Kan man virkelig se kønnet i uge 10?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Der er jo altid 51/49 for at gætte rigtigt 

De fleste jordmoder kan godt gætte før uge 14, men ingen "garantier" før uge 14.

Det er jeg ikke uenig i Det var mest bare for at sige, at man sagtens kan give et kvalificeret bud. Jordmoderen sagde direkte, at hun var helt sikker. Hun gættede ikke - for jeg bad hende ikke om det. Hun sagde bare “vil i vide kønnet? For jeg kan sagtens se det”

Selvfølglig kan man ikke give garantier - men det kan du heller ikke i uge 14. Jeg kender 2, der har fået et andet køn til fødslen, end da de blev scannet gennem graviditeten. Så for mig er et bud i uge 11+3 lige så godt som uge 14-15. Men det er klart, at en utrænet jordemoder ikke giver et lige så kvalificeret bud som en nyuddannet uden erfaring

Så netop fordi man ikke kan give garantier hverken i uge 11 eller uge 28, så er det er ret ligegyldig diskussion. Spørgsmålet gik mere på, om man kunne se kønnet. Og ja - det kan man tilstrækkeligt til at give et kvalificeret bud tidligt, hvis man er dygtig. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Om man ka se kønnet på baby i maven, er efter min erfaring ret tilfældigt. 

Kender 2 som fik at vide at de ville få et bestemt, og ud kom det modsatte. Øv når man allerede har købt alt i blå eller lyserød osv. 

Har en veninde der i uge 12, fik at vide at de ventede 2 drenge, og det holdte stik. 

I min første gravitet var vi til en kønsscaning i uge 18, hvor vi fik at vide at det lignede vi sku ha en pige, men pga hendes stilling, ture de ik sige det med sikkerhed..

2 gang ku de først se at vi sku ha endnu en pige i uge 28, og igennem hele den gravitet blev jeg ellers scannet hver 14's dag, helt fra uge 12 og frem til fødslen! Men hun gemte sig godt..

Så man ka jo vælge hva man vil tro på. For nogen passer det, for andre ikke. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym trådstarter

Der er jo altid 51/49 for at gætte rigtigt 

De fleste jordmoder kan godt gætte før uge 14, men ingen "garantier" før uge 14.

Der er en jordemor i Jylland der stiller garanti i uge 12+0, det er 2 uger før. En udvikling der er sket på 10 år, skriver hun. Så hvem ved måske om 10 år - kan de fortælle det i uge 10?  

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu bliver jeg lige rigtig nysgerrig om du kan se hvilket køn min baby er så hvis du er rigtig god til at læse scanningsbilleder 

Ikke det bedste billede. Så ville gerne have et andet. Er det et gammel scannings billede? Det har meget at sige.

men et gæt for sjov på det billede, ville være dreng 

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ikke det bedste billede. Så ville gerne have et andet. Er det et gammel scannings billede? Det har meget at sige.

men et gæt for sjov på det billede, ville være dreng 

Det er er gammelt billede ja. Min søn er 4 år idag. Så helt rigtig. Var bare nysgerrig hvor godt du kunne se det 

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym trådstarter

Det er er gammelt billede ja. Min søn er 4 år idag. Så helt rigtig. Var bare nysgerrig hvor godt du kunne se det 

Hihi tænkte det godt. 

jamen det var da dejligt 

har været med til en del kønsscanninger (familie og venner) og får altid lov til at gætte før jordmoren - og har endnu ikke gætte forkert 

ligeledes synes jeg det er kanon spændende, så kan læst en masse om køn 

Anmeld Citér

12. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hihi tænkte det godt. 

jamen det var da dejligt 

har været med til en del kønsscanninger (familie og venner) og får altid lov til at gætte før jordmoren - og har endnu ikke gætte forkert 

ligeledes synes jeg det er kanon spændende, så kan læst en masse om køn 

Fedt.  

har kun været til min egen kønsscanning. Men synes altid selv det er sjovt at gætte med herinde når folk spørger. Bare sjældent man får at vide om man har gættet rigtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.