Jer med sygeplejerske mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2020

Lje

Anonym skriver:

Jeg tror det mest er et problem er at de vilde spare på vikarer og vi siger som “idioter” ja 

jeg arbejde: 23,25,26,28,29,30 og31 i julen jeg var smadret da jeg kom hjem smed en flæskesteg ind i ovnen og spiste så i seng - 

vi var ikke afsted nogle af dagene undtagen julenaften min mand parkeret dem foran tv et det var deres juleferie anno 2019  det gjorde altså ondt 

vi gjorde intet den 27 december da jwg havde frimda jeg var for træt 

Ærligt talt er problemet så ikke mere din mand og hans ambitioner som far - fremfor dine arbejdstider? Rimeligt sløjt at far parkerer ungerne foran TVet i så mange dage, når man kan så meget (stort som småt - på tur og hjemme).

Med alle de vagter så har du vel en del fridage, du kunne holde med ungerne efter jul? Jeg ved ikke nok om vagtplanlægning, så muligt at jeg tager fejl. 

Jeg har både tæt familie og nære venner, som kører skiftende vagter og jeg led ingen nød som barn og jeg ser heller ikke, at venners børn lider nød. Men der er også aktive fædre i forholdet.

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2020

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Ærligt talt er problemet så ikke mere din mand og hans ambitioner som far - fremfor dine arbejdstider? Rimeligt sløjt at far parkerer ungerne foran TVet i så mange dage, når man kan så meget (stort som småt - på tur og hjemme).

Med alle de vagter så har du vel en del fridage, du kunne holde med ungerne efter jul? Jeg ved ikke nok om vagtplanlægning, så muligt at jeg tager fejl. 

Jeg har både tæt familie og nære venner, som kører skiftende vagter og jeg led ingen nød som barn og jeg ser heller ikke, at venners børn lider nød. Men der er også aktive fædre i forholdet.

Vh.

Nej det er primært vagterne der er problemet jeg vild også sidde i julen oh fordybe mig sammen med den alle - langsomme morgener og kigge på alt det nye legetøj Da jeg endelig havde fri blev de afleveret i og jeg sove i 2 dage fordi vi havde haft så sindssyg travlt at jeg var stadig i det røde felt - Det er nok MERE mit arbejde der kræver for meget - 

Jeg tror jeg vælger et helt andet felt meget mindre stresset 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Nej det er primært vagterne der er problemet jeg vild også sidde i julen oh fordybe mig sammen med den alle - langsomme morgener og kigge på alt det nye legetøj Da jeg endelig havde fri blev de afleveret i og jeg sove i 2 dage fordi vi havde haft så sindssyg travlt at jeg var stadig i det røde felt - Det er nok MERE mit arbejde der kræver for meget - 

Jeg tror jeg vælger et helt andet felt meget mindre stresset 

Jeg er stadig nysgerrig , hvilket ? 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Abracadabra

Især inden mine børn startede i skole, ELSKEDE vi mine skæve arbejdstider! De havde jo SÅ meget fri! Men jeg udnyttede også stort set alle fridage til at være sammen med dem - også efter aftennattevagter og døgnvagter. 
Min mand havde det også i perioder svært med underholdning - men de var nu alligevel tit på tur eller i haven eller i biffen eller lignende. 
Hvis nu din mand oppede sig lidt, ville det være ultrafedt for dine børn med dit arbejde - især den mindste, som ville kunne være megameget hjemme fra vuggestue. 

Når jeg er træt af mine skæve arbejdstider, minder jeg mig selv om, at kassedamer også arbejder weekend. Og skolelærere (for det gør de!). Og min veninde i et ministerie arbejder bestemt også aften. Og pædagoger arbejder både meget tidligt og temmelig sent. 
De færreste jobs er 9-14 og kun på hverdage. Ikke til en nogenlunde hæderlig løn i hvert fald. Kan I klare jer, selvom du går nogle tusind kroner ned i indtægt hver måned?

Anmeld Citér

13. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Jeg tror det mest er et problem er at de vilde spare på vikarer og vi siger som “idioter” ja 

jeg arbejde: 23,25,26,28,29,30 og31 i julen jeg var smadret da jeg kom hjem smed en flæskesteg ind i ovnen og spiste så i seng - 

vi var ikke afsted nogle af dagene undtagen julenaften min mand parkeret dem foran tv et det var deres juleferie anno 2019  det gjorde altså ondt 

vi gjorde intet den 27 december da jwg havde frimda jeg var for træt 

Sådan en jul har min mand også hvert 2.-3. År. Hårdt, men nogle skal jo være på vagt i julen i de fag. Min mand arbejder igennem hver 2.-3. Jul for så at holde fri næste jul. 

Altså helt ærligt så har jeg lidt svært ved at forstå hvorfor arbejder sætter sådan en stopper for alt hos jer. 
Du arbejder vel ikke hele døgnet og kan vel julehygge med dine børn når du kommer hjem?

Jeg tror ikke det er dine arbejdstider der er problemet, men både din og din mands indstilling til dem. 

At din mand lyder mega doven og uden ansvarsfølelse for jeres børn kan man vel næppe give dine arbejdstider skylden for. 

Ja det kan være øv med de skæve arbejdstider, men det handler om at se mulighederne istedet for begræsningerne. Og så må man være fleksibel, lave hygge på andre tidspunkter og skabe nyd traditioner. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Sådan en jul har min mand også hvert 2.-3. År. Hårdt, men nogle skal jo være på vagt i julen i de fag. Min mand arbejder igennem hver 2.-3. Jul for så at holde fri næste jul. 

Altså helt ærligt så har jeg lidt svært ved at forstå hvorfor arbejder sætter sådan en stopper for alt hos jer. 
Du arbejder vel ikke hele døgnet og kan vel julehygge med dine børn når du kommer hjem?

Jeg tror ikke det er dine arbejdstider der er problemet, men både din og din mands indstilling til dem. 

At din mand lyder mega doven og uden ansvarsfølelse for jeres børn kan man vel næppe give dine arbejdstider skylden for. 

Ja det kan være øv med de skæve arbejdstider, men det handler om at se mulighederne istedet for begræsningerne. Og så må man være fleksibel, lave hygge på andre tidspunkter og skabe nyd traditioner. 

Ja men sådan der det ud HVERT år, jeg får ikke mere fri næsten år! sådan ser det ud, når man skal spare og man ikke skal ha vikare ind 

- Jeg har kun set muligheder men nu bliver min dreng større og jeg vilde være der SAMMEN med min familie, når de har fri -

Fordi jo kan altid tage dem ud af dagpleje og BH og ha dem hjemme og hygge, men når han starter skole er det SLUT 

Så det er også på tid og læse videre - jeg skal med være MED TIL FAMILIE tam tam er gået glip af så mange, da jeg kan ikke blive ved med at skifte weekender, men det har jeg også gjort meget af og det synes jeg ikke så meget om 

Nej, jeg skal videre så jeg kan være sammen med mine børn og mand 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.