Er der mon andre derude, der har det som mig? At sommerferie = forventningspres?
Når sommerferien kommer, så vil jeg gerne slappe af. For mig indebar det altid tidligere at nærmest bure mig inde og spille computer og læse, sove længe og hygge mig suppleret af lange gåture, rideture og cykelture. Mest bare alene, men ellers sammen med min bedste veninde.
Nu er det dog anderledes. Jeg har 2 små børn og en kæreste, for hvem sommeren er tidspunktet, hvor der skal ske en masse, opleves og alt muligt.
Vores to væremåder clasher hver sommer. Jeg har angst, desværre, og den bliver meget værre. Den var faktisk helt væk i juni (går i behandling), men nu er den tilbage for fuld skrue. Jeg kan bare mærke alle forventningerne til mig om at jeg burde bare pakke bilen og komme afsted og opleve en masse. Men det er jo ikke bare lige sådan med to små børn, der begge sover forskudte lure! Og så at pakke er jo nærmest som at pakke til en hel uge med snacks, skiftetøj osv. Har konstant en knude i brystet og lyst til at græde, har ingen tålmodighed overfor hverken børn eller mand.
Jeg bryder mig virkelig ikke om ferien og er endda begyndt at tælle dagene til, at den slutter. Når børnene vågner om morgenen, tænker jeg, at nu er der ca. 12-13 timer til, at de sover igen. Jeg synes bare slet ikke, at sommeren er noget at nyde, for jeg føler det her enorme forventningspres.
Folk spørger også altid, hvad vi skal, nu hvor det er sommer, som om man skal noget!
Gudskelov for corona, siger jeg bare, det har da lagt en dæmper på det hele.
Vi deler os meget op, så han tager den store ud (han elsker også at komme ud på opdagelse) og så bliver jeg herhjemme med den lille. Det passer mig fint, men manden bliver småsur i længden, den store blive skuffet og ja, den lille kommer så heller ikke så meget ud.
Vi burde lægge en plan for hvilke dage, vi gjorde hvad, men jeg kan bare slet ikke overskue overhovedet at skulle noget... andet end en gåtur i byen. Alt det med bil, timing af lure og pakkeri og køresyge (den lille bliver ekstremt køresyg), nej nej nej...
Hvordan gør I andre?
Anmeld
Citér