Boller op, boller ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.256 visninger
22 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2020

Anonym trådstarter

Vi har købt hus i et villakvarter med børn til alle sider. Nu er det snart rasletid til fastelavn, men... Hvad forventer børn? Skal vi veksle småpenge (i så fald hvor meget er småpenge?) eller købe slik? Til halloween var vi ikke forberedt, og der kom vel 25-30 hold børn, så vi måtte i alle skuffer og skabe efter slik af den ene eller den anden slags. Nu vil vi gerne være forberedte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2020

Anonym

Du spøger Hvad forventer børn jeg mener sådan ikke at børn kan forvent at få noget bestemt men derimod værre glad for det de får om det er lidt mønte eller lidt slik. så giv dem hvad i synes 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Øboen

Da jeg var barn fik man da penge stort set alle steder. Har oplevet at man fik lidt slik, men husker det ærligt som lidt skuffende, for norman var et man fik lidt mønter. Vi var ikke mange som gik rundt, så folk har sikkert været lidt mere rundhåndede end man normalt er, kan huske det var fedt når de gamle stak os en 10er eller en 20er 

Men kommer der mange forbi, så kan en 2er eller en 5er vel gøre det tænker jeg. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

2018mor

Anonym skriver:

Vi har købt hus i et villakvarter med børn til alle sider. Nu er det snart rasletid til fastelavn, men... Hvad forventer børn? Skal vi veksle småpenge (i så fald hvor meget er småpenge?) eller købe slik? Til halloween var vi ikke forberedt, og der kom vel 25-30 hold børn, så vi måtte i alle skuffer og skabe efter slik af den ene eller den anden slags. Nu vil vi gerne være forberedte 

Vi køber slik. Ville aldrig give penge til raslere der kom forbi 

Anmeld Citér

18. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Slik eller frugt.

Vi har aldrig brugt at gi penge, og har kun givet til dem, der kom udklædt. Har oplevet halv store unger, der troede det var nok, med et malet ar, eller andet lamt. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Slik... Her hvor jeg bor er det faktisk kun slik der bliver delt ud. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
StineW79 skriver:

Slik eller frugt.

Vi har aldrig brugt at gi penge, og har kun givet til dem, der kom udklædt. Har oplevet halv store unger, der troede det var nok, med et malet ar, eller andet lamt. Vh Stine 

eller noget lamt

Jeg har også tænkt mit, når halv store børn går rundt og rasler. jeg har altid set rasleri til små børn, sådan før de kan få arbejde.. Men de er bare mig. Tænker mit hvis en 13 årig ikke vil klæde sig ud til fastelavns fest, men gerne ud for at rasle. Så er det for pengenes skyld. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
StineW79 skriver:

Slik eller frugt.

Hvad siger du så til dem, som kommer uden udklædning/store børn? For vi oplever det også tit, men har bare så svært ved at sige nej til dem, når de lige har set, at andre har fået 

Anmeld Citér

18. februar 2020

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Her gives der også kun slik  Jeg har aldrig selv været ude og rasle som barn fordi min mor syntes det var tiggeri 

Min veninde oplevede et år nogle unger der kom forbi og var dybt skuffet over at der KUN var slik! Hun sagde at hun altså ikke havde småpenge..Men det var ikke et problem, de to imod MobilPay  De gik tomhændet derfra....

Anmeld Citér

18. februar 2020

Ano18

Hos os er det efterhånden halloween der har overtaget, men jeg må vidst ud og købe slik, hvis der kommer nogle alligevel. Jeg tror mine børn har fået en blanding af slik og mønter, hvor jeg febrilsk - da de var yngre - har fjernet slikket fordi det lå samme sted. Alle de bakterier  Men så blev det heldigvis sådan med årene, at det meste var indpakket.

Jeg måtte heller ikke rasle da jeg var barn fordi mine forældre så det som at tigge, men nu går min mor også rundt til halloween, med min søsters unger. Jeg sender kun mine afsted til halloween, hvor da de store var små, var det bare fastelavn. Jeg havde svært ved at vænne mig til halloween, men det er bare meget større i vores by og det bliver gjort så meget ud af det, og børnene har en fest, så nu holder jeg ligefrem af det og vi hygger os med at gå rundt og se pynten osv. Jeg synes bare det skal være enten eller, - det bliver ellers to much rasleri, og selvom det er lidt synd “vores” tradition lidt forsvinder, så har jeg accepteret det og selvfølgelig slår de katten af tønden osv. 

Om det bliver lidt slik, eller et par kroner ved jeg ikke lige, men formentlig det første og hvis man ikke er tilfreds med hvad jeg tilbyder, har man ikke fortjent det  

Min store datter på 13 elsker at klæde sig ud og gå rundt med os, og da mine store sønner var i den alder betød det også meget for dem, så så længe det ikke er ”vil have vil have”, og de vitterligt går op i det, så skal de efter min mening bare komme her i alle aldre Jeg giver også gerne lidt slik til de barnlige voksne, bare de er klædt ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.