Reduceret åbningstid i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

De reducerede åbningstider er lavet for at give dagplejerne 2,5 time ugentligt til ekstra rengøring. Vi bliver nok nødt til at snakke med vores dagplejer, men tror ærligt talt slet ikke hun må holde åbent i den tid.

Ja det ved jeg godt. Men når de nærmest er ude hele dagen lang (det er de jo de fleste steder, har jeg svært ved at se hvordan der kan være ekstra 2,5 timers rengøring )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja det ved jeg godt. Men når de nærmest er ude hele dagen lang (det er de jo de fleste steder, har jeg svært ved at se hvordan der kan være ekstra 2,5 timers rengøring )

Det har vi også svært ved at se, men det er nu engang fastsat sådan, og vi har desværre ikke noget at skulle have sagt 

Anmeld Citér

3. maj 2020

Rundtpågulvet

Hos os har hele kommunens børneområde indskrænket åbningstider. Dagplejen har pt længere åbent end institutionerne, det plejer at være omvendt. Det er mit indtryk at mange forældre, hos os i dagplejen, har måtte bede om nedsat tid hos deres arbejdsgiver. 

I nedenstående folder kan I se hvilke områder der ifølge sundhedsstyrelsen skal rengøres og hvor ofte. Selv om det er udendørs skal f.eks. sandlegetøj, gynger, rutsjebaner mm vaskes, derudover er selvfølgelig borde, stole, vandhaner, puslebord,  dørhåndtag og alle andre overflader rengøres. Derudover skal maden være portionsanrettet, da børnene ikke må tage fra fælles fad. 

https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/Genaabning-af-dagtilbud

Selv om jeg er ude 99 % af tiden bruger jeg en times tid når børnene sover på at sætte i opvasker,  anrette mad og gøre rent efter anvisningerne. Når jeg lukker bruger jeg 1- 1 1/2 time på det samme samt forberedelse til næste dag.

Anmeld Citér

3. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Hvem siger de er ude det meste af dagen? Når det regner er der mange dagplejere der er indenfor. ALT skal gøres rent! En dagplejer arbejder 48 timer om ugen. Jeg er glad for min dagplejer har fået tid til at gøre rent så hun ikke skal gøre det efter luk! Hun får 30 min om dagen. Det er IKKE Meget. 

til ts Hyr en ung pige til at hente hvis du ikke har andre muligheder. Det er desværre de vilkår vi arbejder under. Gå venner og bekendte til at hente, lav en aftale om at i kan gå før. Alle ved jo hvilke omstændigheder der er i tiden. 

Anmeld Citér

4. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Hvem siger de er ude det meste af dagen? Når det regner er der mange dagplejere der er indenfor. ALT skal gøres rent! En dagplejer arbejder 48 timer om ugen. Jeg er glad for min dagplejer har fået tid til at gøre rent så hun ikke skal gøre det efter luk! Hun får 30 min om dagen. Det er IKKE Meget. 

til ts Hyr en ung pige til at hente hvis du ikke har andre muligheder. Det er desværre de vilkår vi arbejder under. Gå venner og bekendte til at hente, lav en aftale om at i kan gå før. Alle ved jo hvilke omstændigheder der er i tiden. 

Det er også en af anbefalingerne 

Og ja jeg ved godt alt skal rengøres, det er jo derfor man skal sætte stort set al legetøjet væk.

Kan ikke se der bliver en masse ekstra rengøring andet end legetøjet som nok ikke normalt bliver vasket to gange om dagen, hvilket jo også er årsagen til at det meste bliver sat væk

Anmeld Citér

4. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Det er også en af anbefalingerne 

Og ja jeg ved godt alt skal rengøres, det er jo derfor man skal sætte stort set al legetøjet væk.

