Samfundet åbner for de mindste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2020

Carina:-)

Janey skriver:

Jeg tænker, at det bliver vores børn glade for. De savner deres venner. 

Vores datter går så også i en lille skole med 100 elever og små klasser med masser af plads, hvor udeundervisning altid har været en stor del af dagligdagen, så de har nogle virkelige gode udeområder og gode forudsætninger for at kunne klare opgaven.

Lillebror går i en børnehave i samme gode naturområde, hvor det at være ude også allerede er en meget stor del af dagligdagen, så vores skole og børnehave er rustet til at klare dette. 

Datteren bliver dog pænt skuffet over at finde ud af, at der ikke bliver noget Volbeat på Smukfest, når hun nu endelig havde fået overtalt moderen til, at hun måtte komme med til koncert.

Ja mine jublede også - ( det tror jeg aldrig før jeg har oplevet mhs til skolestart)

Ham i 7 skal så blive hjemme ,og det var han træt af-

Men den der græd højest var farmand der måtte erkende at Copenhell ikke bliver til noget i år . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Carina:-) skriver:

Ja mine jublede også - ( det tror jeg aldrig før jeg har oplevet mhs til skolestart)

Ham i 7 skal så blive hjemme ,og det var han træt af-

Men den der græd højest var farmand der måtte erkende at Copenhell ikke bliver til noget i år . 

Min i 6. Kl er godt nok også ked af at skulle være hjemme i 4 uger endnu

Anmeld Citér

6. april 2020

grinny

Jeg forstår beslutningen, men vi holder vores datter hjemme da vi kan og fordi jeg har det bedst sådan, så længe jeg er gravid 

Anmeld Citér

7. april 2020

AnoMor

grinny skriver:

Jeg forstår beslutningen, men vi holder vores datter hjemme da vi kan og fordi jeg har det bedst sådan, så længe jeg er gravid 

Det forstår jeg også udemærket godt at i gør. Specielt hvis i også har muligheden for det 

Anmeld Citér

7. april 2020

ønskebørn74

StineW79 skriver:

Sidder og ser pressemeddelse, og ka nu se at planen går på at åbne vuggestuerne, børnehaver og folkeskolen fra 0 til 5 klasse op igen efter påske. Alt andet vil stadig være mere eller mindre lukket ned som nu.

Hva tænker i? Vh Stine 

Vores bliver hjemme. Både de og jeg har stor risiko for at blive i blandt dem der bliver hårdest ramt.

Anmeld Citér

7. april 2020

Christabelle

Mine kommer afsted. Jeg har én i 0. klasse og én i vuggestue. Jeg arbejder i butik (gør far også) og har derfor ikke mulighed for at være hjemme. Vores alternative pasningsmuligheder er sluppet op, så det er bare sådan det er. 

Anmeld Citér

7. april 2020

FraMalling

Tystys14 skriver:

Jeg har virkelig svært ved at regne ud hvordan de vil gøre det. Men jeg er også lidt bekymret ift. At jeg har to små børn (børnehave og anden klasse), som kan komme hjem med smitten. Hvordan forholder jeg mig til det når jeg er gravid?

Som gravid er du jo i risikogruppe, hvilket vil sige, at både du og din familie fortsat skal blive hjemme

Anmeld Citér

7. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg synes, der mangler at blive taget stilling til nogle ting, da mange er utrygge ved at sende deres børn af sted.

Sidste sommer indførte man en lov om, at børnefamilier ville miste et kvartals børnepenge, hvis barnet var væk fra undervisningen i mere end 15% af undervisningstiden i et kvartal. Hvis folk af frygt for corona nu holder deres børn hjemme fra skole i længere tid, mister man så et kvartals børnepenge? Med de mange helligdage, der er i det kommende kvartal, skal børnene ikke være væk ret mange dage for at være væk i 15% af undervisningsdagene.

Hvis reglen stadig er gældende kan personer i risikogruppen måske slippe for at miste børnepengene, da de må holde deres børn hjemme, men hvem afgør så, hvem der er i risikogruppen og og når det at blive klart meldt ud, inden næste uge?

Anmeld Citér

7. april 2020

lineog4

årgang84 skriver:

O til 5 klasse giver en masse tomme lokaler på flere skoler. 

Flere lære er stadig uden klasser. Og måske kan være på lidt timer. At man deler en klasse op. 

Jeg har en der skulle starte i før skole nu her. 

Håber at der bliver lavet sådan at man kan aflevere direkte udenfor fra kl 9 Ca til 12. Så man hvis man har mulighed kan hente hjem igen det kunne være så fedt. 

De elsker at gå på tur ( gør det så sjældent) med madpakker de dage det tillader det.

Bruge den delvist lukkede skole m.m

Syntes der er mange muligheder for at lave en anderledes uge. 

Evt med en forskudt mødeplan. Hvor man som forældre booker sit barn ind med timetal mødetid m. M.  Det især til de små. 

