... og det forhindrer farmor i at se sine børnebørn som hun gerne vil.
Det er groft ridset op, men mere eller mindre den situation vi står i lige nu.
Sagen er den at jeg sammen med min mand har 3 børn på 7, 5 og 1 år. Vi har alle bedsteforældre på begge sider og har det lige godt med farmor, mormor og morfar. Men de sidste par år har farfar stort set trukket sig helt og det påvirker simpelthen vores relation til farmor.
Farfar kan ikke sove når vores børn (og vi) er på besøg. Han sover til middag ved 16-tiden hver dag, så det er både et problem dag og nat. Farfar har (siger han) tinitus og kan ikke holde ud at være sammen med os. Farfar har købt to både og to campingvogne på et par år og bruger tiden på det. Vi eller børnene har aldrig set noget af det og bliver ikke inviteret selvom vi spørger og børnene spørger. Farfar kunne ikke rykke på sine juletraditioner om mad klokken 18.30 og kirke 16.30 og da vi har et barn med infantil autisme, så ville vi gerne i gang ved 17-tiden.
Farfar er nu blevet corona-paranoid og vi må derfor ikke komme og ses med farmor (når farfar ikke er hjemme) og børnene kan ikke blive passet et par timer.
Farmor er skide sød og god og alting, men farfar-tingen sætter virkelig mange begrænsninger og til jul var hun jo bundulykkelig over hans beslutning, men hun kunne ikke gøre noget.
Jeg er så drænet af at prøve at finde løsninger at jeg begynder at trække mig og ikke orker at planlægge ting med farmor. Men jeg synes det er så trist for vores børn.
Vi bor 8 km. fra hinanden og farfar har set vores mindste på 20 måneder måske.. 4 gange og det har været til fødselsdage i familien.
Hvad fanden kan vi gøre? Vi er ikke interesserede i at få farfar på andre tanker, for det tror vi ikke kan lade sig gøre, men skal han virkelig have lov at bestemme så meget at det begrænser farmor?
Anmeld
Citér