Hvor mange penge brugte i på at få baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2020

lineog4

Mit bedste råd, hvis man vil gøre det billigt er at købe så lidt som muligt på forhånd, vent og se hvad man har brug for.

Da vi skulle have den første var pengene små, jeg var studerende og den gang fik man fik 3400 kroner i SU, min mand havde arbejde men vi havde også hans store søn, en lejlighed osv. Som med jer var det ikke planlagt, men så sandelig velkomment.

Udover pengene var små, så var jeg også meget uvidende om babyer, hvilket var vores held, for jeg anede ikke, hvad jeg skulle købe og købte derfor næsten ingen ting.

Jeg læste tænk og test om barnevogne og fandt lige præcis den vogn brugt i en butik på Amager til 1500 kroner. Vi købte ny madras, og min mor gav en dyne.

Vi tilføjede en plade til vores kommode og vupti havde vi et puslebord. Seng lånte vi. 

Jeg hentede gratis pakker, og købte et enkelt stykke tøj på udsalg = en lille barn dragt til 50 kroner som hun havde på en gang  havde købt 5 stofbleer og en puslepude

Vi kendte ikke kønnet, så jeg havde os her på to sæt tøj i hm som kom hjem tøj.

Fik en del tøj i gave, så det eneste vi manglede var bodyer.

Så alt i alt vil jeg tro vi klarede det for under 3500 før hun kom til verden og det dyreste udover barnevognen var garn til er barnevognstæppe der tog mig hele graviditeten at strikke 

Da hun var kommet fandt vi så ud af, at vi manglede en autostol og et badekar og meget hurtigt også en bæredims. Men ellers manglede vi faktisk ingen ting, så det var godt jeg ikke havde forkæbt mig ud fra de lister der laves om  hvad man har behov for til babyer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hov og et andet spørgsmål, findes der andet end trendsales og dba til at finde brugt? 

Markedspladsen og grupper på facebook.

Anmeld Citér

16. juli 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Mødrehjælpen er klart en anbefaling..

gennem vores sundehdsplejerske fik vi en "startpakke" med tøj til det første stykke tid ganske gratis...

vælg de gratis babypakker.. det er rart med den smule tøj og bleer man kan afprøve det første stykke tid...

i forhold til udstyr så afhænger det jo altsammen af hvad er jeres behov...

vi har f.eks. en paraply klapvogn vi købte til den første som var den næstbilligste dengang.. den er nu 9 år gammel og skal (og kan) ruges til nr 3 uden problemer.. men hvis nu f.eks. I bor hvor der er behov for at gå langt eller planlægger at skulle tage ture i skoven skal den jo være lidt mere terrængående end vores...

vi har en kæmpe barnevogn med liggemål på 90 cm men som ikke kan være i vores bil.. den er genial når jeg selv har måtte trille afsted til diverse ting for der har været plads til diverse oppakning under..

hvis I har en IKEA i nærheden så er deres pusleborde rigtig gode og holdbare.. ofte kan man også finde dem brugte netop da de bare holder...

skråstol- ikke som sådan nødvendig men kan godt være praktisk hvis man har pladsen til opbevaring når den ikke bruges..

højstol- vent med at købe til behovet opstår og så kig efter det brugt..

bæresele- super god investering hvis man kommer til at være alene med baby og har en med et tryghedsbehov for så har man stadig hænderne fri til f.eks. opvask eller madlavning samtidig..

Reshopper er der en app der hedder der faktisk er som DBA så bare med alt til baby og børn :)

hvis I bor i nærheden af Roskilde eller København så kig efter frikirken Vinyard, de har en "butik" med gratis genbrugsting og der fandt jeg en masse da vi stod med en uventet positiv test.. jeg kender selv dem i Roskilde og de er super søde og hjælpsomme :)

tag kontakt til sundhedsplejen i Jeres kommune og spørg hvad der evt er de kan hjælpe med...

her i Roskilde er det tæt samarbejde med Mødrehjælpen og flere af sundhedsplejerskerne er også frivillige diverse steder så der er super meget hjælp at hente til at finde billige alternativer og masser af ting..

Anmeld Citér

17. juli 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er også en god ide at kigge efter div kager salg. Feks hvis du bor i nærheden af Herning, så har brands4kids lagersalg Ca hver 3 mdr, hvor de har mange billige ting. Eller lego har også lagersalg med jævne mellemrum. 

Vi købte en ikea tremmeseng til 500 kr, som vi solgte igen 8 år sener, med madras til 250kr. 

Købte en brugt triptrap stol til 300, som vi selv har brugt til 2 børn, og stadig bruger, når vi har gæster her snart 12 år sener. 

Efter de første par mdr er vi gået over til henholdsvis aldis og re as bleer. De passede bedre i form, til vores børn, i forhold til både pampers og libero, og priserne er meget billiger. 

Den første baby autostol arvede vi fra min fætter. Til vores nr 2 lejede vi en i babysam, indtil hun sku op i den næste. Ka ik huske hva prisen var, men det var meget billiger end at købe en. 

Svigerfar gav os en barnevogn efter eget ønske, så det blev en briokompakt med alt, til lige godt 10.000kr og det var det dyreste vi købte. 

Vi arvede fra nåde min fætter og veninde og købte noget af min kusine. Lagersalg sparede vi mange penge på osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Ano18

Jeg vil bare tilføje her 6 børn rigere - at jo ældre jo dyrere (men der er i jo formentligt færdiguddannede og får løn ). Udgifterne når de er små dækkes fint af børnepengene for vores vedkommende, hvis man tænker sig lidt om. MME bruger vi dog ikke, så der har jeg ingen erfaring. Min pointe var egentlig - at mine store unger er virkelig dyre nu ift da de var små, også selvom to af dem arbejder og selv tjener penge. Så jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig, fordi det kan virkelig holdes på et billigt plan de første år og især når man kun har en. Tillykke ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.