Samfundet åbner for de mindste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2020

kamikaze

Soonmom skriver:

Efter at have læst retningslinjerne for genåbningen, er jeg ikke tryg ved at skulle afleverer mine børn (vuggestuer og børnehave), pædagogerne skal arbejde ud for en normering der slet ikke findes 1 til 5, de skal vaske legetøjet og alle overflader 2 gange om dagen, sengetøjet skal vaskes hver dag, børnene skal sidde med 2 m mellemrun, børnehavebørn skal have 4 KVM gulvplads PR barn og vuggestuebørn 6 KVM. - det er da de færreste institutioner der er så store. Man skal vaske hænder hver anden time, plus self ved toiletbesøg og så skal man også vaske hænder hver gang man går ind i et nyt rum. Samt  masse andre tiltag

Det kan da på ingen måde hænge sammen, og hvornår skal pædagogerne lige have tid til børnene. Der er slet ikke taget højde for hverken indkøring af nye børn eller genindkøring af de gamle der kan have brug for det.

Jeg er på ingen måder tryg og overvejer ikke at skive under på min kontrakt og så have mine børn hjemme (det er manden dog meget imod) føj jeg har ondt i maven

Men er det de lokale retningslinjer eller de overordnede fra SST? Som jeg forstår det, er det lige nu uddelegeret lokalt at finde en måde at leve op til retningslinjerne på. Det kan jo godt tænkes at det, lokalt, betyder at dagen bliver delt i to og at hvert barn kun må komme i den ene halvdel af dagen. Eller noget helt andet.

Det er en helt ny situation. Vi bliver alle nødt til at være overbærende og konstruktive. Hos os betyder det f eks at den store kommer i institution, mens vi bruger ferie på at udskyde indkøring af den lille som skulle starte 15 april. Og fordi vi har råd til det, kigger vi overhovedet ikke på hvorvidt vi behøver betale fuldt for hendes plads, vi betaler bare og håber at det giver institutionen lidt mere luft til at finde gode løsninger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2020

Soonmom

kamikaze skriver:

Men er det de lokale retningslinjer eller de overordnede fra SST? Som jeg forstår det, er det lige nu uddelegeret lokalt at finde en måde at leve op til retningslinjerne på. Det kan jo godt tænkes at det, lokalt, betyder at dagen bliver delt i to og at hvert barn kun må komme i den ene halvdel af dagen. Eller noget helt andet.

Det er en helt ny situation. Vi bliver alle nødt til at være overbærende og konstruktive. Hos os betyder det f eks at den store kommer i institution, mens vi bruger ferie på at udskyde indkøring af den lille som skulle starte 15 april. Og fordi vi har råd til det, kigger vi overhovedet ikke på hvorvidt vi behøver betale fuldt for hendes plads, vi betaler bare og håber at det giver institutionen lidt mere luft til at finde gode løsninger.

Overordnet og ja det er op til det enkelte sted, men der er ingen steder der kan lever op til de retningslinjer, det er umuligt ligegyldigt hvordan man positionere sig, i hvertfald med de resurser vi har. Hvordan man skal dele dagen op i to har jeg svært ved at se, de fleste skal jo møde ind på bestemte tidspunkter og kan ikke selv flexe.

Jeg går ikke på kompromis med mine børns trivsel for det der hysteri, for det mener jeg helt sikkert det er. Du kan ikke holde to meters afstand til vuggestuebarnet hele dagen og så nytter det jo alligevel ikke noget 

Hvis det alligevel skal være op til pædagogerne hvordan de løser alle de der retningslinjer, skulle de heller have sagt brug jeres sunde fornuft og følg de generelle anbefalinger, så var det mere op til det enkelte sted

Anmeld Citér

8. april 2020

Sprit25

Jeg ser flere skriver: lad frisøren åbne, restauranter osv. Ja tak, hvor ville de gerne. Men hvem skulle så passe deres børn? Skal deres børn så være "forsøgskaniner"? Der er jo ingen, der går på restaurant nu. Vi har jo også vores børn hjemme 

Jeg er en af dem, der stoler på de ikke sender vores børn ud uden grund. Ingen har prøvet det her før. Jeg læste, at de regner med at antallet af indlagte stiger til omkring 700! Hvis vi holder de andre retningslinjer. 

Altså: hold afstand, handle ind 1 person, ikke se for mange osv osv. Hvis forældre er nervøse, jamen så behold jeres børn hjemme! Jeg tror og stoler på at mine pædagoger kun åbner, hvis det er forsvarligt! 

Anmeld Citér

8. april 2020

kamikaze

Soonmom skriver:

Overordnet og ja det er op til det enkelte sted, men der er ingen steder der kan lever op til de retningslinjer, det er umuligt ligegyldigt hvordan man positionere sig, i hvertfald med de resurser vi har. Hvordan man skal dele dagen op i to har jeg svært ved at se, de fleste skal jo møde ind på bestemte tidspunkter og kan ikke selv flexe.

