Hej alle.
Det blev sådan at vi blev hjemme. (mig og datter. Min mand er på forretnings rejse og skal arbejde selvom Covdi-19 er der)
Min mor er sur over det og vil ikke snakke mere med mig...
Hvordan tænker I jeg kan få hende til at se hvad jeg mente... Jeg ved ikke hvad jeg overhovedet kan gør for at hun ikke er sur mere...
For jeg er endnu helt sikker på at det var det helt rigtige vi gjorde.
Min mand og jeg har prøvet at fortælle hende at når det er over vil vi gerne invitere på lækker middag (hjemme eller på restaurant) hvor vi fejre dem. Men det gider/vil de ikke.
Jeg har desværre ingen gode råd, men det bliver nok en svær opgave. Hvis man ser det fra hendes side, har du helt ubegrundet holdt dig væk fra hendes bryllup, når nu hun er af den stejle holdning, at det er hysteri med alle de her corona hensyn, og jeg tror enhver ville være voldsomt skuffet over, at en nærtstående bliver væk fra en så stor dag uden nogen virkelig god grund.
Jeg siger ikke, at du er blevet væk uden en god grund men blot, at det er den følelse, hun står med, og da hun jo så ikke mener, at corona er noget væsentligt, så tror jeg desværre det er en umulig opgave at overbevise hende om, at du gjorde det rette.
Var I de eneste, der blev væk? Ellers burde det jo give hende et tydeligt tegn om, at hun måske tog fejl omkring alvoren af corona, men hvis I på den anden side var de eneste, styrker det nok hendes følelse af svigt fra jeres side, hvis den eneste der udeblev var hendes datter.
Mit bedste bud vil være at give hende lidt tid. Hvis hun endnu ikke har forstået alvoren af corona, kommer hun nok ikke til det og så vil hendes holdning nok være, at I har svigtet hende, og f øler man sådan et svigt, er mange nok ikke klar til at tage imod et "fredstilbud" lige med det samme.
Jeg er dog overrasket over, at de kunne blive gift. Jeg troede, at rådhusene havde lukket ned for vielser.