Helt ærligt? Hvor ondt gjorde det for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

15 første gang 

10 anden gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2020

Birthdaybaby

Første fødsel (nåede gennem 6-8 timers kraftige veer, men endte i aks) - 20! Det gjorde så ondt og jeg kunne slet ikke være i det. Fik epidural og lattergas 

Anden fødsel - det gjorde megaondt. Fik epidural. Pressefasen var SÅ nice efter udvidelsesveerne havde gjort det onde ved mig i 10 timer. Jeg følte mig megaboss. Var klar til at føde igen 1/2 time efter. Det er jeg i øvrigt stadig. Smerten vil jeg rangere som 15-20 stykker, men det var “hurtigt” ovre. 

Anmeld Citér

27. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Ja jeg er gravid med nr to og jeg synes folk er sådan, ej det gør ikke så ondt at føde! Hellere føde end at være gravid! Det er det smukkeste og nej jeg synes ikke det gjorde så ondt! Osv. osv.

MEN - jeg synes det gøre fucking ondt! Jeg troede jeg skulle dø! Jeg har på ingen måde glemt smerten efter 2,5år tværtimod! Jeg er normalt ikke pivet, men at føde, den smerte kan ikke beskrives synes jeg.

jeg var 4 cm åben da jeg kom på sygehuset, og 2 timer og 15 min efter, var min datter født i karet. 45 min af dem var pressefase. Alt fik efter “bogen”

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, og høre hvad du synes om at føde? Er jeg virkelig den eneste.

smerte(OBS! jeg ved godt vi alle er forskellige!)

0 det var det nemmeste i verden

5 det gjorde letter ondt

10 det gjorde rigtig ondt, men til at holde ud hele vejen igennem

15 det gjorde hjernedødt ondt!

20+ jeg glemmer aldrig hvor ondt det gjorde! Og synes smerten var det væreste i hele verden! Troede jeg skulle død.  

20+ her. Jeg var sikker på jeg skulle dø efter lidt kver 22 timer med veer før presseveerne meldte sig. 
samtidig meldte presseveerne sig da jeg kun var 8 cm åben. Så de skubbede ham op i mig igen fordi jeg ikke mætte føde før de havde klippet mig op. 

jeg gjorde det dog uden nogen former for smertestillende udover et enkelt skud morfin da jeg var 2 cm åben og der var lang vej igen. 

mine smerter var så voldsomme til tider at jeg besvimede mellem veerne af en blanding mellem smerte og udmattelse. 

af samme grund ønsker jeg ikke flere børn. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Mullemee

Anonym skriver:

Ja jeg er gravid med nr to og jeg synes folk er sådan, ej det gør ikke så ondt at føde! Hellere føde end at være gravid! Det er det smukkeste og nej jeg synes ikke det gjorde så ondt! Osv. osv.

MEN - jeg synes det gøre fucking ondt! Jeg troede jeg skulle dø! Jeg har på ingen måde glemt smerten efter 2,5år tværtimod! Jeg er normalt ikke pivet, men at føde, den smerte kan ikke beskrives synes jeg.

jeg var 4 cm åben da jeg kom på sygehuset, og 2 timer og 15 min efter, var min datter født i karet. 45 min af dem var pressefase. Alt fik efter “bogen”

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, og høre hvad du synes om at føde? Er jeg virkelig den eneste.

5 det gjorde letter ondt

20+ jeg glemmer aldrig hvor ondt det gjorde! Og synes smerten var det væreste i hele verden! Troede jeg skulle død.  

Jeg var totalt angst for at føde, men det gik overraskende godt. Jeg blev positivt overrasket, men nok fordi jeg fik noget smertestillende inden, så mine veer slet ikke var slemme. Ved min anden fødsel fik jeg ikke smertestillende, men igen synes jeg ikke smerten var uudholdelig. Dog var smerten meget intens, lige inden jeg fik presseveer (jeg nåede heldigvis kun en, og så blev hun født). Jeg havde en dårlig jordemoder anden gang, som slet ikke informerede. Jeg synes, det var meget værre at amme. Det gør jeg aldrig igen. Jeg ligger på 5.

Anmeld Citér

28. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

5 det gjorde letter ondt

Nok omkring 18.5 .. 

Min krop gik i stå, fordi den ikke kunne håndtere smerten, så jeg havde en masse veer, men udvidede mig bare overhovedet ikke! Og netop fordi de gerne ville vente på, at min krop klarede det selv, så gik der 19.5 time fra vandet gik, til datteren var ude.. 

