Min søn bevæger ikke sin arm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.603 visninger
18 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2020

Anonym trådstarter

Årh har sådan brug for nogle råd eller vide om bogen har prøvet noget lignende

Min søn på 3 år faldt og slog sin arm i legeland igår vi sad på skadestuen adskillige timer da han slet ikke vil bruge sin arm men fint nok han får  taget røntgen af hans arm(ikke skulder eller kravebenet ) det viser ingenting sygeplejerske mærker på ham og drengene skriger jo uafbrudt så det ikke til at finde ud af om der fordi det gør ondt eller ikke 

Nå men deres konklusion er så at det er slaget hmm 

Men idag bruger han stadig ikke sin arm og vil ikke rigtigt lege eller noget jeg har kontaktet vores egen læge og hun mente vi skulle se dagen an. 

Nogle der har prøvet noget lignende ? Jeg kan virkelig ikke lide han ikke kan bruge sin arm endnu og kan det virkelig være slaget når han landet på en madras 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2020

ChesireKitty

Min pige slog hendes albue en smule af led ved at falde ned fra en stol i børnehaven. Vi var også på skadestuen med hende uden at de fandt noget, men armen hang bare slapt ned af siden og hun kunne/ville ikke bruge den. Lige pludselig sagde det bare "pop" og så var alt godt igen.

Hun er hypermobil, så hun slår/river nemt ting af led (ligesom sin mor, som tilbragte halvdelen af sin barndom på krykker pga forstuvede ankler efter vred (Det er så mig)).

Hvis det er kravebenet vil han ligge hovedet til siden. Det gjorde min lillebror i hvert fald da han brækkede hans kraveben og jeg har hørt det fra flere at det var det samme med deres børn.

Anmeld Citér

6. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg brækkede kravebenet da jeg var omkring de 4-5 år, og der ku jeg ik bruge min arm. Jeg gik med en slynge dims i 14 dage, der trak min skulder tilbage, så den sad rigtigt. 

Det gjorde frygtelig ondt, men mindes ik at jeg som en anden beskriver holdte hovedet til siden. 

Tænker at hvis ik der er bedring i morgen, så ville jeg bede om flere undersøgelser! Vh Stine 

Anmeld Citér

6. februar 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Årh har sådan brug for nogle råd eller vide om bogen har prøvet noget lignende

Min søn på 3 år faldt og slog sin arm i legeland igår vi sad på skadestuen adskillige timer da han slet ikke vil bruge sin arm men fint nok han får  taget røntgen af hans arm(ikke skulder eller kravebenet ) det viser ingenting sygeplejerske mærker på ham og drengene skriger jo uafbrudt så det ikke til at finde ud af om der fordi det gør ondt eller ikke 

Nå men deres konklusion er så at det er slaget hmm 

Men idag bruger han stadig ikke sin arm og vil ikke rigtigt lege eller noget jeg har kontaktet vores egen læge og hun mente vi skulle se dagen an. 

Nogle der har prøvet noget lignende ? Jeg kan virkelig ikke lide han ikke kan bruge sin arm endnu og kan det virkelig være slaget når han landet på en madras 

Sådan har det været flere fange med vores søn. 

Det tager nogle dage så finder de ud af det ikke gør omdt. 

Opfordrer til at bruge den, ved at række ham ting i den hånd

Anmeld Citér

7. februar 2020

LSS

hannetheis skriver:

Sådan har det været flere fange med vores søn. 

Det tager nogle dage så finder de ud af det ikke gør omdt. 

Opfordrer til at bruge den, ved at række ham ting i den hånd

Og hvad så hvis det rent faktisk GØR ondt? Synes det er lidt vanvittigt at skrive sådan der. Det er et lille barn det drejer sig om. Hvad hvis der ER noget galt?

Anmeld Citér

7. februar 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Og hvad så hvis det rent faktisk GØR ondt? Synes det er lidt vanvittigt at skrive sådan der. Det er et lille barn det drejer sig om. Hvad hvis der ER noget galt?

Ja det er utroligt svært at finde ud af i den alder om de har ondt 

Anmeld Citér

7. februar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Går det bedre med armen?

ellers så vil jeg sige det samme som længere oppe, bed om et ekstra tjek..

jeg har haft en lillebror der (dog som voksen) styrtede, fik tjekket som du beskriver det klassiske... der var intet... han gik med ondt i en uges tid hvor han levede af smertestillende for at kunne holde ud at spise med kniv og gaffel.. jeg sagde han skulle tage til lægen igen og bede om et tjek... det viste sig at han havde brækket kravebenet og fået rykket et ledbånd over i albuen...

jeg siger ikke at det er ligeså slemt med din dreng... men når de kommer på skadestuen tjekkes der ofte kun for standard skaderne.. og så må man selv følge op og bede om ekstra tjek hvis det ikke bliver bedre...

Anmeld Citér

7. februar 2020

LSS

Anonym skriver:

Præcis! Derfor er det i min optik helt hul i hovedet at nærmest se igennem fingre med det. Hellere lade tvivlen komme barnet til gode. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg ikke fik undersøgt mit barn helt til bunds, og så det senere viser sig der VAR noget galt 

Anmeld Citér

7. februar 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Præcis! Derfor er det i min optik helt hul i hovedet at nærmest se igennem fingre med det. Hellere lade tvivlen komme barnet til gode. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg ikke fik undersøgt mit barn helt til bunds, og så det senere viser sig der VAR noget galt 

Ja han bruger stadig ikke sin arm optimalt men det er bedre idag, jeg er stadig ret utryg ved situationen hvor min mand siger jeg skal slappe af men jeg har det som du skriver det er bedre få det undersøgt en gang for meget end for lidt ! 

Anmeld Citér

7. februar 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Går det bedre med armen?

ellers så vil jeg sige det samme som længere oppe, bed om et ekstra tjek..

jeg har haft en lillebror der (dog som voksen) styrtede, fik tjekket som du beskriver det klassiske... der var intet... han gik med ondt i en uges tid hvor han levede af smertestillende for at kunne holde ud at spise med kniv og gaffel.. jeg sagde han skulle tage til lægen igen og bede om et tjek... det viste sig at han havde brækket kravebenet og fået rykket et ledbånd over i albuen...

jeg siger ikke at det er ligeså slemt med din dreng... men når de kommer på skadestuen tjekkes der ofte kun for standard skaderne.. og så må man selv følge op og bede om ekstra tjek hvis det ikke bliver bedre...

Han bruger den stadig ikke som normalt men lidt bedre end igår jeg synes det er underligt han ikke vil bruge den men han siger han ikke har ondt i den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.