Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Jeg har fået fjernet 3 af mine visdomstænder...
alle 3 hos en tandkirurg der havde forstand på folk med tandlæge og nåleskræk...
jeg er ikke bange for tandlæger men bryder mig ikke om det... til gengæld er jeg hunderæd for at skulle stikkes...
hun ligger i Solrød og hedder Merete hende jeg var hos...
den første gang var det en tand, det gik forholdsvist nemt nok.. hun skulle bruge kræfter da dens rødder var snoede flere gange rundt om sig selv og den lå ned på siden.. dvs den voksede med tyggefladen ud mod det bagerste af munden fremfor op igennem tandkødet..
den anden gang skulle jeg have fjernet 2 på en gang... den øverste splintrerede fuldkommen da hun tog fat på den og med begge endte de med at måtte skære i min kæbeknogle for at få dem fri...
det gjorde ikke ondt men hold op hvor det vibrerer og summer når de saver i knoglen på den måde...
alle 3 gange skulle jeg sys bagefter og måtte ikke spise/drikke x antal timer efter..
sørg for at have mundskyl hjemme da det er meget rarere at skylle end at børste hvis det er ømt..
sørg for at have tandstikker til at rense med.. sådan nogle bløde børste nogle..
og ja sørg for at sætte ord på din angst..
ved at hun var vant til at voksne mennesker var meget bange havde hun en assistent til at sidde og holde min hånd og klemme den med mellemrum og sige: husk at trække vejret.. da jeg var så nervøs så jeg faktisk lå og holdte vejret rigtig meget..
så længe du husker din vejrtrækning og fokuserer på den så hjælper det med at slappe af og jo mere du slapper af desto mindre mærker du...
pøj pøj :)
Anmeld
Citér