Kan man virkelig se kønnet i uge 10?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg var til en tryghedsscanning i 11+3... 

Her sagde jordmoder, at hun ikke var i tvivl. Det var en pige... ud kom en pige 

Spændende at høre. Tak for svar

vi må se - jeg er ihvertfald ikke itvivl, så må vi se hvad scanningen siger 14+0

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2020

fehår

Anonym skriver:

Så du ved i alle andre lande kan man købe kønsscanning fra 14+0, for det er i hvert fald løgn.

Tænk nu logisk på det. Du kan få en abort Sverige indtil uge 18, i England indtil uge 24 - hvorfor skulle de lande så også tilbyde kønsscanninger fra uge 14? Ville de så ikke bare tilbyde kønsscanninger fra uge 10, hvis man nu, som du påstår, kan se kønnet der?

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Tænk nu logisk på det. Du kan få en abort Sverige indtil uge 18, i England indtil uge 24 - hvorfor skulle de lande så også tilbyde kønsscanninger fra uge 14? Ville de så ikke bare tilbyde kønsscanninger fra uge 10, hvis man nu, som du påstår, kan se kønnet der?

Jeg påstår ingenting. Jeg spørg. 

og mener at jeg selv ikke er tvivl efter scanningen, men kan sagtens tage fejl 

Anmeld Citér

11. februar 2020

fehår

Anonym skriver:

Jeg påstår ingenting. Jeg spørg. 

og mener at jeg selv ikke er tvivl efter scanningen, men kan sagtens tage fejl 

Og jeg påpeger blot et kæmpe hul i din logik.

Tja, du har jo 49-51% sandsynlighed for at have ret, alt efter hvad dit gæt er 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg tror at alt er nemmer at se nu større fosteret/baby er, så jeg tænker en uge skulle man jo vælge, og ved 14+0 er man måske bare sikker på man kan sige det med sikkerhed. Jeg tror måske man kan se før hos nogen, og senere end de 14+0 hos andre

ja det kan du sige, men sådan er oddsene jo nu gang når der kun er to muligheder

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

i Silkeborg sidder en jordemor med 18 års erfaring - hun tilbyder kønsscanning fra 13+0 for 450kr

OG har du et nakkefoldsbilledet taget efter 12+0 fortæller hun gerne kønnet for 150kr.

SÅ nu kan vi få kønnet afvide 12+0 - det var ellers ikke muligt?? For det kunne jo først ses 14+0 

Anmeld Citér

11. februar 2020

fehår

Anonym skriver:

Jeg tror at alt er nemmer at se nu større fosteret/baby er, så jeg tænker en uge skulle man jo vælge, og ved 14+0 er man måske bare sikker på man kan sige det med sikkerhed. Jeg tror måske man kan se før hos nogen, og senere end de 14+0 hos andre

ja det kan du sige, men sådan er oddsene jo nu gang når der kun er to muligheder

Nu er nub-teorien jo ikke noget nyt, men normalt siger man, at den først kan bruges fra 12+4. Men ja, hun tilbyder ganske rigtigt, man kan sende et billede og  få et bud på køn efter 12+0. Hun skriver også selv, at den egentlige kønsudvikling først starter fra uge 11+. 

Men det var ikke min pointe. Min pointe er, at din konspirationsteori omkring kønsscanning og abortgrænse ikke giver mening. Man scanner ikke efter køn generelt før 14+0, fordi det simpelthen er for usikkert. Det har intet at gøre med abortgrænsen.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Nu er nub-teorien jo ikke noget nyt, men normalt siger man, at den først kan bruges fra 12+4. Men ja, hun tilbyder ganske rigtigt, man kan sende et billede og  få et bud på køn efter 12+0. Hun skriver også selv, at den egentlige kønsudvikling først starter fra uge 11+. 

Men det var ikke min pointe. Min pointe er, at din konspirationsteori omkring kønsscanning og abortgrænse ikke giver mening. Man scanner ikke efter køn generelt før 14+0, fordi det simpelthen er for usikkert. Det har intet at gøre med abortgrænsen.

Det var et spørgsmål, mit oprindelige indlæg og jeg er glad for du ville svare, jeg blev klogere

Anmeld Citér

11. februar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

I uge 11+3 var det åbenbart tydeligt for en garvet jordemoder, at jeg ventede en pige. Og det var en pige, der kom ud...

Der er jo altid 51/49 for at gætte rigtigt 

De fleste jordmoder kan godt gætte før uge 14, men ingen "garantier" før uge 14.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det vides at kønnet er udviklet færdig omkring uge 9, men for lille til at se før efter 14+0.

men er det virkelig rigtig det ikke kan ses før? Eller er det noget vi siger pga abort grænsen.

jeg er god til at se køn på scanninger, og idag har jeg været afsted (uge 10) og det er i hvert fald meget tydeligt at se hvad det er.

Nu bliver jeg lige rigtig nysgerrig om du kan se hvilket køn min baby er så hvis du er rigtig god til at læse scanningsbilleder 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.