Ingen nødpasning i privat BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2020

K&S

FruStolpe skriver:

Ja heldigvis er det jo ikke et problem her. 

Men det må være enormt fustrerende for de forældre der først kunne få passet børn, for så at høre i går at de alligevel ikke har nødpasning. 

Men jeg håber og  for at vores personale får deres løn og ikke er sendt hjem uden.... De er jo ikke offentligt ansatte så....

Vores kommune tilbyder de børn, der normalt går i privatinstitutioner mulighed for nødpasning i den offentlige nødpasning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2020

FruStolpe

K&S skriver:

Vores kommune tilbyder de børn, der normalt går i privatinstitutioner mulighed for nødpasning i den offentlige nødpasning 

Det er god stil  

Vi må forhåbentlig alle hjælpes lidt ad i denne tid 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vores private børnehave tilbyder nødpasning - i samarbejde med resten af kommunens institutioner. Jeg synes helt klart ikke, at man skal have penge tilbage. BH har stadig nogenlunde de samme udgifter. Staten har KÆMPE udgifter ifbm nedlukning af store dele af samfundet, rentereguleringer osv. Jeg har personligt svært ved at kunne retfærdiggøre, at jeg skulle hive endnu flere penge ud af systemet ved at bede om refundering for manglende pasning af mine unger. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Anonym

Vores børnehave har også meldt ud at de ikke tilbyder nødpasning - og årsagen er at ingen har meddelt at de har behovet. Sidstnævnte ved jeg kun fordi vi er i bestyrelsen. Vi var i dialog om vi evt skulle teame op med andre børnehaver hvis det var 1-2 børn der havde behov. 

Spørgsmålet om refusion forstår jeg slet ikke. Husleje og lønudgifter er jo cirka det samme, om der er børn eller ej. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
K&S skriver:

Det tror jeg også at bores gør

Anmeld Citér

17. marts 2020

321

Profilbillede for 321
M O R til J Vega skriver:

Vores private dagpleje har nødpasning. 

Min mand skal på arbejde, men jeg har heldigvis mulighed for at blive hjemme, så det er ikke noget problem for os. 

Den privat børnehave i byen har nødpasning, men KUN hvis begge forældre er sygeplejersker, læger eller politimænd. Selvstændige eller private ansatte, fx. Håndværker, landmænd, kassedame eller lignede, så tælle det ikke, og de må tage fri  

så er far politimand og skal på job, og mor kassedame og skal på job, er børnene ikke velkommen i nødpasning i BH. 

Er mor læge og skal på job og far sygeplejerske og skal på job, tilbyder BH nødpasning 

Så også det i vores kommune. Studsede over at der blev gjort forskel på folks erhverv. En kassedame er da ligeså vigtig som de andre der bliver nævnt. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Abracadabra

321 skriver:

Så også det i vores kommune. Studsede over at der blev gjort forskel på folks erhverv. En kassedame er da ligeså vigtig som de andre der bliver nævnt. 

Nej. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Carina:-)

Vores private tilbyder nødpasning,  og de har 2 børn. 

Vi skal betale fuld pris  - men det er også okay i de her tider - 

Vi sender også fuld regning til vores private og off kunder , da vi stadig har drift omkostninger og vores ansatte skal have løn. 

Og vi er ikke omfattet af regeringens handlingsplan da vi ikke er i nærheden af at måtte fyre 30% 

Til gengæld tilbyder vi at kompensere for den daglige rengøring med fx  polis behandlinger og lign.

Men det er jo lidt svært for en inst at tilbyde andre ydelser end Børne pasning 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Soonmom

M O R til J Vega skriver:

Vores private dagpleje har nødpasning. 

Min mand skal på arbejde, men jeg har heldigvis mulighed for at blive hjemme, så det er ikke noget problem for os. 

Den privat børnehave i byen har nødpasning, men KUN hvis begge forældre er sygeplejersker, læger eller politimænd. Selvstændige eller private ansatte, fx. Håndværker, landmænd, kassedame eller lignede, så tælle det ikke, og de må tage fri  

så er far politimand og skal på job, og mor kassedame og skal på job, er børnene ikke velkommen i nødpasning i BH. 

Er mor læge og skal på job og far sygeplejerske og skal på job, tilbyder BH nødpasning 

Det var det en fuldkommen latterligt regl ?

Om man er læge eller kassedame ændre da ikke på at man ikke kan arbejde hjemmefra 

Anmeld Citér

17. marts 2020

M O R til J Vega

Ja, det var den private BH. Ja undrede mig også lidt da jeg hørte det. Men ja, det er jo for at begrænse børn i nødpasning og de åbenbart mener de andre jobs er vigtigere. 

ved ikke hvordan den kommunale gør 

vores privat dagpleje tilbyder nødpasning, hvis bare en af forældrene er læge, sygeplejerske eller politimand.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.