Kan man virkelig se kønnet i uge 10?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man se kønnet på en scanning i uge 10

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.889 visninger
26 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2020

Anonym trådstarter

Det vides at kønnet er udviklet færdig omkring uge 9, men for lille til at se før efter 14+0.

men er det virkelig rigtig det ikke kan ses før? Eller er det noget vi siger pga abort grænsen.

jeg er god til at se køn på scanninger, og idag har jeg været afsted (uge 10) og det er i hvert fald meget tydeligt at se hvad det er.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det vides at kønnet er udviklet færdig omkring uge 9, men for lille til at se før efter 14+0.

men er det virkelig rigtig det ikke kan ses før? Eller er det noget vi siger pga abort grænsen.

jeg er god til at se køn på scanninger, og idag har jeg været afsted (uge 10) og det er i hvert fald meget tydeligt at se hvad det er.

Af hvad jeg har hørt ligner både piger og drenge drenge i de tidlige uger. Først senere vil piger ligne piger og ikke drenge..

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Af hvad jeg har hørt ligner både piger og drenge drenge i de tidlige uger. Først senere vil piger ligne piger og ikke drenge..

Har også hørt både piger og drenge ligner hinanden indtil uge 14 - MEN forskning viser andet i uge 9 skulle deres købsorganer være færdigudviklet. 

har vi sagt de ligner hinanden netop pga. abort grænsen?

Anmeld Citér

11. februar 2020

fehår

Din teori giver ingen mening. Andre lande har andre abortgrænser, og der kan man også først se kønnet fra 14+0.

Anmeld Citér

11. februar 2020

koeapabshicar

Fx i England er abort grænsen vidst 24 uger eller sådan noget. Men engelske studier viser stadig at kønnet først kan ses i uge 14. 
Selvom kønnet er færdigudviklet i uge ti så er der jo meget indvendigt der også er en del af kønnet. Så tænker at det giver fin mening at den udvendige del af kønnet ligner hinanden frem til ca uge 14. 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym

Jeg var til en tryghedsscanning i 11+3... 

Her sagde jordmoder, at hun ikke var i tvivl. Det var en pige... ud kom en pige 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Din teori giver ingen mening. Andre lande har andre abortgrænser, og der kan man også først se kønnet fra 14+0.

Så du ved i alle andre lande kan man købe kønsscanning fra 14+0, for det er i hvert fald løgn.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var til en tryghedsscanning i 11+3... 

Her sagde jordmoder, at hun ikke var i tvivl. Det var en pige... ud kom en pige 

Hun spurgte selv om vi ville kende kønnet - vi havde slet ikke regnet med, at man kunne se det. (Det var en garvet privat) Så her kunne de se det.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Fx i England er abort grænsen vidst 24 uger eller sådan noget. Men engelske studier viser stadig at kønnet først kan ses i uge 14. 
Selvom kønnet er færdigudviklet i uge ti så er der jo meget indvendigt der også er en del af kønnet. Så tænker at det giver fin mening at den udvendige del af kønnet ligner hinanden frem til ca uge 14. 

Det skambenet de kan se på scanningen 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym

SDD skriver:

I uge 11+3 var det åbenbart tydeligt for en garvet jordemoder, at jeg ventede en pige. Og det var en pige, der kom ud...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.