Jeg kan bare sige... de fleste jeg kender, som enten ikke har børn eller har forholdsvist store børn, de enten ved ikke eller har simpelthen glemt, hvordan det er at have små børn
. Der er sådan en fin rød tråd hele vejen igennem.
Når ens børn bliver større, så bliver det altså for mange også lidt mere mageligt, fordi børnene kan lege sammen/underholde sig selv og ikke mindst skippe middagsluren og holde sig vågne i længere tid. Og det er jo dejligt for de voksne. Det giver jo noget mere frihed. Og den bliver man altså afhængig af. Børn, der selv kan børste deres tænder. Børn der har lært at gå på wc OG tørre sig selv uden en forælder til at skifte en ble. Børn, der selv kan tage noget at spise, hvis de bliver sultne. Børn som, jo større de er, selv kan håndtere en konflikt mellem dem. Der er altså ikke hele tiden børn, der siger: "mor, jeg skal tisse", "mor, jeg har lavet lort", "mor, jeg er sulten", " mor, Lukas slår", "mor, jeg er træt, du skal putte mig" og mor dit og dat, de helt små, som er meget afhængige af deres primære voksne (Men er der egentlig noget galt i det? Næ!) osv. Klassikeren med de helt små børn er nok, når ens barn bare græder, fordi dets grænse for, hvornår det skulle have været puttet eller fået mad blev overskredet. Og imens det står på, så er det som om, at dem med store børn, bare nærmest forventer, ja altså jeg tror sgu ikke, de hører barnet, at man stadig kan være med i en voksensnak, imens vi også lige skal tage os af den lille. Men okay, vi er jo kvinder og kvinder kan jo multitaske.....
bliver vi trætte?? JA!!! Og blev jeg vækket tidligt i morges og også lige nogle gange i nat
?? JA!! Men det har dem med de store børn lykkeligt glemt.
Men når man har et lille barn, så er det bare vigtigst at tilgodese det lille barns behov før de voksnes. Her taler jeg særligt mad, søvn, som for de helt små gerne må være på nogenlunde faste tidspunkter og det laver en ferie ikke nødvendigvis om på. Det er først, når børn bliver lidt større, at man bedre kan rykke tidspunktet for f.eks. aftensmad. For eksempel, så hader jeg, hvis vi er inviteret til aftensmad, vel at mærke med børn og vi så først skal spise kl. 19-19.30. Det synes jeg ikke er okay. Jeg synes, det er decideret irriterende. Men det er jo dem, som ikke har små børn længere, så jeg tror sgu ikke, de tænker så langt
(Jeg ved, det ikke gælder for alle, men jeg oplever, det gælder for mange)
Nå, men jeg kan GODT forstå, du er blevet ked af det! Det var jeg også blevet. Som en anden skriver, så tal med hende, hvis du har det bedst med det, ellers kvæl det med positivitet.
Jeg ville nok påpege på en pæn måde, at det på ingen måder er i orden, at insinuere, at det var ærgerligt, at I fik nr 3. For det første, så er barnet her jo og for det andet, så elsker i jeres barn. Så hvad havde hun egentlig tænkt sig, at du skulle bruge sådan en kommentar til? Hvad er det dog for noget at sige...
Jeg håber ikke, at hun taler udenom, for så kommer hun bare på dybt vand. Hvis hun tænker bare en smule klart, så siger hun "undskyld, det var også dumt sagt, jeg siger selvfølgelig ikke sådan noget igen". Hun må kunne forstå, at du er blevet ked af sådan en kommentar. Hvis ikke hun kan det, ja så... Det jeg prøver at sige er, at det er ikke i orden at sige sådan noget uanset hvad hun har ment med det. Og der er intet i vejen med dig, fordi du reagerer, som du gør. Sådan er det bare! Du har et lille barn, som du tager dig af, og det skal du selvfølgelig bare gøre!