Mit bedste råd, hvis man vil gøre det billigt er at købe så lidt som muligt på forhånd, vent og se hvad man har brug for.
Da vi skulle have den første var pengene små, jeg var studerende og den gang fik man fik 3400 kroner i SU, min mand havde arbejde men vi havde også hans store søn, en lejlighed osv. Som med jer var det ikke planlagt, men så sandelig velkomment.
Udover pengene var små, så var jeg også meget uvidende om babyer, hvilket var vores held, for jeg anede ikke, hvad jeg skulle købe og købte derfor næsten ingen ting.
Jeg læste tænk og test om barnevogne og fandt lige præcis den vogn brugt i en butik på Amager til 1500 kroner. Vi købte ny madras, og min mor gav en dyne.
Vi tilføjede en plade til vores kommode og vupti havde vi et puslebord. Seng lånte vi.
Jeg hentede gratis pakker, og købte et enkelt stykke tøj på udsalg = en lille barn dragt til 50 kroner som hun havde på en gang
havde købt 5 stofbleer og en puslepude
Vi kendte ikke kønnet, så jeg havde os her på to sæt tøj i hm som kom hjem tøj.
Fik en del tøj i gave, så det eneste vi manglede var bodyer.
Så alt i alt vil jeg tro vi klarede det for under 3500 før hun kom til verden og det dyreste udover barnevognen var garn til er barnevognstæppe der tog mig hele graviditeten at strikke 
Da hun var kommet fandt vi så ud af, at vi manglede en autostol og et badekar og meget hurtigt også en bæredims. Men ellers manglede vi faktisk ingen ting, så det var godt jeg ikke havde forkæbt mig ud fra de lister der laves om hvad man har behov for til babyer.