Manglende øjenkontakt - 10 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2020

Babilooo

EKAB skriver:

Så læser du mine ord som de blinde slås, for det har jeg absolut ikke skrevet.

Nej - du bruger blot ordet intens forkert i då fald.

• intens: anspændt, indtrængende, inderlig, voldsom, intensiv, fortættet, kraftig, energisk, stærk

Du foreslog intens træning. Intens træning er ikke en naturlig og almindelig forekommende øjenkontakt. Men tak for din uddybning. 

og jeg forsøger på ingen måde at skræmme ts... tankerne om autisme er jo netop det, der gør mange bange for dårlig øjenkontakt. Min pointe var : det gør ikke nogen forskel at træne meget. Hvis man er autist (hvilket det ikke umiddelbart lyder til at ts barn er) så ændrer det ikke noget at træne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
83GCML skriver:

Præcist, hvad er det deri, som du henviser til? Det er da normalt og ganske naturligt at træne øjenkontakt med sit barn, og som der står i artiklen, skal man være bekymret, hvis man ikke kan... Fordi man træner øjenkontakt, betyder det jo ikke, at man tvinger barnet... Man holder jo de pauser barnet efterspørger. Men det er da helt normalt, at man træner øjenkontakt med barnet. Det er jo en vigtig del af tilknytningen. Jeg ville nok også høre læge/sundhedsplejersken og evt. få tjekket synet samtidigt med, at jeg selv ville være særligt opmærksom på at skabe stunder med mulighed for at træne øjenkontakt på en naturlig og kærlig måde... 

Der er jo fint kontakt ved skiftning, så der er jo øjenkontakt, så det er jo ikke som at de ingen kontakt har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.