Tjullehej skriver:
Meget modent.
du bruger ordet i intenst - det er sku ikke intenst bare at kigge hyggeligt på sit barn i en puslesituation. Og jo der er en del, der følger med når barnet flytter blikket for netop at træne det. Min pointe er, at det bør man ikke. Og som jeg også skrev,så er det ikke som at træne sprog eller at gå. Hvis TS er bange for at barnet er autist gør det jo ikke en forskel? Barnet bliver ikke autist af ikke at træne øjenkontakt. Jeg har en søn som er autist, og vi har aldrig får råd om at øve det. Men netop at respektere, hvis han trækker sig.
Nåh.. god aften
Jamen, i steder for at spørge, så konkluderer du en hel masse, som jeg faktisk ikke har skrevet.
deraf kommentaren.
fordi du ikke har øvet øjenkontakt med din baby, eller har fået det råd, så er det da ikke ensbetydende med, at andre ikke må prøve det.
jeg har ikke skrevet noget som helst om at tvinge barnet til øjenkontakt, men at TRÆNE det hvis man aldrig har været opmærksom på det før.
Der er ingen der siger, at dette barn er autist. Det aner vi intet om, og der er da ingen grund til at gøre en bekymret mor endnu mere bekymret. Vuggestuen er jo på sagen.
ja, god aften.
Anmeld
Citér