Hamster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
24 svar
8 synes godt om
1. juni 2020

Anonym trådstarter

Min søn på snart 5 år ønsker sig en hamster i fødselsdagsgave. 

men da jeg aldrig har haft sådan en før så ville jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en passes inden jeg anskaffer en. 
- hvor tit skal buret skiftes
- hvad skal man bruge udover bur

osv. Håber nogen med erfaring kan hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Anonym skriver:

Min søn på snart 5 år ønsker sig en hamster i fødselsdagsgave. 

men da jeg aldrig har haft sådan en før så ville jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en passes inden jeg anskaffer en. 
- hvor tit skal buret skiftes
- hvad skal man bruge udover bur

osv. Håber nogen med erfaring kan hjælpe 

Jeg aner desværre Intet om dem. Men der må være nogle hjemmesider der skriver om det. Eller nogle bøger. Evt tag i en forretning og snak med dem. Måske de kender til dem. 
Det er i hvert fald rigtig godt at sætte sig ind i deres behov og væremåde 

Anmeld Citér

1. juni 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg aner desværre Intet om dem. Men der må være nogle hjemmesider der skriver om det. Eller nogle bøger. Evt tag i en forretning og snak med dem. Måske de kender til dem. 
Det er i hvert fald rigtig godt at sætte sig ind i deres behov og væremåde 

Det gør jeg også. Nu ville jeg bare lige høre her først så jeg kunne få en føling af hvor meget det kræver 

Anmeld Citér

1. juni 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Man skal være opmærksom på, at hamster ikke bliver så gl.

Anmeld Citér

1. juni 2020

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg havde hamster som barn. 

Et godt råd hvis i ikke har et stort hus så la vær. De er nataktive og det der skide hjul larme helt ekstremt 

Det var mening at de skulle have stået på mit værelse som barn, men de blev flyttet til køkkenet, og vi kunne stadig høre dem, da vores hus ikke var vanvittigt stort. 

Så ja de er meget hyggelige at kigge på, men heller ikke vanvittige gode til at sidde og kæle med.

Marsvin er klart det bedste dyr jeg har haft som barn 

Anmeld Citér

1. juni 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg havde hamster som barn. 

Et godt råd hvis i ikke har et stort hus så la vær. De er nataktive og det der skide hjul larme helt ekstremt 

Det var mening at de skulle have stået på mit værelse som barn, men de blev flyttet til køkkenet, og vi kunne stadig høre dem, da vores hus ikke var vanvittigt stort. 

Så ja de er meget hyggelige at kigge på, men heller ikke vanvittige gode til at sidde og kæle med.

Marsvin er klart det bedste dyr jeg har haft som barn 

Allerede der er det så no go med hamster 

vi bor i en 2 værelses med åben stue/køkken. Og jeg har seng i stuen. Så uanset hvor den står ville den irriterer mig.  
Og hvis man ikk kan kæle med den så er der ligemeget  

marsvin kommer ikke på tale. Kan ikk selv lide marsvin. Har aldrig brudt mig om at røre dem af en eller anden underlig årsag 

Anmeld Citér

1. juni 2020

Øboen

Profilbillede for Øboen

Jeg tænker man skal være mega meget over et barn på den alder, hvis han/hun skal have sådan et lille dyr i hænderne. Og så er de virkelig ikke særligt sjove, de ser nuttede ud, men det er jo ikke som sådan et "kæledyr" som gerne vil nusses. De sover hele dagen på deres bunke af hamstret tørfoder. Så jeg tænker det måske er værd at overveje hvad barnet forventer af dyret?

For hvis det er for at have et dyr man kan have i hånden og nusse lidt med, så ville jeg 100 gange hellere anbefale en undulat. De kan blive vildt tamme, flyver hen og sidder på en, kan nusses, er fx mega sjove at give bad i håndvasken og sådan noget. Hvor en hamster bare render rundt og skider i sofaen og æder knapperne på fjernbetjeningen (ja, jeg havde begge dele som barn). 

Og ang. Marsvin, så anbefales de ikke til så små børn, for hvis man taber dem risikere man at de brækker ryggen og lider en ret trist død. 

Anmeld Citér

1. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg vil gerne slå et slag for tamrotter. De kan blive utroligt tamme, er meget intelligente og vil også gerne kæles. Især hannerne har jeg ladet mig fortælle, da de har ry for at være lidt mere dovne. Rotter har også en lidt bedre størrelse til at holde end en hamster.

Man skal dog være opmærksom på, at de ikke lever særlig længe og man bør have mindst 2.

Anmeld Citér

1. juni 2020

Anonym trådstarter

Øboen skriver:

Jeg tænker man skal være mega meget over et barn på den alder, hvis han/hun skal have sådan et lille dyr i hænderne. Og så er de virkelig ikke særligt sjove, de ser nuttede ud, men det er jo ikke som sådan et "kæledyr" som gerne vil nusses. De sover hele dagen på deres bunke af hamstret tørfoder. Så jeg tænker det måske er værd at overveje hvad barnet forventer af dyret?

For hvis det er for at have et dyr man kan have i hånden og nusse lidt med, så ville jeg 100 gange hellere anbefale en undulat. De kan blive vildt tamme, flyver hen og sidder på en, kan nusses, er fx mega sjove at give bad i håndvasken og sådan noget. Hvor en hamster bare render rundt og skider i sofaen og æder knapperne på fjernbetjeningen (ja, jeg havde begge dele som barn). 

Og ang. Marsvin, så anbefales de ikke til så små børn, for hvis man taber dem risikere man at de brækker ryggen og lider en ret trist død. 

Tak for input. Er allerede væk fra hamster efter tidligere opslag  

undulat er mega no go. Jeg er rædselsslagen for generelt. Så skal ikk have sådan et kræ indenfor mine vægge. 

jeg har selv gerne ville have kat igen længe. Så tror jeg vil prøve og få ham med på den ide i stedet for. 

Anmeld Citér

1. juni 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg vil gerne slå et slag for tamrotter. De kan blive utroligt tamme, er meget intelligente og vil også gerne kæles. Især hannerne har jeg ladet mig fortælle, da de har ry for at være lidt mere dovne. Rotter har også en lidt bedre størrelse til at holde end en hamster.

Man skal dog være opmærksom på, at de ikke lever særlig længe og man bør have mindst 2.

Det skal jeg ikke have. De stinker ganske forfærdeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.