Lus igen igen ???????? søger et råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.252 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2020

DN

Profilbillede for DN

hej alle.

her i familien er vi hårdt ramt af lus, efter lillebror er startet i børnehave. Vi mistænker at det kommer der fra.. 

vi har haft lus jeg ved ikke hvor mange gange, så ofte at storesøsters flotte, lange, tykke hårpragt har måtte lade en del af livet... ��

har i nogle råd til at forebygge lus.. behandlinger er vi snart eksperter i, men noget der faktisk virker til at de ikke kommer i første omgang. Hvis sådan en ting altså findes ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2020

Miti's mama

Tror det bedste forebyggende er at kæmme hver dag, så de ikke når at lægge æg

Anmeld Citér

29. marts 2020

Anonym

DN skriver:

hej alle.

her i familien er vi hårdt ramt af lus, efter lillebror er startet i børnehave. Vi mistænker at det kommer der fra.. 

vi har haft lus jeg ved ikke hvor mange gange, så ofte at storesøsters flotte, lange, tykke hårpragt har måtte lade en del af livet... ��

har i nogle råd til at forebygge lus.. behandlinger er vi snart eksperter i, men noget der faktisk virker til at de ikke kommer i første omgang. Hvis sådan en ting altså findes ��

Vi havde samme problem med vores store pige og bruge oceaner af penge på lusemidler, hun blev konstant gensmittet. Vi bruger nu Tea three olie, 3 dråber i håret da samtidig med hårvask. Lugter ikke så fantastisk godt.  Men hun har ikke haft lus siden

Anmeld Citér

29. marts 2020

Troldemommi

DN skriver:

hej alle.

hvordan har børnene deres hår sat? Løsthængende hår er lettere til at blive angrebet af lus i forhold til hvis håret er sat op 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Abracadabra

Jo mindre løst hår, jo bedre. Så kortklippede drenge og piger med opsat hår (eller kortklippet hår). 

Anmeld Citér

29. marts 2020

LSS

Bruger denne. Den er effektiv på mine piger.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. marts 2020

Skouboe

Vi har også haft god gavn af 3 dråber tee tree oil i balsammen ved hver vask

Anmeld Citér

8. april 2020

DN

Profilbillede for DN
Troldemommi skriver:

hvordan har børnene deres hår sat? Løsthængende hår er lettere til at blive angrebet af lus i forhold til hvis håret er sat op 

Min pige har ALTID fletning, min dreng er forholdsvist kortklippet..

Anmeld Citér

8. april 2020

DN

Profilbillede for DN
Skouboe skriver:

Vi har også haft god gavn af 3 dråber tee tree oil i balsammen ved hver vask

Det må jeg prøve..  tak

Anmeld Citér

8. april 2020

DN

Profilbillede for DN
LSS skriver:

Bruger denne. Den er effektiv på mine piger.

Er det spray eller hvordan? Og lugter det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.