at have en i vuggestue alderen eller børnehave alderen kan da være stressende, hvis man forventes at arbejde fuldtids.
selvfølglig er der tale om at man kan holde sine børn hjemme, hvis man ikke selv skal arbejde.
Men i dette tilfælde er der både en mor og et barn der ønsket det. Så hvorfor skulle hun holde hjemme. For andre kan situationen jo være anderledes.
Det var fordi du svarede en, der hvis hun kunne ville holde hjemme, og fordi du skrev at man arbejdede selvfølgelig mindre effektivt hvis man har børn hjemme.
Det er vel ikke en naturlov, at det at have et lille barn hjemme og skulle arbejde er stressende. Det er det for nogen, for andre er det ikke. I nogle familier er der to voksne, og de kan få puslespillet til at gå op, og nyder deres måde at gøre det på, for andre er det langt bedre at sende afsted. Det må vel være op til den enkelte familie, så længe det ikke gøres alene af frygt for cororna, og man så holder barnet hjemme og det stresser.
Jeg står ikke i situationen, da jeg skal arbejde og kun har skolebørn. Men jeg kunne godt se os tilrettelægge vores respektive arbejde, så vi kunne skiftes til at arbejde og så nyde den ro det giver ikke at skulle hænge i en klokkestreng.
Jeg har arbejdet fuldtid hjemme fra i de her 3 uger (og en del i påsken også fordi der har været møder og andet sjovt, sidste møde i går. I dag håber jeg, at jeg undgår at blive indkaldt), og har kunne placere en del når min mand kom hjemme eller i weekenden, hvor jeg så har knoklet igennem. Havde jeg kunne det nu og havde vu haft et børnehavebarn, så havde vi formodentlig valgt den løsning ikke fordi det er den bedste for alle, men fordi den havde været god for os og det vi ønskede.
Så egentlig var mit spørgsmål egentlig til dig og mange andre i debatten. Hvorfor SKAL børn afsted, hvis familier og deres arbejdsgivere har fundet ud af det fungerer godt uden børnene afsted? Og igen her taler jeg ikke om skolebørn , da der her kommer andre præmisser i spil.
Selvsagt hvis ts og hendes familie finder det bedst at være i børnehave, så er det det de gør. Jeg plæderer egentlig bare for et mere nuanceret blik i debatten både her og mange andre steder. Det er ikke nødvendigt for alle, heller ikke selvom de skal arbejde at børnene skal i en pasningsordning, og det er ikke alle der bliver ineffektive, stressede osv af at have børn hjemme. Det må være en individuel vurdering.