Ingen nødpasning i privat BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
21 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2020

FruStolpe

Hej alle. 

Vil lige starte med at sige at vi ikke har pasningsproblemer. Jeg er i skole, og derfor jo hjemme hos ungerne. 

Men vi fik besked fra børnehaven i går om at de IKKE tilbyder nødpasning. Har i andre med børn i private institutioner fået samme melding?? 

Og bør vi i virkeligheden tilbydes refusion i betalingen, da der er 100% lukket. Er ikke helt sikker på hvad jeg selv mener 

Hvad er jeres tanker?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker desværre ik i ka forlange refusion, da pædagogerne jo stadig ska ha deres løn. 

Og jeg tænker at det er en af risikoerne, man ka komme til at stå overfor, når man vælger privat pasning, men ka sagtens se problemet. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. marts 2020

FruStolpe

StineW79 skriver:

Jeg tænker desværre ik i ka forlange refusion, da pædagogerne jo stadig ska ha deres løn. 

Og jeg tænker at det er en af risikoerne, man ka komme til at stå overfor, når man vælger privat pasning, men ka sagtens se problemet. Vh Stine 

Ja heldigvis er det jo ikke et problem her. 

Men det må være enormt fustrerende for de forældre der først kunne få passet børn, for så at høre i går at de alligevel ikke har nødpasning. 

Men jeg håber og  for at vores personale får deres løn og ikke er sendt hjem uden.... De er jo ikke offentligt ansatte så....

Anmeld Citér

17. marts 2020

Soonmom

Tænker heller ikke at I får refusion, det gør vi jo heller ikke (os med børn i offentlige) - selvom der er nød pasning, bør man jo ikke gøre brug af den.

Anmeld Citér

17. marts 2020

FruStolpe

Soonmom skriver:

Tænker heller ikke at I får refusion, det gør vi jo heller ikke (os med børn i offentlige) - selvom der er nød pasning, bør man jo ikke gøre brug af den.

Nu er nødpasning jo ikke et spørgsmål om man vil gøre brug af den. Det er udelukkende et spørgsmål om man er NØD til at bruge den. 

Men det var nu heller ikke mit spørgsål 

Vi har jo altid betalt en del mere end gennemsnittet, netop fordi vores institution ALTID har åbent. Derfor kan jeg se det som et skråplan at der lukker helt ned, og alle sendes hjem (med eller uden løn - det ved vi jo ikke)
For er man forældre der er nød til at arbejde, så er sådan en melding enormt indgribende. For hvem skal passe børnene ?? 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Abracadabra

FruStolpe skriver:

Nu er nødpasning jo ikke et spørgsmål om man vil gøre brug af den. Det er udelukkende et spørgsmål om man er NØD til at bruge den. 

Men det var nu heller ikke mit spørgsål 

Vi har jo altid betalt en del mere end gennemsnittet, netop fordi vores institution ALTID har åbent. Derfor kan jeg se det som et skråplan at der lukker helt ned, og alle sendes hjem (med eller uden løn - det ved vi jo ikke)
For er man forældre der er nød til at arbejde, så er sådan en melding enormt indgribende. For hvem skal passe børnene ?? 

Det må de læger, sygeplejersker, brandmænd og politimænd med børn i jeres institution jo finde ud af. Mon ikke jeres kommune finder en løsning til de meget få børn, det drejer sig om. 

Bør du søge refusion, fordi din institution ikke tilbyder en nødpasning, du ikke er kandidat til? NEJ!! Det ville være at sætte nogle administrative medarbejdere unødigt på arbejde. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Anonym

Det bliver spændende når vi kommer på den anden. Side omså der stilles et kritik punkt på dette område. 

At vælger man privat må en del af udgifterne også kunne dække nødpasning ligeså vel som offentlige. Men at det private6jo så selv dækker den løsning.

Det da en usikker tid. 14 dage er jo kun starten. Herhjemme arbejder vi forskudt så derfor kan vi have ungerne. Ikke sagt at det er en hård tid vi går i møde. Og jeg priser mig lykkelig over ikke at skulle både have unger og hjemme arbejde i et låst tidsrum. 

Anmeld Citér

17. marts 2020

FruStolpe

Abracadabra skriver:

Det må de læger, sygeplejersker, brandmænd og politimænd med børn i jeres institution jo finde ud af. Mon ikke jeres kommune finder en løsning til de meget få børn, det drejer sig om. 

Bør du søge refusion, fordi din institution ikke tilbyder en nødpasning, du ikke er kandidat til? NEJ!! Det ville være at sætte nogle administrative medarbejdere unødigt på arbejde. 

Må jeg lige præciserer: Jeg betaler MEGET GERNE min del, hvis det er for at vores pædagoger får deres løn. 

Jeg betaler KNAPT SÅ GERNE, hvis det handler om at tjene penge på pressede forældre... og personalet er hjemsent uden løn fordi de er privat ansat.... 

Gik den tydeligt igennem 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Smil

Profilbillede for Smil
FruStolpe skriver:

Hej alle. 

Vil lige starte med at sige at vi ikke har pasningsproblemer. Jeg er i skole, og derfor jo hjemme hos ungerne. 

Men vi fik besked fra børnehaven i går om at de IKKE tilbyder nødpasning. Har i andre med børn i private institutioner fået samme melding?? 

Og bør vi i virkeligheden tilbydes refusion i betalingen, da der er 100% lukket. Er ikke helt sikker på hvad jeg selv mener 

Hvad er jeres tanker?? 

Det kommunale skal stille pasningsmulighed til rådighed. Jeg ved dog ikke i forhold til betaling - tror at man fortsætter med at betale til den private institution og så kan man benytte nødpasningen i kommunalregi.. Hvis man opfylder kriterierne herfor 

Anmeld Citér

17. marts 2020

M O R til J Vega

FruStolpe skriver:

Hej alle. 

Hvad er jeres tanker?? 

Vores private dagpleje har nødpasning. 

Min mand skal på arbejde, men jeg har heldigvis mulighed for at blive hjemme, så det er ikke noget problem for os. 

Den privat børnehave i byen har nødpasning, men KUN hvis begge forældre er sygeplejersker, læger eller politimænd. Selvstændige eller private ansatte, fx. Håndværker, landmænd, kassedame eller lignede, så tælle det ikke, og de må tage fri  

så er far politimand og skal på job, og mor kassedame og skal på job, er børnene ikke velkommen i nødpasning i BH. 

Er mor læge og skal på job og far sygeplejerske og skal på job, tilbyder BH nødpasning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.