Jeg har haft voldsom angst for tandlæge, som var behandlingskrævende.
Jeg fik til psykolog og fik stesolid når jeg skulle have lavet noget for ellers kunne de ikke bedøve mig.
Så jeg forstår om nogen hvordan det er at være bange og nervøs.
Jeg har fået fjernet 3 visdomstænder og en alm tand samt 4 rodbehandlingef og en masse huller (jeg har dårlig tandkvalitet med passe mine tænder rigtig godt)
Nå men udtrækningerne har været meget forskellige, hvis det var en mand der fjernede tanden rig det 30min at bedøve (7-10 sprøjter) men det er altså også fordi de ikke kan bedøve mig. Min mand fik 2 sprøjter da han skulle have fjernet to tænder. Nå men så tog det Max 8min at få fjernet tanden og så var det færdigt. De næste var en dame og der tog bedøvelsen samme tid, men udtrækningen tog nok 15min og så skulle jeg have et par sting som skulle fjernes en uge efter.
Smerterne bagefter kan tages med ipren og parmol som regel, dog havde jeg bøvl ved den ene så jeg kom på morfin lignende smertestillende.
Jeg vil råde dig til at fortælle tandlægen at du er nervøs, og husk det er din mund, dig der bestemmer. Så hvis du har behøv for pause, eller at de gør det af to omgange eller noget helt tredje så er det dig der bestemmer.
For mig hjælper det at vide hvor lang tid det tager, så ved jeg hvornår jeg er færdig.
Og det skal nok gå, det er mindre kompliceret at få revet en tand ud end en rodbehandling for eksempel 
Anmeld
Citér