Min datter har “også problemet med hendes lillebror” og hold nu op det er irriterende for hende, så det skal anerkendes. At hun ikke kan have sine ting i fred. Jeg har prøvet lære hende hvordan hun skal håndtere det og finder også en plads i et helle til hende. At han så som snart 1,5 årig kan kravle op overalt og finde ting at bruge som trappe besværliggører det. Så jeg er meget på, med at aflede ham, selvom han er sygt opsat på at tage lige hendes, om der så er 2 ens. Min datter vil også helst være ude hos os, og når hun så fx leger med små Lego, så er det i et tidsrum hvor hendes far eller jeg kan være på hendes værelse m hende. Vi forsøger lære vores søn at han ikke skal tage hendes ting, men han er jo ikke så gammel, så det er lidt svært for ham at forstå stadig. Der er heldigvis en masse lege de kan lege med sammen også, og så er det primært det de gør, når jeg ikke lige har tid til at være 100% over dem.
Det lyder som om din datter godt ved at hun ikke må være fysisk, men at hun bare ikke ved hvad ellers hun skal gøre og bliver frustreret. Hvilket skal anerkendes. Hun skal jo helst heller ikke behøve løbe hen og gemme sig - selvom jeg godt ved, at det er en situation der sagtens kan opstå. Men det ville nok være rarest at undgå 
Anmeld
Citér