo godt have noget at sige, men synes det er mærkeligt hun pludselig er så meget for lille. Hun spiser rigeligt med mad, og vores læge vil gerne se os igen allerede om en måned, hvor vi i mellemtiden skal give hende meget fedtholdigt mad og masser af det, og hvis ikke hun har taget mere end 1 kg på skal hun have taget blodprøver og muligvis indlægges på børneafdelingen. Vores læge sagde, at han synes, at det er bekymrende, så det har bestemt heller ikke gjort det nemmere for os.
Er der andre der har børn der er meget for små, og muligvis har en forklaring på det?
Anmeld
Citér