asphodel skriver:
Det kunne jeg nok.
Det var ikke fordi vi var specielt tætte, vi var bare begge to "anderledes" end de andre på holdet, så vi arbejdede altid sammen. Da jeg fik hendes sidste mail og hun igen spurgte, om der var sket noget, så orkede jeg simpelthen ikke at svare det samme igen. Det var som et knytnæveslag i ansigtet hver gang jeg skulle sige højt at jeg havde "fejlet" og ikke var blevet gravid. Hun havde selv to børn (havde vist lige fået nummer to), og det var vist gået rimeligt nemt med dem begge. Og så gik der bare længere og længere tid, hvor jeg ikke orkede at svare, og til sidst syntes jeg der var gået for lang tid til at svare, og så var det det.
Det kan jeg godt forstå.
Jeg ville godt kunne tåle at få at vide, at jeg helst ikke skulle spørge. For jeg ønsker på ingen måde at sende et knytnæveslag til en kvinde i behandling. Og så ville jeg også være klar over, at hun nok selv skulle sige til, hvis hun ville snakke om det.
Måske har hun villet vise interesse, og den havde du ikke brug for.
Måske har hun følt, at fordi I begge var "anderledes" så hørte I sammen.
Men jeg synes også, det er ok at lade det glide ud, hvis det var en kvinde, du ikke havde brug for i dit liv.
Men måske har hun ikke været klar over, at hun gjorde noget "forkert" ved at spørge.
Måske blev hun forvirret over, at du ikke svarede hende på hendes mail, og har syntes, at det var noget underligt noget, når hun nu gerne ville vise interesse for dig.
Og derfor er det nogle gange så svært at være "den anden".
Jeg tror faktisk også, at nogle af de kvinder, der har børn, føler dårlig samvittighed over, at det bare har været nemt for dem.
Men det er jo heller ikke deres skyld, at det er svært for andre.
Jeg bliver lidt trist over, at du tænker, at du har "fejlet" ved ikke at blive gravid. Det er jo ikke din skyld.
Men jeg ved godt, hvad du mener med at "fejle". Du er en kvinde, og så kunne din krop ikke det, som den er "beregnet" til.
Vi er alle sammen rigtige kvinder, uanset om vi er mødre eller ej, uanset om vi kan blive gravide eller ej, uanset om vi har fået fjernet et bryst eller ej.