Godaften
Jeg er mor til en fireårig der går i den mest fantastiske naturbørnehave. Han savner den så meget under alt det her lockdown, og glæder sig meget til at komme tilbage.
Hans far og jeg er skilt, fælles forældremyndighed. Men far har kun (eget valg) kun drengen et par dage om måneden,oftes kun en weekend.
Nu stejler far fordi jeg ønsker at sende søn i børnehave fra den 20. når de efter planen åbner igen.
Må jeg ikke gerne tage det valg når jeg har bopæl med søn, selvom vi har fælles forældremyndighed?
Udviklede sig faktisk til far truede med indberetning til kommunen, fordi jeg ikke vil samarbejde med ham, og fordi jeg er en dårlig mor hvis jeg sender søn afsted allerede der pga coruna situationen. Han nægter at ville tage søn på weekend hvis jeg gør. Hvilket er ok for mig, er jo hans valg. Han ønsker ikke at have drengen fx en uge så jeg kan få ladet op igen eller noget. Men far vil ikke smittes eller have søn smittet og finder det dybt problematisk, mener nærmest jeg gambler med søns og hans liv.
Men kan bare mærke at jeg virkelig snart trænger til at få ham lidt afsted, er personligt mentalt kørt træt og svært at skulle lege og aktivere søn hver eneste dag. Drengen mangler jævnælderene og voksne der er friske. Hvis jeg fik en to kr hver gang søn råbte mor (hvis jeg skal arbejde lidt eller på toiletet eller noget) så var jeg allerede blevet rig her under lockdownet. Er på konstant og prøver virkelig at at indtage søn i alt jeg laver, tager meget ud i naturen og leger udenfor osv. Men er bare mega hårdt kun skulle være med ham og han er ikke skide god til at lege lidt selv længere tid af gangen. Føler mig nærmest stresset. Arbejdet laver jeg først om aftenen når han sover, for er slet ikke ro til det før (har prøvet i starten). Så ender også ud i for lidt søvn til mig også..
Er jeg virkelig så dårlig en mor hvis jeg sender ham afsted om en uge? Kan far melde mig for det? Må jeg gerne på trods af fælles forældremyndigheden?
Hvad tænker i?
Anmeld
Citér