At aflyse fødselsdag... Grædende morhjerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
14 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2020

Anonym trådstarter

Er så ulykkelig på min datters vegne. Hun fylder 6 år her den 19 marts. Vi skulle have holdt børnefødselsdag og familie fødselsdag, men begge ting er selvfølgelig blevet aflyst. 

Selvom min datter godt forstår (i grove træk) at det nødvendigt, græd hun i Formiddags, og mig morhjerte græd med. Øv det hjælper så heller ikke jeg er gravid og mega hormonel. Men puha det godt nok hårdt det nødvendigt.

Har forsøgt at fortælle hende vi udskyder det til efter alt det her er corona er ovre. Men hun er så ked af det, hendes kalender hun har krydset af på den sidste måned er smidt ud og en ny med ukendt dato skal laves.

Undskyld mit opslag, ved godt det ikke er det store problem her i alt det her kaos, men havde virkelig brug for at få sat ord på mine følelser. 

Vi hendes søster og jeg vil gøre alt for at den 19 bliver en dejlig og hyggelig dag, men det jo bare ikke det samme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Er så ulykkelig på min datters vegne. Hun fylder 6 år her den 19 marts. Vi skulle have holdt børnefødselsdag og familie fødselsdag, men begge ting er selvfølgelig blevet aflyst. 

Selvom min datter godt forstår (i grove træk) at det nødvendigt, græd hun i Formiddags, og mig morhjerte græd med. Øv det hjælper så heller ikke jeg er gravid og mega hormonel. Men puha det godt nok hårdt det nødvendigt.

Har forsøgt at fortælle hende vi udskyder det til efter alt det her er corona er ovre. Men hun er så ked af det, hendes kalender hun har krydset af på den sidste måned er smidt ud og en ny med ukendt dato skal laves.

Undskyld mit opslag, ved godt det ikke er det store problem her i alt det her kaos, men havde virkelig brug for at få sat ord på mine følelser. 

Vi hendes søster og jeg vil gøre alt for at den 19 bliver en dejlig og hyggelig dag, men det jo bare ikke det samme. 

Hvor er det godt at I passer på hinanden og jer selv. 

Det er ikke spor fedt at udskyde sin fødselsdag på den måde ... men det er det rigtige at gøre. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

FruK

Selfølgelig er det ikke sjovt! 

Du skal måske huske at fortælle hende at alle andre der har fødselsdag lige nu er nødt til at gøre det samme? Håber hun får en hyggelig dag alligevel! 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Carina:-)

Jeg har en der fylder her d 22 og en den 26 .

Og vi har aflyst familiefødselsdag og klassefødselsdage .

Og det er da ikke fedt , men sådan er det jo  - og min 7 årige siger han ved godt at det kan være farligt for farfar ( dårligt hjerte) 

Trøst hende med at udsættelse ikke er det samme som at aflyse .  - det bliver bare forsinket lidt.

Anmeld Citér

17. marts 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Forstår dig virkelig godt min datter bliver 6år den 13 april og tvivler desværre osse på her at hun kommer til at kunne holde fødselsdag 

Det må blive hygge med mor og lillesøster og gaver men det er jo netup ikke det samme. 

Anmeld Citér

18. marts 2020

God-mor

Anonym skriver:

Vi står i samme situation. Vi skulle holde stor fødselsdag for min søn her d. 12/4, men dette har vi selvfølgelig også aflyst. Det kan ikke være anderledes. Men det er dræn ærgerligt. 

Anmeld Citér

18. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg forstår dig rigtig meget. 

Min yngste fylder 1 år her på mandag. Han blev aldrig døbt da han var lille så vi valgte at slå dåb og 1 års fødselsdag sammen til en kæmpe fest, på søndag. Der var bestilt festlokale, mad udefra, stor dåbskage og inviteret +50 mennesker.

I sidste uge aflyste vi. Det gør så ondt at han ikke får den fest. Av mit moderhjerte. 

Jeg forstår godt din datter ked af det. Heldigvis for os forstår lillebror ikke at hans fest er aflyst, så jeg kan rigtig godt forstå hun er ked af det. 
Lov jer selv og hende at hun får festen på et andet tidpunkt - og så forsøg at gør dagen god alligevel. 

Anmeld Citér

18. marts 2020

lineog4

Kan sagtens forstå det er hårdt for et mor hjerte, og hvilke ord hjælper. Sådan set ingen, for ord hjælper ikke på følelser og sin datter havde glædet sig, og selv om hun forstår og ved der er bedst, så er det jo stadig en skuffelse. 

Mit mor hjerte er også på overarbejde.  Min datter fylder 17  d.7.4.. vi havde flybilletter og skulle ned til hende i Italien hele familien. Det var hårdt at sige til hende: vi kommer ikke. Der kom heldigvis snigende, så først var det: mormor tager ikke med, så blev det vi kan aflyse billetter ind til 24 før, så blev det jeg kan ikke skat, for må ikke i forhold til arbejde, for til sidst at sige: vi kommer ikke skat, men vi ses til juni. 

Og nu er der skat, jeg går ikke ud og køber en masse gaver, men vi sender en lille smule og håber at det kommer frem.

Anmeld Citér

18. marts 2020

serinasmor

lineog4 skriver:

Kan sagtens forstå det er hårdt for et mor hjerte, og hvilke ord hjælper. Sådan set ingen, for ord hjælper ikke på følelser og sin datter havde glædet sig, og selv om hun forstår og ved der er bedst, så er det jo stadig en skuffelse. 

Mit mor hjerte er også på overarbejde.  Min datter fylder 17  d.7.4.. vi havde flybilletter og skulle ned til hende i Italien hele familien. Det var hårdt at sige til hende: vi kommer ikke. Der kom heldigvis snigende, så først var det: mormor tager ikke med, så blev det vi kan aflyse billetter ind til 24 før, så blev det jeg kan ikke skat, for må ikke i forhold til arbejde, for til sidst at sige: vi kommer ikke skat, men vi ses til juni. 

Og nu er der skat, jeg går ikke ud og køber en masse gaver, men vi sender en lille smule og håber at det kommer frem.

hold nu op - mine øjne blev helt våde 

Håber hun er ved godt mod og har det ok trods omstændighederne - både her hvor vi er og der hvor hun er

Anmeld Citér

18. marts 2020

Æblegrød_dk

Anonym skriver:

Giv din datter en KÆMPE fødselsdagsknus fra mig  Jeg har også fødselsdag imorgen, og er også gravid (31+1) så er gået i selvvalgt karantæne indtil fødsel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.