Hvad skal hun dog hedde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2020

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1
Anonym skriver:

Halløj kvinder(og mænd, hvis der er nogle)

Vi venter os en pige, og det er vi selvfølgelig rigtigt glade for! Men, vi kan simpelhent ikke komme med et navn til hende. 
Vi er begge enige i, at det ikke skal være et navn vores oldemor kunne hedde (hvis i forstår) altså fx Olga og Bente. Men det skal heller ikke være de der helt moderne navne, og det skal heller ikke være sådan, at når hun starter i skole, så hedder 5 andre det også.

Ja, vi har lidt krav 

Så kom med jeres navne. Hvad hedder jeres piger? Eller hvis i skulle have en pige, hvad skulle hun hedde?

Kathrine, Maja, Louise, Majbritt, Sofie

Generelt så tror jeg, at I ikke skal være så bange for at der er fem andre som hedder det samme som jeres datter i skolen. Der er en meget højere diversitet i navnene i dag, end der var i vores generation. Så selvom et navn er på top-ti betyder det ikke, at der sidder to i hver klasse, som der nærmest gjorde i vores barndom. Børn får altså mange flere forskellige navne i dag end de gjorde tidligere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2020

hekran

Jeg har en Helena, som helt lever op til sit navn: den lyse og smukke

Det er ‘enkelt’, kan udtales overalt og genkendeligt uden at alle hedder det.

Anmeld Citér

9. maj 2020

Babilooo

Isabella, Josephine, Victoria, Dagmar, Sofia,

Anmeld Citér

9. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vores hedder Astrid  andre navne vi tænkte på var SIF, Saga, Dagmar 

husk nu begynder gamle navne at være moderne efter flere år mes Sofia, Nora osv. bare så i er obs på det.

Men de vil jo netop ikke have et gammeldags navn til deres datter.. Så skal de vel heller ikke være obs på det?! 

Anmeld Citér

9. maj 2020

KKLA

Profilbillede for KKLA
Anonym skriver:

Halløj kvinder(og mænd, hvis der er nogle)

Vi venter os en pige, og det er vi selvfølgelig rigtigt glade for! Men, vi kan simpelhent ikke komme med et navn til hende. 
Vi er begge enige i, at det ikke skal være et navn vores oldemor kunne hedde (hvis i forstår) altså fx Olga og Bente. Men det skal heller ikke være de der helt moderne navne, og det skal heller ikke være sådan, at når hun starter i skole, så hedder 5 andre det også.

Ja, vi har lidt krav 

Så kom med jeres navne. Hvad hedder jeres piger? Eller hvis i skulle have en pige, hvad skulle hun hedde?

Tillykke med graviditeten! 
vores datter hedder Alma (vidst rimelig moderne nu) får vi en pige igen tror vi, at hun skal hedde Nellie  jeg kan også godt lide navnene Anne, Elisa, Naja, Mille, Nicole og Hannah.

Anmeld Citér

9. maj 2020

Anonym

Lyder som min mand og jeg da vi fik vores datter. 

Hun hedder Iris (2015)vi gik efter aml navn og ikke svar at stave og noget der også kunne siges på engelsk.

Ellers havde vi Lilly. Molly. Elena. Ronja. Yasmin. Rose. Lova. Liva. Cleo. Kastanie/kastanje 

(Paris. London. ) 

Ask (dog mener min mand ikke var eller er en pige navn. For mig synes jeg det lyder som intet køn) 

Mvh M og R 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men de vil jo netop ikke have et gammeldags navn til deres datter.. Så skal de vel heller ikke være obs på det?! 

OMG - Nogen har en masse fritid hvad? 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

OMG - Nogen har en masse fritid hvad? 

Det undrer mig bare, at du foreslår en masse gammeldags navne, og også gør opmærksom på, at gammeldags navne bliver moderne igen, da TS jo netop ikke vil have gammeldags navne.. Ergo er der ingen grund til hverken det ene eller det andet jo.. Altså jeg undrer mig oprigtig over dit svar.. Undrer mig også over, at andre foreslår gammeldags navne, men undrer mig endnu mere over din "advarsel"

Men god aften til dig da

Anmeld Citér

9. maj 2020

Tommelise

Anne, Mette, Lise, Marie, Hanne, Sofie, Mathilde, Emilie, Cecilie, Sidsel, Sarah, Karen, Selma, Kathrine, Inger, Thea, Therese, Helene, Kirstine, Alice, Nina

Anmeld Citér

10. maj 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg arbejder i en vuggestue og de sidste 4 år har vi kun haft to der har hedet det samme og det Ella. Og Clara ellers har vi meget forskellige navne.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.