Hejsa,
Sikke noget❤️
Det er ikke en nem situation. Som en skriver, så er det at få et barn en kæmpe lykkerus, men der er også et liv efter nyfødt, barsel med mere og det er det man også skal tænke på. Det er også det jeg læser, at du ikke lige helt ved, om du har overskuddet til?
Der skal virkelig mærkes efter, for en abort er jo heller ikke noget "man bare lige gør". Men det kan være det rigtige valg.
Jeg har en datter og min mand har en søn. Så mødte vi hinanden og fik to drenge sammen med 1 års mellemrum. 2 år efter vi havde fået vores sidste stod jeg med en positiv test. Vi skulle på det tidspunkt ikke have flere børn, vi var afklarede, men når man går der og er gravid, så løb tankerne/følelserne også af med mig ift. lykkerusen. Men jeg vidste inderst inde, at det ikke skulle være. Så jeg fik foretaget en abort, og jeg har ikke fortrudt og jeg tænker aldrig på aborten. Den fylder intet. Det er kun lige når jeg læser et indlæg som dit eller i den dur, at jeg tænker på det, men det frembringer ingen følelser - eller jo følelsen af, at det var det rigtige valg.
Nu her næsten 9 år efter har vi faktisk haft lyst til st få et barn mere, men vi tænkte det virkelig igennem igen. Skulle vi klare den, ja absolut, men vi kunne mærke at vi ikke orker mere dagpleje, børnehave, hente bringe, legepladser, venten, pakken, hæjstole smurt ind i mad osv. Selvom tanken om en lille ny, barsel, barnevogn og så videre river i mine æggestokke og giver manden min julelys i øjenen, så kan vi bare mærke, at vi ikke er parate til at det praktiske omkring et barn en gang mere.
Nu kan vores situation jo ikke sammenlignes med jeres, da vi ikke er gravide.
Vil nok bare sige, at der virkelig skal mærkes efter og virkelig snakkes. Du skal ikke få et barn mere fordi dine børn ønsker en bror eller søster mere, eller fordi dine forældre siger, at det kan i om nogen klare (man sklnjo ikke kunne klare det, man skal ønske og ville det helt ind til knoglerne).
Nå det var bare mine tanker hurtigt griflet ned.
Håber i finder den helt rigtige løsning for jer❤️