Jer med sygeplejerske mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.099 visninger
25 svar
22 synes godt om
12. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er sygeplejerske og arbejder hver anden weekend.

- Jeg elsker den frihed med så at ha mange fridage i hverdagen, mine børn har aldrig haft en 32 timer hver uge

Men nu er vores søn snart 5 år og i år arbejde jeg hele julen kun fri den 24 og 27 - og det gjorde ondt, nu har jeg fået at vide jeg skal arbejde meget af påsken

nu gøre det ondt - Jeg føler jeg går glip af ting sammen med min mand og børn - Min mand laver ikke noget med børnene uden jeg er med forværrer det hele men han ænder sig ikke 

- Jer med mødre der arbejde sådan hverandre weekend, og meget helligdage og ferie dage 

Synes i det var træls? - Eller elskede i det hun hentede tidligt i hverdagen og der var en glad mor der hentede tidligt? 

jeg tænker meget at læse videre at jeg hader hvor meget af ferierne jeg må gå glip af  

vores dreng skal “snart” i skole 

og jer der havde spl. Mødre men havde andre arbejdstider behøver ikke skriver - Henvender mig til alle med mødre dee arbejde hver 2 weekend og ferier og hellige lige meget hvad arbejde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2020

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

- Jeg elsker den frihed med så at ha mange fridage i hverdagen, mine børn har aldrig haft en 32 timer hver uge

Men nu er vores søn snart 5 år og i år arbejde jeg hele julen kun fri den 24 og 27 - og det gjorde ondt, nu har jeg fået at vide jeg skal arbejde meget af påsken

nu gøre det ondt - Jeg føler jeg går glip af ting sammen med min mand og børn - Min mand laver ikke noget med børnene uden jeg er med forværrer det hele men han ænder sig ikke 

- Jer med mødre der arbejde sådan hverandre weekend, og meget helligdage og ferie dage 

Synes i det var træls? - Eller elskede i det hun hentede tidligt i hverdagen og der var en glad mor der hentede tidligt? 

jeg tænker meget at læse videre at jeg hader hvor meget af ferierne jeg må gå glip af  

og jer der havde spl. Mødre men havde andre arbejdstider behøver ikke skriver - Henvender mig til alle med mødre dee arbejde hver 2 weekend og ferier og hellige lige meget hvad arbejde 

Jeg har en mor der var sygeplejerske og en far der var læge. Jeg har aldrig i min barndom tænkt over at min mor arbejde på helligdage og skæve tider. Jeg elskede tværtimod alene tiden med min far og alenetiden med min mor når lin far var på kongres. 
jeg er selv sygeplejerske. Mine børn har svært ved at give slip på mig om morgenen, men jeg ved at de hygger sig enormt med deres far. Jeg håber hvergang jeg har weekendvagt/helligdagsvagt at jeg kan nå at gå inden de vågner. De har det fint i løbet af dagen. 
jeg kan også nogle gange synes at jeg går glip af noget (ret tit føler jeg). Tilgengæld elsker jeg fx at tage i biffen kun mig og min ældste, mens den lille er i vuggestue eller lave noget med den lille, mens den store er i børnehave. Mine børn elsker også at jeg har dem alene engang imellem, hvilket jo kan lade sig gøre, da jeg tit har hverdagsfri. 

Anmeld Citér

12. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min mor var jordemoder og havde 24timers vagter og fødsler.ikke noget jeg husker til at være et problem. Min far var lærer, så han kunne være væk flere dage afgangen, hytteture, skolerejser. Møder om aftenen. 

Selvfølgelig er det hårdt, mdn du giver dem tid på andre tidspunkter. Tag på en forlænget weekend, sommerferien. Og de ting du tænker at gøre i påskeferien kan man vel gøre på andre tidspunkter.  Nyd at du kan give dine børn fridage, korte dage... Og lad vær med at tænk, jeg mister tid, han skal i skole.  

Og jeg tror helt sikkert det er værst for forældrene. Børn vil bare gerne være sammen med deres forældre. Om det er med en film på sofaen eller på legepladsen, eller i Tivoli. 

