Lus igen igen ???????? søger et råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2020

DN

Profilbillede for DN
Abracadabra skriver:

Jo mindre løst hår, jo bedre. Så kortklippede drenge og piger med opsat hår (eller kortklippet hår). 

Altid fletning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2020

DN

Profilbillede for DN
Anonym skriver:

Vi havde samme problem med vores store pige og bruge oceaner af penge på lusemidler, hun blev konstant gensmittet. Vi bruger nu Tea three olie, 3 dråber i håret da samtidig med hårvask. Lugter ikke så fantastisk godt.  Men hun har ikke haft lus siden

Tror jeg må prøve det. Tak 

Anmeld Citér

8. april 2020

LSS

DN skriver:

Er det spray eller hvordan? Og lugter det? 

Det er mousse ���� det har en underlig luft af ingenting. Kan ikke rigtig beskrive det hehe

Anmeld Citér

8. april 2020

merethe

Profilbillede for merethe
DN skriver:

hej alle.

her i familien er vi hårdt ramt af lus, efter lillebror er startet i børnehave. Vi mistænker at det kommer der fra.. 

vi har haft lus jeg ved ikke hvor mange gange, så ofte at storesøsters flotte, lange, tykke hårpragt har måtte lade en del af livet... ��

har i nogle råd til at forebygge lus.. behandlinger er vi snart eksperter i, men noget der faktisk virker til at de ikke kommer i første omgang. Hvis sådan en ting altså findes ��

Hvis I ikke kan komme lusene til livs, så ville jeg gøre dette. Hele familien får en lusekur også de voksne. Alle børn og voksne i familien skal kæmmes dagligt i min 14 dage, også selvom man ikke finder en lus. Efter 14 dage så skal alle i familien tage en lusekur igen. Derefter burde man være 100% fri for kryb.
jeg ville desuden smide familiens dyner, hovedpuder, hårbørster, hårelastikker, sovedyr, huer i fryseren hvis det ikke er muligt så ville jeg gemme dem væk i min. 48 timer. 

Anmeld Citér

8. april 2020

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Kæmmer/behandler du også dig selv? Jeg har været smittet uden at vide det (det har ikke kløet, så jeg havde slet ikke tænkt at jeg havde dem). Ergo har jeg formentlig været smittekilden��

Anmeld Citér

9. april 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

hej alle.

her i familien er vi hårdt ramt af lus, efter lillebror er startet i børnehave. Vi mistænker at det kommer der fra.. 

vi har haft lus jeg ved ikke hvor mange gange, så ofte at storesøsters flotte, lange, tykke hårpragt har måtte lade en del af livet... ��

har i nogle råd til at forebygge lus.. behandlinger er vi snart eksperter i, men noget der faktisk virker til at de ikke kommer i første omgang. Hvis sådan en ting altså findes ��

Fejl - ville kommentere på andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.