Hvor mange penge brugte i på at få baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2020

Miti's mama

Anonym skriver:

Hvis I ønsker ting fra nyt. Har Bilka en udstyrspakke med blandt andet barnevogn og autostol i til billige penge og tit på tilbud. 
Derudover synes jeg at Bilka og Kvicklys tøjmærker virker lækkert og blødt. Jeg har købt en del begge steder men da jeg endnu ikke har født kan jeg ikke udtale mig om kvaliteten men de har rigtig tit tøj på tilbud. 

Ønskebørn har en forholdsvis billig barnevogn fra basson, måske man kan sammen sætte en pakke til en god pris.

Der er selvfølgelig også mulighed for at gå i diverse børnegenbrug, hvor de også har en masse fint udstyr brugt alt efter hvad I ønsker  

Held og lykke!

Jeg har brugt de bløde bodies fra Bilka og de er helt fantastiske! Kan klart anbefales

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

esioul

Hej

Jeg er blevet gravid med min første. Det var ikke planlagt, men min kæreste og jeg har valgt at beholde den lille nye baby. Vi er begge igang med uddannelse og får SU og har job ved siden af. Vi har en andelslejlighed som vi betaler 4000 kr for om måneden. Mit spørgsmål er så hvad meget i brugte på at købe udstyr og tøj til baby, og hvor meget man bruger om måneden når baby er kommet til verden? Min mor har gemt tøj fra da mine søskende og jeg var små, men det er kun lidt, fx det vi havde på hjem fra hospitalet, fødselsdage osv. så det er ikke på den måde nok.

Er lige anonym, da jeg kun er 9 uger henne, og vi lige holder det hemmeligt lidt endnu

Tænker det er meget individuelt.. 

Jeg har nok købt udstyr for 30.000 -seng, barnevogn, madrasser,bæresele, tøj, og alt det der...

pr måned bruger jeg nok 1500... bleer,modermælkserstatning, tøj og svømning mm Men jeg køber også alt for meget tøj 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Miti's mama

Vi fik rigtig meget foræret. Tøj, tremmeseng, sæber, cremer, klude, mv. Mit råd er at vente med at købe noget indtil det har været offentligt i et stykke tid. Så kan bedsteforældre mv tilbyde de ting de gerne vil. Det er også min erfaring at så snart andre forældre ved at man skal have barn, så tilbyder de en masse brugte babyting de gerne vil af med. Det eneste jeg selv ville købe er barnevogn og autostol. Her kan barnevognen dog sagtens være brugt, så kan man få nogle lækre ting til en billig penge.

Vi lavede en liste udfra nogle online anbefalinger, skar ned til det jeg selv mente var fornuftigt (de har en del unødvendige ting på), og så tjekkede jeg af hen ad vejen. Så holdt jeg overblikket.

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mor11 skriver:

Nu kan jeg se der er en der skriver om cremer osv, der vil jeg bare indskyde - tag imod alle gratis pakkerne, men lad for guds skyld være med at købe en masse savler og cremer før i ved om i har behov for det. Jeg fik aldrig brug for mere end den lillebitte tube zinksalve jeg fik med i en gratis pakke fx.  

Det var mig, der skrev det.. Og jeg har også skrevet, at de skal få de der gratispakker .. Altid godt lige at prøve tingene af, før man køber en masse.. Vi købte fx babypudder, men har aldrig nogensinde brugt det 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg er blevet gravid med min første. Det var ikke planlagt, men min kæreste og jeg har valgt at beholde den lille nye baby. Vi er begge igang med uddannelse og får SU og har job ved siden af. Vi har en andelslejlighed som vi betaler 4000 kr for om måneden. Mit spørgsmål er så hvad meget i brugte på at købe udstyr og tøj til baby, og hvor meget man bruger om måneden når baby er kommet til verden? Min mor har gemt tøj fra da mine søskende og jeg var små, men det er kun lidt, fx det vi havde på hjem fra hospitalet, fødselsdage osv. så det er ikke på den måde nok.

Er lige anonym, da jeg kun er 9 uger henne, og vi lige holder det hemmeligt lidt endnu

Vi brugte Ca 20000 kr i "opstartsgebyr", barnevognen kostede 11000 kr.

Nu har vi ikke spædbørn længere, men hvis jeg troede, at det var dyrt at få barn, så blev jeg da klogere. 

Jo større børn, jo herre dyrt bliver det.

Anmeld Citér

16. juli 2020

Anonym trådstarter

eeeej tusind tak for alle jeres svar! Tænker også at købe det meste brugt, også ift miljøet. Det lyder meget betryggende at det ikke behøves være så dyrt, for det der har bekymret mig mest, er økonomien i det. 

Og et spørgsmål mere; skal man også købe sådan nogle d-dråber? Kan huske der var en sag for nogle år tilbage om at der var kommet for meget d-vitamin, og mange børn blev meget syge af d-vitamin forgiftning, så er det sikkert at give d-vitamin?

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hov og et andet spørgsmål, findes der andet end trendsales og dba til at finde brugt? 

Diverse facebook grupper. Søg på køb og salg baby. Så kommer der en masse frem. Også reshopper  

tillykke med graviditeten. 

kan ikk huske hvor meget jeg brugte da jeg fik stort set alt foræret fra min bror og svigerinde

Anmeld Citér

16. juli 2020

esioul

Anonym skriver:

eeeej tusind tak for alle jeres svar! Tænker også at købe det meste brugt, også ift miljøet. Det lyder meget betryggende at det ikke behøves være så dyrt, for det der har bekymret mig mest, er økonomien i det. 

Og et spørgsmål mere; skal man også købe sådan nogle d-dråber? Kan huske der var en sag for nogle år tilbage om at der var kommet for meget d-vitamin, og mange børn blev meget syge af d-vitamin forgiftning, så er det sikkert at give d-vitamin?

De er begyndt at tilsætte ekstra d vitamin i modermælks erstatning, så drikker barnet over 800ml, skal de ikke have d vitamin ved siden af. Jeg ved dog ikke med amning... 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Vi har altid fået af vide, at de stadig skal have d-dråber fra de er 14 dage gamle 

Anmeld Citér

16. juli 2020

esioul

Unicorn1 skriver:

Vi har altid fået af vide, at de stadig skal have d-dråber fra de er 14 dage gamle 

Det skal de ikke længere, hvis de får over 800ml mme..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.