Hejsa,
lidr information til start. Jeg er mor i en familie på 5 - tre børn på 10, syv og to (snart tre)år.
vi er i øjeblikket på ferie med min mands bror og kone. Hun er/var min bedste veninde for 15 år tilbage og jeg synes jo stadig hun er det.
vores ældste børn og deres ældste børn er jævnaldrende. De har kun de to. Vi har jo så fået nummer tre....
og jeg føler, særligt min svigerinde/veninde synes han er i vejen og til gene for ferien. Fx i aftes skal han i seng ved 19 tiden fordi han ikke havde fået sovet til middag. Her ytre hun, at hun synes det var ærgerligt vi fik den lille efternøler fordi nu kunne vi jo ikke allesammen gå en aftentur.
Jeg bliver faktisk virkelig ked af det- vores treer var ikke planlagt og det tog mig lang tid, at accepter graviditeten hvor hun var en stor del af min ‘krise’ dengang , og rådede mig til at beholde barnet da jeg ville gå ned med flaget ved en abort. Og nu? Synes hun så han er til besvær?
idag, står han op kl 7 og vores store børn først kl 10. Da de endelig er færdig med morgenmad er vores mindste jo faktisk klar tilmiddagslur - min mand foreslår at de tager ud og spiller minigolf og jeg så kan blive hjemme og sove med mindste. (Hvilket passer mig glimrende!, så mit hoved får en lille pause!) men jeg kan mærke min svigerinde trækker sig og bliver mut. Hun forstår sikkert ikke, hvorfor vi ikke tager med. Men... han har jo virkelig brug for den lur! Jeg kan ikke nænne han ikke må sove, for det smadrer ham resten af dagen.
stemningen er altså lidt akavet og jeg Føler mig trist og udmattet over at spekulere så meget og føle min lille guldklump er et generende moment.
hvad skal jeg gøre? Min mand synes jeg skal prøve at ignorere det, omend han også synes bemærkningen i aftes var lidt malplaceret.
Skal jeg tale med hende? Og ligesom åbne op? Eller få det bedste ud af det og bare være i, at vi som familie på fem, er vant til at dele os lidt op for t tilgodeså både store og smås behov og tænke; pyt, at hun ikke forstår det?
arg - nedren at bruge så meget tankevirksomhed i sin ferie 

Anmeld
Citér