Jeg går nogle gange med de samme tanker som dig.
Jeg har to børn, det yngste fylder et her om ikke så længe. Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke vil have flere. Jeg hader at være gravid, min krop kan ikke holde til det og jeg får slem bækkenløsning. Jeg kan sørme heller ikke føde, har fået to akutte kejsersnit og som prikken over i'et har jeg også fået to efterfødselsdepressioner! Så man skulle tro, at jeg ligesom havde fået nok af det der.
Men nej.
Jeg har med fornuften besluttet, at det er slut. Men min hjerte fortæller mig noget andet - jeg længes efter at have en lille baby i maven og få den op til mig. Nu har jeg ikke fået den op på maven, men har fået dem op til mig efter kejsersnit og begge gange har jeg ligget hud mod hud i 2 døgn på barselsafsnittet. Tanken om, at jeg aldrig skal det igen er forfærdelig. Jeg føler næsten sorg ved tanken om, at det er slut og jeg kan længes noget så desperat efter at prøve det hele igen med en helt ny lille baby!
Forleden så jeg en lille bitte baby i en butik. Hun kan ikke have været mere end 14 dage og var i den sammenkrummede stilling, jeg så hende i, helt magen til mine egne to babyer, hårmængde, størrelse, det hele og det rev nærmest fysisk i min krop efter den lille baby.
Og det på trods af, at jeg selv har dårlige oplevelser, fordi mine forløb har været så hårde! Men måske er 3. gang den gang, barnet ikke skriger i 3 måneder...?! Nej. Det er slut. Det ved jeg, det er...
Men ligesom dig, så tænker jeg også, om jeg nogensinde vil kunne få nok af den følelse, det er... Og det tror jeg ikke, jeg kan. Man er jo også så stopfyldt med hormoner. Det kan jo ikke sammenlignes med noget.
Anmeld
Citér