Vi skal nok være kreative, men må lige korrigere. Der er ingen lærere uden klasser, nødundervisningen for de store fortsætter og med mindre vi ønsker de skal.smutte ud og være sammen, så bliver den yderst vigtig som live undervisning inde timer forældrene er på arbejde. For det bliver super svært st forklare søren i 7. Klasse som ikke har spillet fodbold med vennerne i 4 uger, st lillebror Lasse godt må fordi han går i 5. Klasse. Det bliver svært at fortælle Signe i 9. Klasse, at hun ikke skal tage en tur i parken med hele klassen og fejre de faktisk er færdige, når nu lillesøster Anna er sammen med sin klasse hver dag. Lærerne til de store får travlt.... 

Med kun en voksen til en flok må vi ikke tage på tur, vi skal være to voksne, og hvis de skal være i mindre grupper vil der ikke være to voksne. Så skal vi lade at være to hold.

Kravet fra erhvervslivet og forældrene er en arbejdsdag uden børn, så der bliver nok ikke hold, der kun kommer ind 3 timer af gangen. 

Vi er blevet beordrer, at alle der enten selv er i risikogruppen eller har et tæt familiemedlem i risikogruppen skal blive hjemme, der ryger der nogle hænder. Vi er blevet beordret, st ved det mindste symptom (og det er også en snotnæse hvilket der er meget af i disse pollentider) skal vi blive hjemme, der vil der mangle hænder.

Muligheder for nyt og anderledes kræver hænder - og vi vil.gøre det så godt vi kan. Men der er sat tyk streg under, st der er stadig tale om nødundervisning, fordi der vil være færre voksne, og der vil være voksne som ikke normalt har den børnegruppe.

Jeg må indrømme jeg synes det er hårdt for både de børn der skal starte i SFO 1.5. For de kommer til en stækket hverdag, og formodentlig også en masse regler og restriktioner fx om bevægelighed i SFO.

Anmeld Citér

7. april 2020

lineog4

Jeg ved ikke, hvad jeg synes. Jeg ved, at jeg er utryg som lærer og ikke stoler på, at der kommer retningslinjer der kan overholdes og jeg derfor fra d.15.4. Vil være udsat for en del smitte. Jeg kan mærke den tanke vækker en masse af den angst og frygt for katastrofen og ikke mindst døden og kontroltabet som har været en latent del af mit liv siden vi mistede Lia. 

Jeg er som sådan ikke bange for mine børn (okay jo det er jeg), men jeg er sindsyg bange for, at det er nu den store finger igen peger vores familie ud og enten min mand eller jeg som ikke er vårunger længere skal få et kompliceret forløb enten med døden eller permanente skader til følge. 

Derudover er jeg irriteret over man ikke taler rent ud. Og jeg forvirres i mine følelser over, at jeg nu i 3 uger har holdt mine børn inde i en lejlighed, ikke taget dem med i Føtex, ikke ladet dem lege med andre, dårligt gået ud i en park fordi der var før mange, været bundet til nærområdet fordi vi ikke kan tqge det offentlige osv. Fordi vi fik tudet ørerne fulde om det store grimme monster og vupti fra d.15.4. Kan børn ikke smitte særlig meget, så jeg kan bare tage det helt roligt når jeg i løbet af en dag er tæt på 40 børn (og jo man er tæt på børn i 1. Klasse) og deres forældre forresten for størstedelen også kommer ind i klassen (men jeg har hørt forældre til små børn de smitter ikke ). 

Jeg ville langt hellere høre sandheden; vi kunne ikke tænke kreativt og væk fra vanerne når det handlede om arbejdstid (åbenbart skal alt hjemmearbejde foregår mandag til fredag i arbejdstiden, og en familie med to voksne kan ikke arbejde på skift hjemmefra), så derfor har vi brug for at børnene kommer i pasningen. Vi ved børn kan smittes og smitter, vi ved også de færreste for et hårdt forløb, derfor er vi sikre på børnenes vegne og vi laver så en gruppe mere af frontmedarbejdere. Lad vær med at fortælle mig, at jeg som lærer med 40 børn ikke nu indgår i 40 potentielle smittekæder, for så bliver jeg irriteret.

Jeg skal nok lige som sygeplejersker tager på sygehuset, men jeg vil ikke have at vide: børn smitter ikke mellem.8 og 16, men hold dem hjemme efter 16, for der smitter de.

Så hvad tænker: på med arbejdstøjet, anerkend jeg ikke kan holde afstand til børn. Sprit godt og grundigt af så tit som muligt, skift tøj og tag bad når jeg kommer hjem, så jeg forhåbentlig ikke smitter min noget ældre mand, og så er det det. 

Nå ja og så tænker jeg, at det er vigtigt at forældrene forstår de kommer tilbage til nødundervisning også selvom det foregår på skolen. Vi vil være færre voksne hver dag, vi vil formodentlig have langt flere børnetimer og vil derfor ikke have den store tid til at udtænke fantastiske aktiviteter med børnene hver dag. Hvis vi skal være i mindre hold, vil der ikke være mere end en voksen pr gruppe, og så må vi ikke forlade skolens område, vi må ikke tage busser eller toge. Og så.please forældre øv jeres børn i påskeferien på at sige farvel uden for, for hvis der i et indskolingshus er måske 250 forældre der skal ind og aflevere over 10 minutter og alle lige skal have en snak, så bliver vi hurtigt langt færre voksne på arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.