Når du ved at du skal arbejde den og den tid, så lav tid på et andet tidspunkt.

Hvorfor tager din mand dem ikke ud og laver noget?

Anmeld Citér

12. februar 2020

MT_2011

Min mor var sygehjælper på sygehuset og arbejdede også hver anden weekend. Min far var lastbilchauffør og var væk flere uger af gangen. Jeg har aldrig manglet mine forældre, jeg havde min søde mormor og morfar som trådte til og var der for os hele tiden  

Men jeg forstår dig virkelig godt, når jeg er færdig som ssa vil jeg gerne videre med noget andet, som gør jeg ikke skal arbejde helligdage og weekender. Jeg kan mærke efter jeg har fået min datter, så betyder det bare mere at have mere fri sammen med hende end at arbejde  

Anmeld Citér

12. februar 2020

Loa

Begge mine forældre er fængselsbetjente og arbejde skiftehold da jeg var lille. Tit holdte vi kun jul med den ene og så evt. bedsteforældre. Jeg huske ikke at jeg led noget afsavn, for det var jo bare sådan det var. Min far lavede bestemt heller ikke noget ekstraordinært med os børn. Og det tror jeg egentlig heller ikke gjorde noget. Selvom jeg udmærket kan forstå dig. Min mand laver heller ikke noget "ekstra" med børnene, men spørgsmålet om det mere er os mødre der ønsker det.

Anmeld Citér

12. februar 2020

Soonmom

Men hvad kan du næsten læse videre til der ikke har ferie/weekend vagter. Det har mange job jo, sådan er det bare at arbejde.

Og hvis din mand ikke laver noget med børnene går du vel ikke glip af så meget? - og børn har altså også godt af ferier/weekender, hvor der ikke sker så meget

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvad kan du næsten læse videre til der ikke har ferie/weekend vagter. Det har mange job jo, sådan er det bare at arbejde.

Og hvis din mand ikke laver noget med børnene går du vel ikke glip af så meget? - og børn har altså også godt af ferier/weekender, hvor der ikke sker så meget

Øh der er en masse ting der ikke har weekend arbejde .... jeg er den eneste i min familie og omgangskreds der arbejder weekender osv 

- Jeg vilde ha vores børn hygger sig sammen med deres når der er weekend og ikke parkeres foran tv’et - eller venter til næste weekend når mor har fri...

Anmeld Citér

12. februar 2020

Carina:-)

Jeg arb aften og weekend da mine de store var små .

Og i dag siger de selv at  de husker alt den tid de havde sammen med mig 

Og når jeg var på arb  var  far der .

Ingen 45 plus timer i inst 

I gen stress ved sygdom 

Hverdagen betyder meget mere end de få dage i julen. 

Så sæt pris på alt det du ikke går  glip af  - alt det dine børn får frem for den smule  de ikke får. 

Anmeld Citér

12. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Øh der er en masse ting der ikke har weekend arbejde .... jeg er den eneste i min familie og omgangskreds der arbejder weekender osv 

- Jeg vilde ha vores børn hygger sig sammen med deres når der er weekend og ikke parkeres foran tv’et - eller venter til næste weekend når mor har fri...

Jeg tror at hun tænker på hvad du vil læse videre, fra sygeplejerske der ikke er med weekend, aften og helligdags arbejde. Ikke at der ikke er mange jobs der ikke har weekend arbejde 

Anmeld Citér

12. februar 2020

FruStolpe

Jeg er vokset op med en mor der arbejdede i fast aftenvagt med arbejde hver anden weekend. 

Jeg har aldrig tænkt at vi mistede tid med hende, vi havde til gengæld mange godt timer når mor havde fridage og vi kunne holde fri eller blive hentet lige efter skole. 

Jeg skal også selv arbejde weekend, for jeg nyder at have hverdags fri og mine piger mangler mig ikke når jeg er på job. Det er deres kvalitetstid med deres far, og om den foregår foran elektronik eller med en tur i skoven, det må de helt del finde ud af... 

Tror det er værst for dig, og ikke dine børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.