På Lørdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil i tag af med til brylluppet

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.202 visninger
23 svar
74 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts

Anonym trådstarter

Hej alle 

Sagen er den at på lørdag skal mon mor giftes de vil gerne fortsætte selvom alt det her coronavirus noget...

Det er en rådhus bryllup og festen holdes hjemme med lidt mad og hygge... Vi vil side meget tæt ca. 20 personer. 

Hvad tænker I?

Jeg har nemlige tænkt at melde ud at vi IKKE kommer. Har snakket med hende om de ikke kunne flytte det til næste måned. Og det vil de ikke for de siger det er bare noget medierne har blæst op...

De bo 1 Time væk fra os i bil.  Min mor er 49 og hendes kæreste 45. 

Hun har mig på 30 og 4 andre børn hvor den næste skriver til mig at hun/han heller ikke vil afsted. Han/hun er 29 og de to andre er under 25. Ingen af mine søskende har børn ud over mig. 

Også skal de på bryllups ferie der efter i Tyskland i en uge.

Sider og tænker på hvad nu hvis de ikke får lov til at komme ind til landet igen. 

Hvordan er sygehuset overhovedet i Tyskland.

Karantæne i Hotel el.

Er jeg helt ved siden af og for meget når jeg tænker sådan? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Synes ikke du er for meget. I dag har jeg ringer til 36 forældrepar, 36 par der har gjort alt hvad de kan for ar få hverdagen til at fungere selvom deres børn skal blive hjemme  i de næste 14 dage. 

Mødte ingen sure miner  men kun stor forståelse for, at vi i Danmark må gøre noget før vi får smittet for mange svage for hurtigt, så vi ikke kan hjælpe dem.

Alle børnefamilie er i stå, operationer er blevet aflyst, familie og børnesager er aflyst osv osv osv. Og hvis så en stor portion af befolkningen siger: vi gør som vi plejer, forsamles med mange, holder fester med mange, rejser til Tyskland som har områder der frarådes at rejse til osv. Så er den store gruppes bestræbelser ikke så effektiv som den kunne være, og det kan være perioden forlænges til stor gene for mange.

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Sagen er den at på lørdag skal mon mor giftes de vil gerne fortsætte selvom alt det her coronavirus noget...

Det er en rådhus bryllup og festen holdes hjemme med lidt mad og hygge... Vi vil side meget tæt ca. 20 personer. 

Hvad tænker I?

Jeg har nemlige tænkt at melde ud at vi IKKE kommer. Har snakket med hende om de ikke kunne flytte det til næste måned. Og det vil de ikke for de siger det er bare noget medierne har blæst op...

Hun har mig på 30 og 4 andre børn hvor den næste skriver til mig at hun/han heller ikke vil afsted. Han er 29 og de to andre er under 25. Ingen af mine søskende har børn ud over mig. 

Sider og tænker på hvad nu hvis de ikke får lov til at komme ind til landet igen. 

Karantæne i Hotel el.

Jeg ville tage afsted som normalt. De 20 mennesker kender også til virussen. Og hvis nogen af dem er i smitte risiko bliver de jo hjemme. 

Tvivler på de overhovedet får lov til at rejse ind i Tyskland. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville tage afsted som normalt. De 20 mennesker kender også til virussen. Og hvis nogen af dem er i smitte risiko bliver de jo hjemme. 

Tvivler på de overhovedet får lov til at rejse ind i Tyskland. 

Jeg må nok sige, at mit tvivl kommer op i mig her også. Min mors mand. Mente i forgårs. At kommer man hjem fra fx iran så er det jo ikke sikkert at det er der du er blevet smittet. Så han troede ikke på mand får lov til at rejse fra et af de lande.

Han er en mad der svære at snakke med. I ved sådan type hvis jeg råber højere har jeg nok ret 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Jeg må nok sige, at mit tvivl kommer op i mig her også. Min mors mand. Mente i forgårs. At kommer man hjem fra fx iran så er det jo ikke sikkert at det er der du er blevet smittet. Så han troede ikke på mand får lov til at rejse fra et af de lande.

Han er en mad der svære at snakke med. I ved sådan type hvis jeg råber højere har jeg nok ret 

Siger heller ikke at i ikke skal blive hjemme. Siger blot hvad jeg ville have gjort. 

men er du ikke tryg så skal i da selvfølgelig ikke med. Og kan din mor ikk forstå det må det jo være hendes problem 

Anmeld Citér

12. marts

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Nej - man samles ikke 20 mennesker når hele Danmark er lukket ned. De ødelægger i indsatsen og de omkostninger vi andre skal betale. Det kommer til at være en efterfølgende økonomiske situation. Vi skal begrænse skaden så meget vi kan.

også hul i hovedet at tage til Tyskland.

ville blive væk og give klar besked på hvor tåbeligt jeg mente det er

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Hvad tænker I?

Hun har mig på 30 og 4 andre børn hvor den næste skriver til mig at hun/han heller ikke vil afsted. Han/hun er 29 og de to andre er under 25. Ingen af mine søskende har børn ud over mig. 

Karantæne i Hotel el.

Jeg ville ikke tage med. Vi har selv aflyst vores babys barnedåb. Jeg vil ikke udsætte andre for smitte vis der nu kom en der er smittet uden at vide det. 

Anmeld Citér

12. marts

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har netop idag aflyst vores store 1 års fødselsdag/ barnedåb for vores yngste. Det skærer mig i hjertet og gal jeg har glædet mig til den fest i 6 måneder. Vi skulle være blevet 35 personer. 
Men når statsministeriet siger vi ikke skal forsamle os, når alle sundhedsmæssigt personale siger det samme og når de 2 sygeplejersker jeg kender ( det begge arbejder på intensiv) siger at det er alvor - så tager jeg ikke ansvaret for at samle 35 mennesker, hvor der både er børn, gravide, ældre og folk med lungeproblemer iblandt. 
Vi aflyser og håber at kunne holde festen igen om et par måneder. 

Nej jeg var ikke kommet. Det er respektløst og uansvarligt overfor alle de udsatte grupper i samfundet. Nok er I raske, men det her handler ikke om den enkelte familie, det handler om et større billede og at kigge ud over egen næsetip. 

Og så lad dem læse lidt op på tilstandene i Italien, det er der vi er på vej hen hvis vi ikke får stoppet smittet. 

Anmeld Citér

12. marts

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej alle 

Hvad tænker I?

Karantæne i Hotel el.

jeg ville ikke tage afsted.

det kan godt være at de fleste af os kan "nøjes" med at ligge med influenza lignende sygdom hvis vi bliver smittet, men hvorfor overhovedet tage risikoen?

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Hvad tænker I?

Karantæne i Hotel el.

Det handler jo ikke kun om jeres familie, og om nogle af jer er i risikogruppen. Det handler også om at tage smitten med fra festen videre ud til andre i samfundet, hvor de fleste gør sig umage at passe på hinanden. Hvis 1 af de 20 er smittet ved ankomsten, så er der måske 5 der tager hjem fra festen med smitten og giver det videre til sine omgangskredse, osv. Det er da ret usolidarisk og uansvarligt, synes jeg. Når der er så mange der kæmper med udfordringerne for at leve op til de forholdsregler der er udstukket, som andre også skriver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.