Jeg går ikke på kompromis med mine børns trivsel for det der hysteri, for det mener jeg helt sikkert det er. Du kan ikke holde to meters afstand til vuggestuebarnet hele dagen og så nytter det jo alligevel ikke noget 

Hvis det alligevel skal være op til pædagogerne hvordan de løser alle de der retningslinjer, skulle de heller have sagt brug jeres sunde fornuft og følg de generelle anbefalinger, så var det mere op til det enkelte sted

Det bliver op til de lokale ledere at tage de overordnede beslutninger, og selvfølgelig op til pædagogerne at tage rigtig mange praktiske valg i løbet af dagen. 

Og i må meget gerne inddrage os forældre i hvordan vi kan gøre jeres arbejde nemmere. Skal vi træne børnene i at klare visse ting selv? Skal vi gi bestemte typer tøj på? Er der særlige tidspunkter der er fordelagtige at aflevere og hente på? Nogle af os har fleksibel arbejdstid, og jeg tror mange er indstillet på at hjælpe.

Anmeld Citér

8. april 2020

Abracadabra

Børnene bliver mindre syge. 

https://www.weekendavisen.dk/2020-15/ideer/de-smaa-fightere

Derfor giver denne strategi langt bedre mening end nogen anden. 

Men hvad med? Og hvad med? Og hvad med?, spørges der fra forældre og pædagoger og lærere... Vi ved det ikke, men vi vælger den bedst mulige strategi i en LORTESITUATION. Men der ER INTET ALTERNATIV til at åbne Danmark. Og corona forsvinder ikke. Dét er grundpræmisserne. Det virker som om, at selv grundpræmisserne er til diskussion hér. 

Anmeld Citér

8. april 2020

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Jeg ser flere skriver: lad frisøren åbne, restauranter osv. Ja tak, hvor ville de gerne. Men hvem skulle så passe deres børn? Skal deres børn så være "forsøgskaniner"? Der er jo ingen, der går på restaurant nu. Vi har jo også vores børn hjemme 

Jeg er en af dem, der stoler på de ikke sender vores børn ud uden grund. Ingen har prøvet det her før. Jeg læste, at de regner med at antallet af indlagte stiger til omkring 700! Hvis vi holder de andre retningslinjer. 

Altså: hold afstand, handle ind 1 person, ikke se for mange osv osv. Hvis forældre er nervøse, jamen så behold jeres børn hjemme! Jeg tror og stoler på at mine pædagoger kun åbner, hvis det er forsvarligt! 

Det skulle jo ikke være på bekostning af at inst ikke åbner så.

Det giver ikke mening som en anden skrev at ishuse må  åbne , men ikke fx tøjbutikker hvor man ville kunne sige Max 3 i butikken - 

Så kunne det være det gav lidt i statskassen  - plus vi måske forhindrede er par konkurser. 

Anmeld Citér

8. april 2020

Soonmom skriver:

Jeg er enig med dig i at meget af det er hysteri  

Og har svært ved at se logikken i at sætte nogen til at vaske legetøj af , samtidig med de skal holde børnene fra hinanden. 

Og ellers give børnene en god hverdag...

Anmeld Citér

8. april 2020

Loa

Abracadabra skriver:

Børnene bliver mindre syge. 

https://www.weekendavisen.dk/2020-15/ideer/de-smaa-fightere

Derfor giver denne strategi langt bedre mening end nogen anden. 

Men hvad med? Og hvad med? Og hvad med?, spørges der fra forældre og pædagoger og lærere... Vi ved det ikke, men vi vælger den bedst mulige strategi i en LORTESITUATION. Men der ER INTET ALTERNATIV til at åbne Danmark. Og corona forsvinder ikke. Dét er grundpræmisserne. Det virker som om, at selv grundpræmisserne er til diskussion hér. 

Jeg er SÅ træt af at læse på Facebook alle dem der himler op over hvor skrækkeligt det er at institutionerne åbner. Og hvor synd det er at vores børn skal være “forsøgskaniner”.

1. hold jeres børn hjemme hvis i er imod at aflevere dem. 

2. kom for filan da selv med den gyldne løsning på hvordan samfundet skal åbne/ikke åbne, samtidig med vi helst ikke skal gå fuldstændig konkurs som land og gå i hundene.

Anmeld Citér

8. april 2020

Jeg er SÅ træt af at læse på Facebook alle dem der himler op over hvor skrækkeligt det er at institutionerne åbner. Og hvor synd det er at vores børn skal være “forsøgskaniner”.

1. hold jeres børn hjemme hvis i er imod at aflevere dem. 

2. kom for filan da selv med den gyldne løsning på hvordan samfundet skal åbne/ikke åbne, samtidig med vi helst ikke skal gå fuldstændig konkurs som land og gå i hundene.

Ja  og alle de grupper der opstår lige pt med samme indhold,  eller afstemninger. 

Jeg må indrømme jeg er noget forbløffet over hvor mange der er " gået amok "- 

Troede naivt der ville blive jubel 

Meeen mon ikke de fleste sender afsted alligevel når vi rammer onsdag. 

Anmeld Citér

8. april 2020

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Ja  og alle de grupper der opstår lige pt med samme indhold,  eller afstemninger. 

Jeg må indrømme jeg er noget forbløffet over hvor mange der er " gået amok "- 

Troede naivt der ville blive jubel 

Meeen mon ikke de fleste sender afsted alligevel når vi rammer onsdag. 

Ellers ved cheferne da, hvem de først skal fyre i den kæmpemæssige økonomiske nedtur, der venter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.