Jeg kan ikke udtale ang forældre, for mine har ikke arbejdet sådan.
Jeg er tilgengæld på den anden side, da min mand også arbejder 3 holdsskift og arbejder hver 2. Weekend. ( minimum, han har så arbejdet de sidste 3 min hvem tæller♀️).
Jeg ser mange flere fordele for børnene end jeg ser ulemper. Far har ofte fri et par hverdage og her holder han børnene hjemme og de hygger, dvs kortere uge til dem.
Når jeg har dem alene i weekenden er det ikke altid vi laver det store, vi har to børn på 4 og 1 år og det er bare ikke altid jeg magter de store udflugter alene med 2 børn, jeg har jo også weekend og brug for lidt afslapning. Men altså vi ser nu aldrig tv hele dagen. Her henover vinteren har mig og min ældste lavet en tradition med at se en Disneyfilm i weekenden når far er på vagt ( og lillebror sover) - det er blevet vores ting og det nyder vi at have lidt for os selv hihi. Men ellers så spiller vi mange spil, leger, handler til ugen, måske besøger lidt familie, bygger tog/bilbane i stuen, bager en kage sammen etc. Er vejret godt er vi i haven eller sandkassen.
Jeg synes det er meget hvad man gør det til. Ja jeg synes da også det er æv han skal arbejde nogle gange man sådan er det og så hygger vi på andre måder og det tror jeg er vigtigt at børnene kan mærke, fars eller mors arbejde skal ikke sætte en stopper for hyggen for det er jo ikke bare en venteposition hver 2. Weekend.
Derudover vil jeg sige, min mand arbejder enten fra 7-15, 15-23 eller 23-07. Så han er jo enten hjemme om formiddagen eller eftermiddagen i weekenden, og så hygger vi som regel lidt der som familie.
Så min pointe er, gør man arbejdstiderne til et problem så er de helt klart et problem. Men de skaber også mange muligheder.
Anmeld
Citér