Hvor mange penge brugte i på at få baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.126 visninger
24 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er blevet gravid med min første. Det var ikke planlagt, men min kæreste og jeg har valgt at beholde den lille nye baby. Vi er begge igang med uddannelse og får SU og har job ved siden af. Vi har en andelslejlighed som vi betaler 4000 kr for om måneden. Mit spørgsmål er så hvad meget i brugte på at købe udstyr og tøj til baby, og hvor meget man bruger om måneden når baby er kommet til verden? Min mor har gemt tøj fra da mine søskende og jeg var små, men det er kun lidt, fx det vi havde på hjem fra hospitalet, fødselsdage osv. så det er ikke på den måde nok.

Er lige anonym, da jeg kun er 9 uger henne, og vi lige holder det hemmeligt lidt endnu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

Anonym trådstarter

Hov og et andet spørgsmål, findes der andet end trendsales og dba til at finde brugt? 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hov og et andet spørgsmål, findes der andet end trendsales og dba til at finde brugt? 

Kan varmt anbefale Mødrehjælpens butikker, de har en masse tøj, legetøj, udstyr. Besøg gerne flere, nogle af dem er bedre end andre, med større udvalg. Vi havde stort set alt brugt, enten noget vi selv købte, eller fik af familien. Så det var egentlig ikke meget vi brugte, kan desværre ikke huske ca. beløb. Men de første par år var alt gerne genbrug.

Anmeld Citér

16. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er en rigtig god app til brugt tøj og udstyr til børn, den hedder reshopper  

Vi brugte vel ca 8000 på indkøb til baby mens jeg var gravid med den første og det kunne måske godt have været billigere endnu  

3000 brugte vi på brugt barnevogn m lift

2000 til ny autostol

Fik en gratis tremmeseng af en kollega

600 mener jeg, på puslebord fra Ikea og en helt alm puslepude fra Bilka mener jeg. 

Og så brugte vi resten på 2 dyner, sengetøj, tøj og stofbleer og et legetæppe. Købte mest hogm tøj og brugt sengetøj samt legetæppe  

Vi boede i en 2 værelses lejlighed, så vi skulle ikke indrette og dekorere et helt værelse eller noget hvilket i øvrigt slet heller ikke er nødvendigt da baby ikke bruger et værelse på den måde i laaaaaang tid.  

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi købte stort set alting brugt - også tøj.. Og så fik vi en del ting fra familien, fx barnevogn, seng, klapvogn, skråstol,tøj og legetøj.. Og vi brugte omkring 10.000 kr. i starten.. 

Husk at få alle de babypakker fra butikker, som I kan få.. Så slipper I for at købe bleer og zinksalve osv. i starten.. Du kan finde hjemmesider med det, hvis du googler babypakker.. 

Andre steder at finde brugt er inde på facebook-grupper og reshopper (salg af baby- og børneting) og så børneloppen, hvis I har en i nærheden (er et loppemarked).. Dog vil jeg sige, at regntøj og sko skal købes fra nyt.. Regntøj fordi det ofte er utæt, selvom det virker ubrugt.. Og sko fordi børns fødder hurtigt bliver formet efter brugte sko, og det kan give problemer, hvis det tidligere barn har gået skævt.. 

Om måneden brugte vi ca. 300-400 kr. i starten, tror jeg.. Bleer bruger de mange af, og så er der zinksalve, skumklude, vådservietter, flasker, sutte eller sutteklude, cremer osv. og vores fik så også modermælkserstatning ved siden af amning hver dag.. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

ang udgift efter babys ankomst, så kommer det an på om man får amning til at køre og om ens barn kan tåle de billigere bleer bruger man modermælkserstatning og Pampers/libero er det VÆSENTLIGT dyrere end hvis man ammer og bruger remas bleer (som i øvrigt er rigtig gode til de fleste - det var bare et tip

Udgift til tøj er jo hvad man gør det til. Men husk på at baby vokser mega hurtigt så det er dumt hvis økonomien er lille, at købe dyrt tøj eller meget tøj. Hvis man endelig gerne vil have fine mærker, så køb brugt, men det kan efter min mening stadig ikke betale sig mens de er helt små (under 1 år) 

Det der rammer hårdest at få børn er som regel udgift til daginstitution. Så tjek priserne på jeres kommunes hjemmeside dog kan i sikkert få en del friplads tilskud når i et studerende og husk at i også kan få forsørgersats hvis i begge er på SU, og ekstra forsøger lån udover som su-lån det står på SU.dk 

Anmeld Citér

16. juli 2020

serinasmor

det første barn : 

Vi fik en helt ny barnevogn (den billigste model - pakke med lift, fluenet, regnslag) tror den kostede 1200

Købte en brugt autostol som passede i bilen 700 

Tremmeseng fandt vi til 150 kr - købte ny madras

Købte puslepude og helt nye stofbleer (altså gylpeklude) 250 kr ca

købte en stor pakke med brugt babytøj til 500 kr (her var alt hvad vi skulle bruge de første 6 mdr) 

Bleer: kan ikke huske det men i perioder en pakke om ugen (ikke de små pakker til nyfødt) - ellers en pakke hver 14 dag 

mælkeerstatning: ca 1 dåse om ugen (mener jeg) 

(så gik vi af med det meste - for jeg troede ikke jeg skulle have flere... 6 år senere...)

Barn 2:  Her har vi kunnet arve tøj fra andre drengebørn

Tremmeseng og madras havde vi af en eller anden grund gemt

Brugt barnevogn (mærkevare, som holder bedre og er rarere at gå med) 1500

Nyt regnslag 180 kr

Ny autostol på tilbud 800 kr

Puslepude havde vi stadig 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu kan jeg se der er en der skriver om cremer osv, der vil jeg bare indskyde - tag imod alle gratis pakkerne, men lad for guds skyld være med at købe en masse savler og cremer før i ved om i har behov for det. Jeg fik aldrig brug for mere end den lillebitte tube zinksalve jeg fik med i en gratis pakke fx.  

Anmeld Citér

16. juli 2020

Anonym

Hvis I ønsker ting fra nyt. Har Bilka en udstyrspakke med blandt andet barnevogn og autostol i til billige penge og tit på tilbud. 
Derudover synes jeg at Bilka og Kvicklys tøjmærker virker lækkert og blødt. Jeg har købt en del begge steder men da jeg endnu ikke har født kan jeg ikke udtale mig om kvaliteten men de har rigtig tit tøj på tilbud. 

Ønskebørn har en forholdsvis billig barnevogn fra basson, måske man kan sammen sætte en pakke til en god pris.

Der er selvfølgelig også mulighed for at gå i diverse børnegenbrug, hvor de også har en masse fint udstyr brugt alt efter hvad I ønsker  

Held og lykke!

Anmeld Citér

16. juli 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Man kan gøre det virkelig billigt og virkelig dyrt. Vi valgte mange dyre løsninger fordi vi havde råd til det. Inden fødsel havde vi brugt 24.000. 

Der er børneloppen, men kig dig for i forhold til priser på nye ting og brugte ting. 
dba har tit hele sække med størrelser til billige penge. mødrehjælpen eller folkekirkens nødhjælp har også. 
Hvis man nørder det lidt kan man finde mange fine ting, brugte til fine priser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.