Små børns højde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
28 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2020

Anonym trådstarter

Hello there. Jeg har lige et spørgsmål omkring små børns højde. Når de er helt små babyer måler sundhedsplejersken og egen læge dem jo mens de ligger ned. Er der nogen der ved hvornår man begynder at tage udgangspunkt i hvor høje de er mens de står op? Min søn skrumper i hvert fald 5 cm i højden når han står op ift når han ligger ned. Så hvornår begynder man at gå ud fra den stående højde? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2020

A38

Jeg ved ikke om det er generelt, men vi går til jævnlig vægt/højde-kontrol med vores datter, og de er begyndt at måle hende stående nu hvor hun er blevet 2 år.

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om det er generelt, men vi går til jævnlig vægt/højde-kontrol med vores datter, og de er begyndt at måle hende stående nu hvor hun er blevet 2 år.

Er det hos sundhedsplejerske eller egen læge? Er din datters højde også skrumpet efter de er begyndt at måle hende stående?  Og i så fald hvor meget? 

Anmeld Citér

23. maj 2020

A38

Anonym skriver:

Er det hos sundhedsplejerske eller egen læge? Er din datters højde også skrumpet efter de er begyndt at måle hende stående?  Og i så fald hvor meget? 

Nej, det er på hospitalet. Næ, hun er ikke skrumpet efter de måler hende stående...

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Nej, det er på hospitalet. Næ, hun er ikke skrumpet efter de måler hende stående...

Hmm så har det nok bare været fordi min søn har stået med spredte ben. Men tak for svaret 

Anmeld Citér

23. maj 2020

A38

Men altså, det er jo svært at få et korrekt mål, når man måler liggende og barnet ikke vil ligge stille, strække benet ordentligt eller rykker hovedet. Så det er jo lidt et skøn. Tror ikke du skal ligge så meget i at der er forskel på metoderne.

Anmeld Citér

23. maj 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ved to års undersøgelsen måler de ved stående krop. 
men hæng dig ikke så meget i det - alle de liggende mål de laver er virkelig ukorrekte - kan svinge op til fem cm. 
og hvis blot dit barn tager på og ikke afviger helt Sindsygt i længden ville jeg ikke bekymre mig 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Ved to års undersøgelsen måler de ved stående krop. 
men hæng dig ikke så meget i det - alle de liggende mål de laver er virkelig ukorrekte - kan svinge op til fem cm. 
og hvis blot dit barn tager på og ikke afviger helt Sindsygt i længden ville jeg ikke bekymre mig 

Han afviger ikke i hverken højde eller vægt, men da både faren og jeg er til den lave side vil jeg gerne vide hvad hans præcise højde er, så jeg kan have en fornemmelse af hvor høj han bliver som voksen. Det har ikke været let for hans far at have den højde han har 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Men altså, det er jo svært at få et korrekt mål, når man måler liggende og barnet ikke vil ligge stille, strække benet ordentligt eller rykker hovedet. Så det er jo lidt et skøn. Tror ikke du skal ligge så meget i at der er forskel på metoderne.

Han har været rigtig god til at ligge stille når han blev målt, så jeg tror bare det er fordi han har stået "forkert" 

Anmeld Citér

23. maj 2020

fehår

Reglen er, at man måler liggende indtil 2 år. Derfor oplever en del også, at deres børns kurve midlertidig "knækker" ved 2-års undersøgelsen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.