Boller op, boller ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MillyMy skriver:

Her gives der også kun slik  Jeg har aldrig selv været ude og rasle som barn fordi min mor syntes det var tiggeri 

Min veninde oplevede et år nogle unger der kom forbi og var dybt skuffet over at der KUN var slik! Hun sagde at hun altså ikke havde småpenge..Men det var ikke et problem, de to imod MobilPay  De gik tomhændet derfra....

Lige med den kommentar, kan man se at der er nogen børn/unge der kun gør det for lettjente penge. dårlig stil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2020

Anonym

Jeg er vokser op med en kæmpe fastelavnstradition og da jeg var barn fik vi altid penge. Hos byens bagerier havde de laver romkugler til dem der raslede.

Jeg har altid haft det stramt med halloween, da det slet ikke er noge vi har gået op i. Men da der jo kommer nogle og rasler har jeg altid sørget for at der var lidt guf af en art. 

Til fastelavn har jeg lidt småmønter, jeg giver mellem 2-5 kr. og så får de gerne en hjemmebagt fastelavnsbolle. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Soonmom

Åh gud hvornår er det de går? Naboens datter kommer helt sikkert  - mine egne er heldigvis for små 

Ligesom en anden skrev så da man selv var barn fik man penge og de få steder der gav andet var lidt skuffende , så tænker penge.

Anmeld Citér

18. februar 2020

Miti's mama

Vi raslede også som børn, og vi fik som oftest mønter. Men manden i det røde hus havde hjemmebagte fastelavns boller! Det var det bedste 

Anmeld Citér

19. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi bor også i villakvarter. Vores børn er 10 og 12 år. De forventer ikke noget. Men kutymen er helt klart, at man giver slik til halloween og småpenge til fastelavn. 

Jeg kan selv huske fra jeg var barn glæden ved, at få penge til fastelavn og hjem og tælle bagefter, hvor mange, at man havde fået.

Vi giver ikke børn der ikke er klædt ud noget. Vi siger  lige så pænt, at de gerne må komme igen når de er klædt ud. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

asphodel

Jeg giver aldrig nogensinde penge. Jeg plejer at have en skål parat med lidt indpakket småslik, så må de tage hvad de vil. Nogle år kommer der ingen, andre gange måtte jeg ned i kælderen og fylde op. Bliver børnene skuffet over at få slik, så må de sgu selv om det. De får noget GRATIS. 

Vi plejer ikke at give til halloween. Måske når vores datter er stor nok til selv at være med. Jeg har hørt om nogle, som sætter en plakat op ved postkassen om at de ikke fejrer halloween - men det er altså mere fordi deres småbørn bliver forskrækkede over den uhyggelige udklædning.

Vi har allerede en højtid i Danmark, hvor børn klæder sig ud og går rundt og tigger ved dørene, så jeg har altså ikke tænkt mig at støtte, når grådige unger mener at vi skal gøre det to gange om året. Beklager. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Unicorn1 skriver:

Hvad siger du så til dem, som kommer uden udklædning/store børn? For vi oplever det også tit, men har bare så svært ved at sige nej til dem, når de lige har set, at andre har fået 

Altså så siger jeg bare at vi er løbet tør eller at vi kun gir til dem, som er klædt ud, og at et lille malet ar ik er udklædning. 

Og vil de argumentere for at de da er klædt ud, så finder jeg en frugtstang eller æske rosiner, også er de pludselig ik så interesseret mere 

Dem der er så søde, at de feks går med deres mindre søskende, får self, også selvom de ik er klædt ud. vh stine

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi har købt hus i et villakvarter med børn til alle sider. Nu er det snart rasletid til fastelavn, men... Hvad forventer børn? Skal vi veksle småpenge (i så fald hvor meget er småpenge?) eller købe slik? Til halloween var vi ikke forberedt, og der kom vel 25-30 hold børn, så vi måtte i alle skuffer og skabe efter slik af den ene eller den anden slags. Nu vil vi gerne være forberedte 

Her får børnene slik , fastelavnsboller , småmønter 

Bliver godt nok overrasket over nogle at de holdning der er til fastelavn.

Som mor til et barn som ikke bryder som udklædning & aldrig har været klædt ud til fastelavn , så er jeg virkelig glad for de voksne ikke agere sådan her. Mit barn syntes lige så vel som andre , at det er sjovt at gå rundt og rasle udklædning eller ej . 

Til TS dejligt I forbereder jer . Her forventer børnene ikke noget . Men de hygger sig med at gå rundt . 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Loa

Anonym skriver:

Her får børnene slik , fastelavnsboller , småmønter 

Bliver godt nok overrasket over nogle at de holdning der er til fastelavn.

Som mor til et barn som ikke bryder som udklædning & aldrig har været klædt ud til fastelavn , så er jeg virkelig glad for de voksne ikke agere sådan her. Mit barn syntes lige så vel som andre , at det er sjovt at gå rundt og rasle udklædning eller ej . 

Til TS dejligt I forbereder jer . Her forventer børnene ikke noget . Men de hygger sig med at gå rundt . 

Men virker det ikke lidt tamt at ringe på døren uden udklædning og “bede” om slik/penge?

Uden udklædning kunne barnet jo i princippet gøre det alle dage på året. Så ville jeg nok bare droppe rasleriet og købe lidt slik selv til barnet.

Anmeld Citér

21. februar 2020

Anonym

Loa skriver:

Men virker det ikke lidt tamt at ringe på døren uden udklædning og “bede” om slik/penge?

Uden udklædning kunne barnet jo i princippet gøre det alle dage på året. Så ville jeg nok bare droppe rasleriet og købe lidt slik selv til barnet.

Men fastelavn er netop 1 dag om året , så nej hvorfor skulle barnet dog droppe det ? Heldigvis bor vi et sted , hvor folk ikke agere sådan . Har aldrig oplevet noget lignende . Kunne aldrig drømme om , at være sådan overfor et barn . Mit barn bryder sig ikke om udklædning og har aldrig været til fastelavn , men vil gerne gå rundt og rasle sammen med sine venner og kusiner . Og det får H*N selvfølgelig lov til . Huske nu det bare er børn som hygger sig den ene gang om året . Udklædning eller ej . Man kender ikke altid historien bag så at “ straffe “ barnet forstår jeg ikke . Mit barn har f.eks haft angst i mange år , så ALLE sociale aktiviteter støttes af os forældre .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.