På Lørdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
nu Mor til 2 prinsesser :)

Jeg kan self ikke sige hvad du skal gøre og ikke gøre. Men hvis det var mig, så har jeg ikke taget afsted. Hverken med eller uden børn. Undskyld jeg siger det men Det er simpelthen  hul i hovedet af din mor at tænke på bryllup i de her tider. Hvor de fleste gør så meget og kæmper for at vi kan dræbe virussen. Og andre kommer og vil forsamles mange på et sted og går derefter ud til alle sidder og smitte endnu flere for derefter at ødelægge alt det vi prøver på at gøre for at dræbe virussen.  Og hvis man tænker, jeg er da rask så jeg ligeglad. Så man godt nok egoistisk. Vi ved endnu ikke 100% alt om den nye smitte. Så ingen kan garanteres ikke at dø af den hvis den rammer en. Tænk jer nu om folkens, det er ikke for sjovt skyld at folketinget stå foran tv’et og siger at skoler og børnehaver og arbejdspladser og studier mm lukker i 14 dage. Hvis vi ikke alle tar det alvorligt, så det nyttesløst alt det nogle går rundt og gøre for at kom af med det nye virus der har ramt mange lande. 

Sorry at det bliv så langt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts

Tip!

Profilbillede for Tip!
Altid med dig min skat

Jeg ville ikke deltage i så stort et arrangement- det virker noget umodent at fastholde brylluppet, når nu resten af Danmark lukkes ned. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

12. marts

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke tage afsted - hverken med eller uden børn. Synds det er usolidarisk og uansvarligt at din mor vil holde fast i det. 

Anmeld Citér

13. marts

Black Rose

Profilbillede for Black Rose

Nej - man samles ikke 20 mennesker når hele Danmark er lukket ned. De ødelægger i indsatsen og de omkostninger vi andre skal betale. Det kommer til at være en efterfølgende økonomiske situation. Vi skal begrænse skaden så meget vi kan.

også hul i hovedet at tage til Tyskland.

ville blive væk og give klar besked på hvor tåbeligt jeg mente det er

Meget enig! Jeg er simpelthen så træt af, at en del af befolkningen virker til at være totalt ligeglade med alle de foranstaltninger, der er sat i værk. Det kommer til at være rigtig dyrt for Danmark at lukke ned på den måde, så jeg forstår ikke holdning om, at det hele bare er blæst vildt op. Så havde regeringen nok ikke sat så hårdt ind. Hvad hjælper det at sende mange af os hjem i 14 dage, hvis vi fortsat ses som vi har lyst i fritiden 

Anmeld Citér

13. marts

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er ikke helt sikker men jeg ville nok tage afsted, hvis det var min mor og der ikke kom flere gæster. Her er hele familien alligevel sendt hjem i 14 dage efter denne weekend, så risikoen for at smitte andre ville være meget lille.

En anden ting jeg tænkte på, er om rådhuset overhovedet gennemfører bryllupper. Alle offentligt ansatte, der ikke er i nødberedskab er jo sendt hjem, og jeg vil ikke mene, at bryllupper hører under nødberedskab.

Anmeld Citér

13. marts

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej alle 

Sagen er den at på lørdag skal mon mor giftes de vil gerne fortsætte selvom alt det her coronavirus noget...

Det er en rådhus bryllup og festen holdes hjemme med lidt mad og hygge... Vi vil side meget tæt ca. 20 personer. 

Hvad tænker I?

Jeg har nemlige tænkt at melde ud at vi IKKE kommer. Har snakket med hende om de ikke kunne flytte det til næste måned. Og det vil de ikke for de siger det er bare noget medierne har blæst op...

De bo 1 Time væk fra os i bil.  Min mor er 49 og hendes kæreste 45. 

Hun har mig på 30 og 4 andre børn hvor den næste skriver til mig at hun/han heller ikke vil afsted. Han/hun er 29 og de to andre er under 25. Ingen af mine søskende har børn ud over mig. 

Også skal de på bryllups ferie der efter i Tyskland i en uge.

Sider og tænker på hvad nu hvis de ikke får lov til at komme ind til landet igen. 

Hvordan er sygehuset overhovedet i Tyskland.

Karantæne i Hotel el.

Er jeg helt ved siden af og for meget når jeg tænker sådan? 

