Hjælp til lockouten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2020

Anonym trådstarter

Nene skriver:

Hvis du har Facebook har jeg en side der hedder kreativ og Sjov Med børnene ��

Tak. Den vil jeg prøve at finde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

Skouboe

Erik Harefod Spejdere i Ølstykke (og sikkert også andre) har en dagens opgave på deres Facebook side. De plejer at være interessante. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Inddrag ham i det praktiske, lave mad, tømme opvaskemaskinen, henge vasketøj. Ellers skal han jo underholde sig selv i den tid, og så ender han nemt bag en skærm -- og det uden at du får en pause.

Har ikke opvaskemaskine og vasker ikke tøj når han er herhjemme. 
Og madlavning hjælper han med i det omgang han kan. Der er bare ikke så meget. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hiv en madras frem og lad ham lave tricks 

tegn jeres egen huskespil (enten med identiske tegninger eller med ting der rimer fx tog-bog) 

Kortspil (fisk er ret nemt) 

perleplader 

modellervoks - lav det selv med salt, mel, vand og citronsyre (frugtfarve hvis du vil have farve i)  

Male - på papir eller lav trylledej og mal det 

lege gætteleg (jeg kan se noget rødt) eller gæt et dyr man tænker på, drikkevare man tænker på osv. 

er du med i legen når I leger med legetøj? Her leges der længere tid når man er med. Men leg butiksleg hvor han kan tegne de forskellige ting man kan købe, så skal butikken “bygges” med stole, sofabord og hvad han synes giver mening, 

lege Simon siger 

Ellers er han så stor at han kan være med i madlavning, grundrengøring osv. 

lige nu kan jeg ikke komme på mere vi har lavet herhjemme - men håber noget af det kan bruges 

Madras er en god ide. Kan tages den fra hans seng  

har ikke noget at male med så det bliver svært. Men ellers er det gode ideer. 

jeg er med i legene ja. Men det er netop når jeg er med at han hurtigt ikk gider mere også videre til boget nyt. Han leger generel bedst alene. Men vil jo gerne hygge med ham 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min søn er generelt ikk god til at lave noget i flere timer udover iPad. Og det synes jeg altså ikk han skal hele tiden  altså har intet problem med at han ser iPad og har heller ikk nogen tid på ham når han sidder med den. Men ville gerne kunne underholde ham også med nogle forskellige ting. 
bare svært når han er svær at holde i legen. 

men forhindringsbane i stuen tror jeg at han vil synes er super sjovt. Det må prøves. 

Har du overvejet om det er pga. IPaden, han ikke er god til at fastholde sig i leg og diverse kreative aktiviteter i længere tid ad gangen?

Min erfaring som lærer siger mig, at de børn der ser iPad hver dag og længe har sværere ved netop at fordybe sig i leg og koncentrere sig i længere tid ad gangen.

Hvis du ønsker, at han bliver nemmere at få med i en leg, fordybe sig i hans egen leg og være kreativ så kan du prøve at skrue ned for iPad forbruget og se, om det har en effekt. Det tager nok en uges tid og de første par dage bliver sikkert udfordrende.

Anmeld Citér

23. marts 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Madras er en god ide. Kan tages den fra hans seng  

har ikke noget at male med så det bliver svært. Men ellers er det gode ideer. 

jeg er med i legene ja. Men det er netop når jeg er med at han hurtigt ikk gider mere også videre til boget nyt. Han leger generel bedst alene. Men vil jo gerne hygge med ham 

Hvis han er glad og trives i at lege alene synes jeg du skal acceptere det og så hygge på anden vis. Så behøver det ikke være når han leger, men tegne sammen, bage, gøre rent, læse en god bog og lignende. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Har du overvejet om det er pga. IPaden, han ikke er god til at fastholde sig i leg og diverse kreative aktiviteter i længere tid ad gangen?

Min erfaring som lærer siger mig, at de børn der ser iPad hver dag og længe har sværere ved netop at fordybe sig i leg og koncentrere sig i længere tid ad gangen.

Hvis du ønsker, at han bliver nemmere at få med i en leg, fordybe sig i hans egen leg og være kreativ så kan du prøve at skrue ned for iPad forbruget og se, om det har en effekt. Det tager nok en uges tid og de første par dage bliver sikkert udfordrende.

Han ser langt fra iPad hver dag og han har været sådan helt fra da han var 1-2 år, før der overhovedet var iPad i hjemmet. Hos han var har han slet ikk iPad og der er det det samme. 
så det er ikk den der er grunden 

han kan sagtens koncentrerer sig i leg alene. Det har han altid været god til. Men jeg vil jo gerne hygge med ham også er det at han rykker fra der ene til det andet på 5-10 min. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvis han er glad og trives i at lege alene synes jeg du skal acceptere det og så hygge på anden vis. Så behøver det ikke være når han leger, men tegne sammen, bage, gøre rent, læse en god bog og lignende. 

Jah det er måske rigtig nok. Men man vil jo rigtig gerne hygge og lege med ham nu når tiden er der til det. Inden at hverdagen starter igen og der ikk er så meget tid

Anmeld Citér

24. marts 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Har ikke opvaskemaskine og vasker ikke tøj når han er herhjemme. 
Og madlavning hjælper han med i det omgang han kan. Der er bare ikke så meget. 

Det er nu heller ikke detaljerne der er vigtige :-) Hvis du ikke har opvaskemaskine, vasker du vel op i hånden, så kan han hjælpe med det. Dække bord. Hvad end praktisk  du laver. Hvis du inddrager ham bliver det et fælles projekt. Han skal nok brokke sig i starten, men de venner sig overraskende hurtigt til det

Alternativet er jo at han sidder og keder sig mens du stresser rundt uden at have tid til ham. Og så skal du ovenikøbet finde på noget sjovt bagefter hvor du egentlig har fortjent en god kop kaffe :-)

Anmeld Citér

24. marts 2020

xStinepigen

Har selv en 4 årig der ikke kan sidde stille og lege . Men at lege med vand, fleks et badekar med lidt vand i, så kN man farve vandet eller andet, nogle bøtter og noget legetøj der kan tåle vand, er virkeligt noget der er underholdene for ham. Bøtter, skeer alt til ar hælde til og fra. Su kan også dølge kriblelongen på Instagram og samle inspiration til lege

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.