Carina:-) skriver:
Men er det fordi du er bange for virussen eller har du en kronisk sygdom?
For jeg har fx type 1 ,men er velreguleret - så ifølge min læge er det ikke mere farligt for mig at få corona end for min nabo.
Og rigtig mange har nok haft den virus uden at ane det ,da den for de fleste giver meget milde symptomer .
Så hvad er det der gør dig så utryg?
Og undskyld på forhånd hvis du har skrevet det-og det er ikke ment nedladende ,men bare nysgerrigt .
Hvad er jeg utryg ved, hmm meldingen fra Italien, hvor vi har fulgt en del med er: det er de færreste som er ikke risikogruppen som dør, men blandt de som ligger på intensiv med respirator er der en del uden for risikogruppen. Der er især en del forældre, da de har en tendens til fx st tage syge børn ind i sengen, og det er blevet påvist at jo mere virus dubhar mødt fx læger og forældre med mindre børn, så har du større risiko for et kompliceret forløb.
Men der udover er jeg da nervøs for om sundhedsvæsenet kan holde til det, hvor mange børn til de i frontlinjen skal.tage smitten med hjem. Men okay nok bare mig der ikke kan forstå jeg den ene uge hører: vi skal begrænse smittekæder og alle som har været i nærheden af en der er syg skal isoleres i 14 dage, for I dag at læse: ligegyldigt bare I vasker hænder.
Kan desværre ikke finde ud af at linke til de tvlægen , men jan udtalte i dj's tv avis klokken 18.30. Der vil være flere børn, der bringer smitten med hjem, der vil være flere forældre der bliver syge, der vil være flere forældre der bliver alvorligt syge, der vil være forældre der dør....
Anmeld
Citér