Mit barn på 3 år har rigtig dårlig udtale og har svært ved at gøre sig forståelig sprogligt
Barnet har dræn i begge øre (fik det første gang som 12 mdr og anden gang som 2,5 år). H*n har desuden briller, (fik det som 2 årige) så h*n har haft meget at slås med.
Jeg snakkede i forbindelse med at h*n skulle starte i børnehave, med vuggestuen om at jeg ikke var helt tryg ved det, da h*n som sagt har svært ved at gøre sig forståelig.
De var hurtig til at handle og fik talepædagog til at komme og observere lidt på barnet (har hun gjort før) og vi har efterfølgende haft nogle møder.
Men der sker ingenting, hun bliver ved med at sige "h*n er jo kun lige blevet tre år blabla. Pædagogerne forsøger også at presse lidt på, for at talepædagog kunne tage barnet fra og lave øvelser med barnet, men tror helt sikkert det er et spørgsmål om resurser
Så snakkede jeg med en bekendt som er logo pæd. og hun mener at der skal handles nu. Jeg overvejer at hyre en privat og så betale det det koster, er der nogen der har erfaring med det ? - vi skal til møde med talepædagog igen før sommerferien, men føler bare de møder er en sludder for en sladder, så synes jeg hellere hun skulle bruge tiden på mit barn
Vi ser et barn som rigtig gerne vil fortælle en masse. I december forsøgte h*n sig med sætninger, men stoppede hurtigt, da h*n ikke blev forstået.
I bh ser de et barn der trækker sig og de høre stortset kun at h*n siger "da" (ja).
I bh leger h*n med sin søskend og derved med de børn hans søskend leger med.
Hjemme gentager h*n meget og vil stadig gerne fortælle (hvilket h*n gør ved hjælp af kropssprog og pege)
Vi snakker meget herhjemme, især da h*n også har ældre søskende. Vi gentager de korrekte ord/sætninger (og retter self ikke).
Hvad dælen kan jeg mere gøre ?
Nogen der kender nogle særlig gode bøger der fremme udtale især? Eller Apps til iPad (h*n elsker iPad)