Anonym skriver:
Jeg er sygeplejerske og arbejder hver anden weekend.
- Jeg elsker den frihed med så at ha mange fridage i hverdagen, mine børn har aldrig haft en 32 timer hver uge 
Men nu er vores søn snart 5 år og i år arbejde jeg hele julen kun fri den 24 og 27 - og det gjorde ondt, nu har jeg fået at vide jeg skal arbejde meget af påsken
nu gøre det ondt - Jeg føler jeg går glip af ting sammen med min mand og børn - Min mand laver ikke noget med børnene uden jeg er med forværrer det hele men han ænder sig ikke
- Jer med mødre der arbejde sådan hverandre weekend, og meget helligdage og ferie dage
Synes i det var træls? - Eller elskede i det hun hentede tidligt i hverdagen og der var en glad mor der hentede tidligt?
jeg tænker meget at læse videre at jeg hader hvor meget af ferierne jeg må gå glip af
vores dreng skal “snart” i skole
og jer der havde spl. Mødre men havde andre arbejdstider behøver ikke skriver - Henvender mig til alle med mødre dee arbejde hver 2 weekend og ferier og hellige lige meget hvad arbejde
Min mor var jordemoder og havde 24timers vagter og fødsler.ikke noget jeg husker til at være et problem. Min far var lærer, så han kunne være væk flere dage afgangen, hytteture, skolerejser. Møder om aftenen.
Selvfølgelig er det hårdt, mdn du giver dem tid på andre tidspunkter. Tag på en forlænget weekend, sommerferien. Og de ting du tænker at gøre i påskeferien kan man vel gøre på andre tidspunkter. Nyd at du kan give dine børn fridage, korte dage... Og lad vær med at tænk, jeg mister tid, han skal i skole.
Og jeg tror helt sikkert det er værst for forældrene. Børn vil bare gerne være sammen med deres forældre. Om det er med en film på sofaen eller på legepladsen, eller i Tivoli.
Når du ved at du skal arbejde den og den tid, så lav tid på et andet tidspunkt.
Hvorfor tager din mand dem ikke ud og laver noget?