Min søn og min mand kan på ingen måde klare denne sygdom og vi forsøger derfor at begrænse ALT kontakt til andre mennesker. 

Jeg ville på det kraftigste tilråde andre mennesker det samme - måske ikke for egen skyld, men så for dem i samfundet, der ikke ville kunne klare en sådan sygdom.. 

Det løber mig koldt ned af ryggen, når jeg de seneste dage,har set folk Sk.... på restriktionerne!!

Det er simpelthen ikke for sjovt! Vi må alle tænke på hinanden og vi kommer alle til at bringe nogle ofre  økonomisk som personligt...i jeres tilfælde burde det bryllup mv aflyses! Jeg ville aldrig udsætte mig selv eller mine børn for den risiko det måtte være.

Vi må og skal tage det her alvorligt!

Anmeld Citér

13. marts

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville ikke tage afsted. 

Anmeld Citér

20. marts

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Det blev sådan at vi blev hjemme. (mig og datter. Min mand er på forretnings rejse og skal arbejde selvom Covdi-19 er der)

Min mor er sur over det og vil ikke snakke mere med mig...

Hvordan tænker I jeg kan få hende til at se hvad jeg mente... Jeg ved ikke hvad jeg overhovedet kan gør for at hun ikke er sur mere... 

For jeg er endnu helt sikker på at det var det helt rigtige vi gjorde. 

Min mand og jeg har prøvet at fortælle hende at når det er over vil vi gerne invitere på lækker middag (hjemme eller på restaurant) hvor vi fejre dem. Men det gider/vil de ikke.

Anmeld Citér

20. marts

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Anonym skriver:

Hej alle. 

Det blev sådan at vi blev hjemme. (mig og datter. Min mand er på forretnings rejse og skal arbejde selvom Covdi-19 er der)

Hvordan tænker I jeg kan få hende til at se hvad jeg mente... Jeg ved ikke hvad jeg overhovedet kan gør for at hun ikke er sur mere... 

Min mand og jeg har prøvet at fortælle hende at når det er over vil vi gerne invitere på lækker middag (hjemme eller på restaurant) hvor vi fejre dem. Men det gider/vil de ikke.

Det var det helt rigtige du gjorde! Regeringen har sagt det, politiet har sagt det, dronningen har sagt det: vi skal stå sammen ved At holde afstand. Ikke flere end ti personer anbefales.

Jeg tror bare at nogle mennesker ikke forstår alvoren og derved ikke ser det rigtige i at følge anbefalingerne. 

Jeg kan være bange for at du ikke kan gøre noget for at ændre deres mening/oplyse dem. Det er en proces de selv må gennemgå, hvis det overhovedet lykkedes for dem. 

Jeg tager hatten af for at du stod fast og gjorde det bedste du kunne for alle. 

Anmeld Citér

20. marts

Janey

Profilbillede for Janey

Hej alle. 

Jeg har desværre ingen gode råd, men det bliver nok en svær opgave. Hvis man ser det fra hendes side, har du helt ubegrundet holdt dig væk fra hendes bryllup, når nu hun er af den stejle holdning, at det er hysteri med alle de her corona hensyn, og jeg tror enhver ville være voldsomt skuffet over, at en nærtstående bliver væk fra en så stor dag uden nogen virkelig god grund. 

Jeg siger ikke, at du er blevet væk uden en god grund men blot, at det er den følelse, hun står med, og da hun jo så ikke mener, at corona er noget væsentligt, så tror jeg desværre det er en umulig opgave at overbevise hende om, at du gjorde det rette. 

Var I de eneste, der blev væk? Ellers burde det jo give hende et tydeligt tegn om, at hun måske tog fejl omkring alvoren af corona, men hvis I på den anden side var de eneste, styrker det nok hendes følelse af svigt fra jeres side, hvis den eneste der udeblev var hendes datter.

Mit bedste bud vil være at give hende lidt tid. Hvis hun endnu ikke har forstået alvoren af corona, kommer hun nok ikke til det og så vil hendes holdning nok være, at I har svigtet hende, og f øler man sådan et svigt, er mange nok ikke klar til at tage imod et "fredstilbud" lige med det samme.

Jeg er dog overrasket over, at de kunne blive gift. Jeg troede, at rådhusene havde lukket ned for vielser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.