Kan ikke se der bliver en masse ekstra rengøring andet end legetøjet som nok ikke normalt bliver vasket to gange om dagen, hvilket jo også er årsagen til at det meste bliver sat væk

Korrekt med legesagerne men paneler, gulve, borde, reoler, bordben, dørkarme, badeværelser osv. skal jo stadig rengøres. Der hvor børnene har været, der skal der gøres rent. Det betyder at hos min dagplejer skal hun gøre bryggers, køkken, badeværelse og leveværelse rent hvis de har været inde bare lidt. Når det står ned i stænger kan min dagplejer ikke være ude og går derfor ind. Men ja sådan en dag som idag er der selvfølgelig mindre rengøring. Men hun skaæ stadig gøre bryggers og toilet rent plus alt ude legetøj. Det tager i hvert fald 30 min mindst... som hun da på ingen måde skal bruge sin fritid på 

Anmeld Citér

4. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Korrekt med legesagerne men paneler, gulve, borde, reoler, bordben, dørkarme, badeværelser osv. skal jo stadig rengøres. Der hvor børnene har været, der skal der gøres rent. Det betyder at hos min dagplejer skal hun gøre bryggers, køkken, badeværelse og leveværelse rent hvis de har været inde bare lidt. Når det står ned i stænger kan min dagplejer ikke være ude og går derfor ind. Men ja sådan en dag som idag er der selvfølgelig mindre rengøring. Men hun skaæ stadig gøre bryggers og toilet rent plus alt ude legetøj. Det tager i hvert fald 30 min mindst... som hun da på ingen måde skal bruge sin fritid på 

Det er jo almindelig rengøring som hun normalt bruger sin fritid på bortset fra legetøjet

Så det er jo hendes normale arbejdsvilkår, sådan er det at være dagplejer 

Anmeld Citér

4. maj 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Soonmom skriver:

Det er jo almindelig rengøring som hun normalt bruger sin fritid på bortset fra legetøjet

Forskellen er, at nu skal det gøres 2 x hver dag. Jeg tvivler på, at DP normalt gør så grundigt rent hver eneste dag og da slet ikke 2 x hver dag.

Til TS: Det får ikke nogen indflydelse for os, da vores DP har åbent til 16.35, men alle børn er hentet senest kl. 16. Det har været meget begrænset, hvor tit vi har hentet senere end 16.

Det er en skodsituation for jer, men måske der er en teenager på vejen, der gerne vil hjælpe og tjene lidt penge, når de alligevel ikke skal møde fysisk i skole..?

Anmeld Citér

4. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Tænker ikke der er nogen dagplejer der gør så grundigt rent hver dag. Jeg har i hvert fald aldrig mødt en og jeg kender alligevel en del  Jeg synes tit at især dagplejere bliver mødt med en rigtig træls tilgang fra forældre og andre der har en mening og deres job. Jeg skulle ikke nyde noget af deres job! Det er så hårdt arbejde og de gør det fordi de elsker det. Men med forældre der ikke kan forstå hvorfor de ikke må sende en sms kl 20 og hvorfor de dagplejere ikke lige kan arbejde 5 min over osv osv osv. jeg forstår det slet ikke og synes faktisk at flere burde prøve at sætte sig ind i det fantastiske stykke arbejde de fleste dagplejere gør omkring vores guld. 

Anmeld Citér

4. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Tænker ikke der er nogen dagplejer der gør så grundigt rent hver dag. Jeg har i hvert fald aldrig mødt en og jeg kender alligevel en del  Jeg synes tit at især dagplejere bliver mødt med en rigtig træls tilgang fra forældre og andre der har en mening og deres job. Jeg skulle ikke nyde noget af deres job! Det er så hårdt arbejde og de gør det fordi de elsker det. Men med forældre der ikke kan forstå hvorfor de ikke må sende en sms kl 20 og hvorfor de dagplejere ikke lige kan arbejde 5 min over osv osv osv. jeg forstår det slet ikke og synes faktisk at flere burde prøve at sætte sig ind i det fantastiske stykke arbejde de fleste dagplejere gør omkring vores guld. 

Det har jeg da heller ikke sagt 

Jeg vil selv gerne være dagplejer i fremtiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.