Jeg var fuldstændig omtåget af både lattergas (som jeg under ingen omstændigheder ville slippe bare 1 sekund!!!) og smerter, og jeg huske, at jeg kastede op to gange pga. smerter, mens jeg KAMPSVEDTE.. 

Måtte til sidst overgive mig og få epiduralblokade, da det var den eneste måde for min krop at komme videre på og udvide sig

Anmeld Citér

28. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Min nr. 2 fødsel gjorde slet ikke ondt. Jeg skal ikke have flere børn, men jeg ville gerne opleve så fantastisk en fødsel igen. Jordemoderen var reelt ligegyldig (hun gjorde et fantastisk stykke arbejde, det skal slet ikke forstås sådan), men min krop gjorde bare al arbejdet. Jeg kunne ligeså godt have født i skoven. Jeg mærkede slet ikke at jeg gik i fødsel. Jeg troede bare at det var plukveer jeg havde. Havde jeg ikke tilfældigt været sammen med min mor, som nærmest tvang mig på rh så havde jeg født i metroen. Jeg mente at hun var tosset og at det var spild af tid. Jeg havde jo lige været til tjek hos jordemoderen. Jeg nåede maks at være 1 time på hospitalet før han var født. 2 presseveer og han var ude. 
min nr. 1 fødsel var tilgengæld slem, ikke fordi det gjorde ondt. Jeg var rimelig godt smertedækket, for godt, så mine veer stoppede og han blev taget med kop. Jeg nåede aldrig pressefasen. Så ingen af mine fødsler har været slemme smertemæssigt, men derfor var nr. 1 stadig helt forfærdelig.  

Min fødsel nr. 2 var ligesom din, hvor jeg var sikker på, at det bare var plukveer. Mit var så om natten, hvor jeg ikke ville vække nogen, så der var ingen til at tvinge mig afsted, og det betød, at jeg fødte hjemme. Vi nåede ikke ud af døren og ambulancen nåede ikke frem. 

Jeg burde ellers være klar over, at det kunne gå stærkt, da nr. 1 også er født hurtigt, da vi kun var på fødegangen 1½ time. Der havde jeg lige været til jordemoder et par dage før og fået at vide, at der ville gå noget tid inden jeg gik i fødsel, så vi skulle helt sikkert ses ugen efter. Der gik så 2 dage inden fødslen.

MIn nr. 1 var en 10 og nr. 2 var en 5

Anmeld Citér

28. februar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

5 det gjorde letter ondt

Første fødsel- jeg var 6 cm åben da jeg kom på hospitalet med hvad jeg troede var plukveer...

jeg ringede til fødegangen da jeg ikke havde mærket baby hele dagen og det ikke hjalp at drikke noget koldt...

på vej derhen jokede vi med at vi måske ikke kom hjem igen samme dag ;)

anden gang - jeg ringede med veer hvor de var regelmæssige og gjorde ondt.. jeg var kun lige i opstartsfasen til at gå i fødsel så blev sendt hjem igen... hjemme blev det bare værre og værre... efter 1.5 time måtte jeg vække manden og sige nu skal vi afsted for jeg kunne overhovedet ikke trække vejret af smerte når veerne kom...

jeg var 2 cm åben men fik lov at blive da jeg nærmest ikke kunne gå... det tog 12 timer med veer før vandet gik og presseveerne kom...

jeg er meget spændt på hvordan tredje gang kommer til at gå..

jeg håber lidt på en mellemvej :D

Anmeld Citér

28. februar 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

5 det gjorde letter ondt

Tænker 15. Men synes heller ikke fødsler er smukke. Det er bare noget der skal overståes. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

5 det gjorde letter ondt

Jeg er nok imellem 0 og 5  jeg havde sådan en følelse af at mistet vejret under veerne, men ikke at de gjorde ondt. Jeg var 9,5 cm åben da vi kom ud på Skejby, noget jeg var meget overrasket over! Den eneste gang hvor jeg sådan for alvor skreg, var da jordemoderen under en ve tjekkede hvor mange cm. Jeg var på.

Nu ved jeg ikke om der kommer flere børn i min retning, men hvis der gør kan jeg godt frygte at mine forventninger om næste fødsel ikke blir indfriet, og at jeg måske bliver skræmt over hvor ondt det faktisk også kan gøre 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

tak for alle jeres beskeder! Jeg har læst dem alle 

jeg er “glad” for at læse, nogen af jer har det som mig. Så jeg ikke er alene men også meget importeret over nogen, bare synes det er nemt  tager sgu hatten af 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.