Det gør da ondt ville lyve, hvis jeg sagde noget andet. Men nu efter nummer 4 og vel vidende, at jeg ikke skal have flere. Ja så ville jeg faktisk gerne igen, for midt i smerten var der også noget der gjorde mig høj, følelsen af at kunne det med ar føde, at være skabt til det.
Men men men første fødsel, jeg var rædselsslagen, udmattet efter on og off veer i 4 dage, fordi hun stod skævt og de derfor intet hjalp. Jeg fik ingen smertestillende og var til sidst så udmattet så jeg faldt i søvn mellem presseveerne.
Anden fødsel var er smertehelvede, den tog under 45 minutter fra vi ankom på fødegangen og var 2 fingre åben. Jeg havde vestorm og stort set ingen pause mellem veerne i de 45 minutter og Jeg sagde, at jeg aldrig ville gøre det igen.
Skæbnen ville min datter døde, så jegbglente sltnom fødsler og blev gravid igen. Den fødsel trods den gik stærkt og han var næsten 5 kilo husker jeg som smertefri, men tror mere den var en fødsel, hvor jeg ikke var mentalt tilstede og derfor heller ikke mærkede smerten.
Fødsel nummer 4 skøn fødsel ikke så hurtig som nummer 2, men sådan omkring de 3 timer med veer, jeg havde fuldstændig kontrol. Absolut smerte men også den høje følelse.
Så de to første højt på smertebarometeret, men ikke så meget så jeg troede jeg skulle dø.
De sidste to forholdsvist langt nede på smertebarometetet - og får faktisk godt igen.
Anmeld
Citér